แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors of investment decision making affecting the market share expansion of gem and jewelry: the case of Belgium
ปัจจัยในการตัดสินใจลงทุนส่งผลกระทบต่อการขยายส่วนแบ่งการตลาดของอัญมณีและเครื่องประดับ: กรณีของเบลเยียม

Abstract: Thai investment abroad has continued to grow and will play an increasingly important role in the economy as new engines that will help propel the country in the next phase. Foreign investment is another important tool for Thai businesses to expand their business, including an engine in uplift the country's economy. The research study focuses on Gems or Jewelry as a product for overseas investment in overseas. The problems may stem from two reasons: difficulty of increasing market share in Thailand, and insufficiency of investment budget to seek new foreign customers elsewhere. The research on the factors of investment decision making affecting the Market Share Expansion in Belgium had the objectives shown as follows: 1) to study the investment decision making affecting the market share expansion in Belgium, 2) to analyze the relationship between the investment decision making and the market share expansion in Belgium, and 3) to analyze the content analysis with a qualitative method of the investment decision making and the market share expansion of the Belgium. The researcher collected data using an in-depth interview of Thai businesses of Gems and Jewelry and an observation report (secondary data) of the office of government responsible for export purpose. The institutions were categorized by Gemstone and Jewelry business structure. This research study also examines the SWOT analysis and proposes the business strategy in allowing Thai entrepreneurs who can be beneficial for the findings used for their future operations The results showed that the gem and jewelry business in Belgium can be expanded by setting-up a representative company from Thailand in order to support export business by increasing marketing channel and market share expansion. It is clear that Belgium or Europe incur high costs to operate with highly skilled workers. Several factors the entrepreneurs considering are resources, promotion, or market that may have an impact for them to making any decision to invest money in overseas for business expansion.
Abstract: การลงทุนของไทยในต่างประเทศเติบโตอย่างต่อเนื่องและจะมีบทบาทสำคัญมากขึ้นในระบบเศรษฐกิจในฐานะกลไกขับเคลื่อนใหม่ๆ ที่จะช่วยขับเคลื่อนประเทศในระยะต่อไป การลงทุนจากต่างประเทศเป็นอีกหนึ่งเครื่องมือสำคัญสำหรับธุรกิจไทยในการขยายธุรกิจ รวมทั้งเป็นกลไกในการยกระดับเศรษฐกิจของประเทศ การศึกษาวิจัยนี้มุ่งเน้นไปที่อัญมณีหรือเครื่องประดับเป็นผลิตภัณฑ์สำหรับการลงทุนในต่างประเทศในต่างประเทศ ปัญหาอาจเกิดจากสองสาเหตุ คือ ความยากลำบากในการเพิ่มส่วนแบ่งการตลาดในประเทศไทย และงบประมาณการลงทุนไม่เพียงพอในการหาลูกค้าต่างชาติรายใหม่ๆ การวิจัยปัจจัยในการตัดสินใจลงทุนที่มีผลกระทบต่อการขยายส่วนแบ่งตลาดในประเทศเบลเยียมมีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อศึกษาการตัดสินใจลงทุนที่ส่งผลต่อการขยายส่วนแบ่งตลาดในประเทศเบลเยียม, 2) เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างการตัดสินใจลงทุนกับการขยายส่วนแบ่งตลาดในประเทศเบลเยียม, และ 3) เพื่อวิเคราะห์การวิเคราะห์เนื้อหาด้วยวิธีการตัดสินใจลงทุนเชิงคุณภาพและการขยายส่วนแบ่งการตลาดของประเทศเบลเยียม ผู้วิจัยได้รวบรวมข้อมูลโดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึกของธุรกิจอัญมณีและเครื่องประดับของไทย และรายงานสังเกตการณ์ (ข้อมูลสำรอง) ของสำนักงานรัฐบาลที่รับผิดชอบด้านการส่งออก จำแนกตามโครงสร้างธุรกิจอัญมณีและเครื่องประดับ การศึกษาวิจัยนี้ยังตรวจสอบการวิเคราะห์ SWOT และเสนอกลยุทธ์ทางธุรกิจเพื่อให้ผู้ประกอบการไทยสามารถเป็นประโยชน์ต่อผลการวิจัยเพื่อนำไปใช้ในการดำเนินงานในอนาคต ผลการวิจัยพบว่าการขยายธุรกิจอัญมณีและเครื่องประดับในเบลเยียมทำได้โดยการเปิดเป็นบริษัทตัวแทนจากประเทศไทยเพื่อสนับสนุนธุรกิจการส่งออกและเพื่อการขยายส่วนแบ่งทางการตลาดโดยเปิดช่องทางการจัดจำหน่ายและช่องทางการตลาดให้เพิ่มมากขึ้น เป็นที่ชัดเจนว่าเบลเยียมหรือยุโรปมีค่าใช้จ่ายสูงในการดำเนินงานกับแรงงานที่มีทักษะสูง ปัจจัยหลายประการที่ผู้ประกอบการพิจารณา ได้แก่ ทรัพยากร การส่งเสริมการขาย หรือตลาดที่อาจมีผลกระทบต่อการตัดสินใจลงทุนเงินในต่างประเทศเพื่อขยายธุรกิจ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: Advisor
Created: 2021
Modified: 2023-11-05
Issued: 2023-11-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80246
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: European Studies
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6284003920.pdf 4.09 MB2 2024-06-13 18:16:00
ใช้เวลา
0.03959 วินาที

Ratthanin Phongphornworachai
Title Contributor Type
Factors of investment decision making affecting the market share expansion of gem and jewelry: the case of Belgium
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ratthanin Phongphornworachai
Chayodom Sabhasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chayodom Sabhasri
Title Creator Type and Date Create
The Effects of the United States and Thailands macroeconomic News on baht dollