แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
รูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธและการเรียนรู้อย่างมีความสุขเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา

LCSH: Buddhism -- Study and teaching (Elementary)
LCSH: Buddhism -- -- Curricula
LCSH: Learning
LCSH: Emotional intelligence
Abstract: The purposes of this research are 1) to study the state of participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students’ emotional quotient, 2) to develop the participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students’ emotional quotient, and 3) to study the outcomes of using the participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students’ emotional quotient. The researcher proceeded according to the research and development methodology (R&D) which consists of four steps: 1) research and analysis basic information, 2) development of learning management model, 3) implementation of learning management model and 4) evaluation of the effectiveness of the learning management model. The samples were three Grade 5 teachers, and 105 Grade 5 students of Wat Chaloem Phra Kiat (Piboonbamrung) school under Nonthaburi Primary Educational Service Area Office 1 which were selected with purposive sampling method according to the selection criteria. The research tools were 1) a manual for using the participatory learning management model, 2) a teacher’s potential in learning management evaluation form, 3) an emotional quotient evaluation form for grade 5 students, 4) a happiness in learning evaluation form, and 5) a virtue according to the Buddhist integral theory framework evaluation form. The data were analyzed by calculating the means, standard deviations, and the development score. The research results found that 1. The state of participatory action, learning management based on the Buddhist integral theory, and learning management based on the concept of learning with happiness to enhance elementary students’ emotional quotient where the participatory action of 18 checklists questionnaire had the average percentages from 62.27-87.27, and the condition of learning management based on the Buddhist integral theory to enhance elementary students’ emotional quotient at the overall was at a high level. And so was the condition of learning management based on learning with happiness. 2. The participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students’ quotient consisted of four components; 1) the principles; 2) the objectives,; 3) the 5-step learning process including (1) creating learning atmosphere with happiness, (2) learning to develop mentality , (3) reflecting thoughts for characteristic developments, (4) developing social skills and (5) evaluating emotions for 360°; and 4) the evaluations. The application of the model's learning process was conditional upon the 3 phases: pre-implementation, implementation, and post-implementation 3. After implementing the model, it was found that the teachers’ potential in learning management were at good level which had development at the highest level (development score X̅ = 93.04). The latest values of students’ EQ from all evaluators; students’ self-evaluation ( X̅ = 2.79), teachers’ evaluation ( X̅ = 2.74), and parents’ evaluation ( X̅ = 2.84); were at high level. The latest vulues of students’ self-evaluations in happiness in learning were at high level ( X̅ = 2.74). And, the latest values of students’ virtue according to the Buddhist integral theory framework evaluation were high level ( X̅ = 4.05)
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาสภาพการจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธและการเรียนรู้อย่างมีความสุขเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา 2) เพื่อพัฒนารูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธและการเรียนรู้อย่างมีความสุขเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา และ 3) เพื่อศึกษาผลการใช้รูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธและการเรียนรู้อย่างมีความสุขเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา ผู้วิจัยดำเนินการวิจัยและพัฒนา (Research and Development : R&D) 4 ขั้นตอน ประกอบด้วย 1) ศึกษาและวิเคราะห์ข้อมูลพื้นฐาน 2) พัฒนารูปแบบ 3) นำรูปแบบการเรียนรู้ไปใช้ และ 4) ประเมินผลการใช้รูปแบบ กลุ่มตัวอย่างเป็นครูและนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนวัดเฉลิมพระเกียรติ (พิบูลบำรุง) สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 1 ประกอบด้วยครู 3 คน และนักเรียนจำนวน 3 ห้องเรียน รวม 105 คน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 ได้มาโดยการคัดเลือกตามเกณ์การเข้าร่วมวิจัย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) คู่มือการใช้รูปแบบการจัดการเรียนรู้ 2) แบบประเมินศักยภาพในการจัดการเรียนรู้ของครูผู้สอน 3) แบบประเมินความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียน 4) แบบประเมินความสุขในการเรียนรู้ และ 5) แบบประเมินคุณธรรมตามกรอบทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธของนักเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และคะแนนพัฒนาการสัมพัทธ์ ผลการวิจัยสรุปได้ ดังนี้ 1. สภาพการดำเนินงานแบบมีส่วนร่วม การจัดการเรียนรู้ตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธ และการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดการเรียนรู้อย่างมีความสุข เพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของผู้เรียนระดับประถมศึกษา พบว่า การดำเนินงานแบบมีส่วนร่วม 18 ข้อ มีค่าเฉลี่ยตั้งแต่ร้อยละ 62.27-87.27 การจัดการเรียนรู้ตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธ และการจัดการเรียนรู้ตามแนวคิดการเรียนรู้อย่างมีความสุข เพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของผู้เรียนระดับประถมศึกษา โดยรวมอยู่ในระดับมาก 2. รูปแบบการจัดการเรียนรู้แบบมีส่วนร่วมตามทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธและการเรียนรู้อย่างมีความสุขเพื่อพัฒนาความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษา ประกอบด้วย 4 องค์ประกอบ คือ 1) หลักการ 2) วัตถุประสงค์ 3) กระบวนการจัดการเรียนรู้ มี 5 ขั้นตอน คือ (1) สร้างบรรยากาศการเรียนรู้อย่างมีความสุข (2) เรียนรู้เพื่อพัฒนาจิต (3) สะท้อนคิดเพื่อสร้างคุณลักษณะ (4) เสริมสร้างทักษะทางสังคม และ (5) ประเมินอารมณ์แบบ 360° และ 5) การประเมินผล โดยมีเงื่อนไขการนำกระบวนการเรียนรู้ของรูปแบบไปใช้ 3 ระยะ คือ ก่อน-ระหว่าง-หลังการนำกระบวนการเรียนรู้ไปใช้ 3. หลังการนำรูปแบบการจัดการเรียนรู้ไปใช้ พบว่า ครูผู้สอนมีศักยภาพการจัดการเรียนรู้อยู่ในระดับดี และมีพัฒนาการอยู่ในระดับสูงมาก (คะแนนพัฒนาการเท่ากับ 93.04) นักเรียนมีผลการประเมินความฉลาดทางอารมณ์ครั้งหลังสุดอยู่ในระดับสูง ทั้งจากการประเมินตน ( X̅ = 2.79) ครูผู้สอนประเมิน ( X̅ = 2.74) และผู้ปกครองประเมิน ( X̅ = 2.84) ผลการประเมินความสุขในการเรียนรู้จากการประเมินตนเองของนักเรียนครั้งหลังสุดอยู่ในระดับมาก ( X̅ = 2.74) และผลการประเมินคุณธรรมตามกรอบทฤษฎีบูรณาการเชิงพุทธของนักเรียนครั้งหลังสุดอยู่ในระดับมาก ( X̅ = 4.05)
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-01-10
Issued: 2023-12-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 590252019.pdf 18.84 MB15 2025-06-03 01:46:14
ใช้เวลา
0.022792 วินาที

Nuttapong Phonnuaytrakoon
Title Contributor Type
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Nuttapong Phonnuaytrakoon
Kiatsuda Srisuk
Nampueng Intanate
Sakda Swathanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kiatsuda Srisuk
Title Creator Type and Date Create
Development of an Integrated Social Studies, Religions and Cultures curriculum based on the national core curriculum and local community learning resources for grade level 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Cherdla Soontornvipart;Anchalee Tananone;Kiatsuda Srisuk;Chatree Maneekosol
Sakonlawat Suthamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing evaluation model of professional nursing competencies in primary care unit
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jintaweeporn Paenkaew;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert
Orawan Samphawamana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies management for developing educational quality of small schools in highland area in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Parichat Buacharoen;Nimanong Ngamprapasom;Choocheep Puthaprasert;Jarunee Maneekul;Kiatsuda Srisuk
Runglawan Chantarattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of development and evaluation of learning organization of basic education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Weerasak Chomphucome;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Anuchthida Chiengchee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the nursing graduates quality evaluation model for nursing colleges under ministry of public health
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Nampueng Intanate
Komwat Rungruang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Participatory administrative strategy development for the educational quality promotions of small size schools in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Anurak Panyanuwat;Kiatsuda Srisuk;Kanya Kumsiripiman;Choocheep Puthaprasert
Urai Panapoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of supervision model on student teaching courses for Bachelor Degree of Education Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Theerawut Akakul;Tay Changchee;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Maleerat Kajitnatitham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum evaluation model for educational programs in graduate school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Sunee Nguenyuang
Sudawadee Limpaibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation model of professional nurse competency appropriate for becoming an ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk
Sriprapai Inchaithep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of personnel development through dual vocational training to promote desirable skills of Vocational students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sinth Sarobol;Phasina Tangchuang;Voravigh Chareonloet;Phetcharee Rupavijetra;Kiatsuda Srisuk
Supat Chupradit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the evaluation model on the readiness of technical colleges for joining the ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Orapin Doungkaew
Yuthasin Chumanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teachers' instruction management competency development for promoting students' scientific literacy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo);Somsak Phuvipadawat);Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Uraiwan Hanwong
Surasak Maotheuak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Evaluation of the lower secondary school mathematics teacher competency
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uten Panyo;Somsak Phuvipadawat;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguengyuang
Viroj Thammajinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an internal educational quality assurance model for bilingual schools in early childhood education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Suntonrapot Damrongpanit
Yaowatiwa Nammakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research promotion process for local development of Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Natad Assapaporn; Suchart Leetagool
Thidarat Sukprapaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing instructional competencies of teachers in multi-ethnic classrooms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Banyat Yongtuan;Kiatsuda Srisuk;Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Skol Kaewsiri
Parichart Suwanma
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing mentor teachers' competencies to enhance mathematics learning provision in the 21st century
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk;Tipparat Noparit;Nampueng Intanate
Komkai Paitoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empowerment-based supervision model for learning management capacity development of mathematics teachers, schools under Office of primary education service area in upper Northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sunee Nguenyuang;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Detch Sarachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Training model for enabling registered nurses to use Yoga in developing children with neurodevelopmental disorders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Soisuda Vittayakorn;Sunee Nguenyuang
Saowalak Langgapin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research management for private universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Nampueng Intanate;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Kanyarat Eumumporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of evaluation for development of morality, ethics, values and desirable characteristics for primary education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Kiatsuda Srisuk;Uraiwan Hanwong ;Nampueng Intanate;Pimjai Aunban
Nich Chanmon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for Developing Students’ Employability Skills in the ASEAN Economic Community for Private Vocational Colleges
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Karnthip Chativong;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat
Nonthaporn Buddharaksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Three Kingdoms Masterpiece for Develop School Director’s Competency to Promote Education Quality
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchada Vearasilp;Phasina Tangchuang;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Kanya Kumsiripiman
Seree Wongsomrudee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanit Sriklaub;Natthapol Jaengaksorn;Kiatsuda Srisuk
Anthony Onchiri Masi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The School-based management model for small size schools in the upper northern region under the office of basic education commission
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pongpan Chaiwan;Ratanabhom Nosu;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Kiatsuda Srisuk
Jamnian Traimart
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Sakda Swathanan
Nuttapong Phonnuaytrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nampueng Intanate
Title Creator Type and Date Create
Development of the nursing graduates quality evaluation model for nursing colleges under ministry of public health
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Nampueng Intanate
Komwat Rungruang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Data and technology information system development for monitoring, supervision, and evaluation in basic educational level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Nirun Tungteerabunditkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the evaluation model on the readiness of technical colleges for joining the ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Orapin Doungkaew
Yuthasin Chumanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teachers' instruction management competency development for promoting students' scientific literacy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo);Somsak Phuvipadawat);Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Uraiwan Hanwong
Surasak Maotheuak
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Physical education teachers’ teaching provision competency development model for primary student’s health promotion
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Manus Yodcome;Nampueng Intanate;Sunee Nguenyuang
Pimthong Sungsutthipong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Evaluation of the lower secondary school mathematics teacher competency
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uten Panyo;Somsak Phuvipadawat;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguengyuang
Viroj Thammajinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing mentor teachers' competencies to enhance mathematics learning provision in the 21st century
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk;Tipparat Noparit;Nampueng Intanate
Komkai Paitoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of mathematics curriculum to promote learning and innovation skills of the 21st century through the application of lesson study
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anchalee Tananone;Tiparat Nopparit;Nampueng Intanate;Jensamut Sangpun;Utain Panyo
Supapon Saosing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing mixed-age curriculum to promote early childhood development in Child Development Centers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Tipparat Noparit;Uraiwan Hanwong;Natad Assapaporn;Nampueng Intanate
Kasorn Kokong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model for developing the mentor teachers’ roles in promoting the student teachers’ learning management abilities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sman Foosang;Nampueng Intanate;Ruetinan Samuttai;Wachira Kruekam-ai;Phetcharee Rupavijetra
Saiphon Sanjaiprom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a career education model for highland and remote area schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Tay Chiengchee;Somsak Phuvipadawat; Aphichat Mekbangwan;Nampueng Intanate;Choocheep Puthaprasert
Supachoke Piyasant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating philosophy of sufficiency economy concepts in an English course to promote analytical thinking ability and English proficiency of Maejo University students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wanida Penkingcarn;Sirmsree Chaison;Nithida Adipattaranan;Nampueng Intanate;Kanjana Keatmaneerat
Saran Chantalay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research management for private universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Nampueng Intanate;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Kanyarat Eumumporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of evaluation for development of morality, ethics, values and desirable characteristics for primary education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Kiatsuda Srisuk;Uraiwan Hanwong ;Nampueng Intanate;Pimjai Aunban
Nich Chanmon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for Developing Students’ Employability Skills in the ASEAN Economic Community for Private Vocational Colleges
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Karnthip Chativong;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat
Nonthaporn Buddharaksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model for promoting students to be young innovators
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kedthip Sirichaisin;Sakda Swathanan;Uraiwan Hanwong;Nampueng Intanate;Somkiart Intasingh
Kuttiya Piyarungsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a curriculum for enhancing teacherness by integrating the philosophy of sufficiency economy and self-fulfillment theory for undergraduate early childhood education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wilaiporn Rittikoop;Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate;Pimpathu Sutanan
Aimon Punthasueb
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model using active learning strategies to enhance analytical thinking skill and English learning motivation of upper secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan;Somkiart Intasingh;Nampueng Intanate
Weenaprapa Cherngchow
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Sakda Swathanan
Nuttapong Phonnuaytrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a teaching profession curriculum of elementary education based on outcome-based education and education 4.0
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sunee Nguenyuang;Nampueng Intanate
Thitima Yanawongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sakda Swathanan
Title Creator Type and Date Create
Development of the English for hotel curriculum based on Asean common competency standards and content and language integrated learning approach for undergraduate English major students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somkiart Intasingh;Sakda Swathanan;Sunee Nguenyuang
Kanlayaneee Phucharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Model for promoting students to be young innovators
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kedthip Sirichaisin;Sakda Swathanan;Uraiwan Hanwong;Nampueng Intanate;Somkiart Intasingh
Kuttiya Piyarungsi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an instructional model using active learning strategies to enhance analytical thinking skill and English learning motivation of upper secondary students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan;Somkiart Intasingh;Nampueng Intanate
Weenaprapa Cherngchow
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of teacher competency development in learning management to promote mathematical literacy in elementary school level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sakda Swathanan
Wanlee Karinchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Sakda Swathanan
Nuttapong Phonnuaytrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,640
รวม 1,642 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 14,098 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 9 ครั้ง
รวม 14,118 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28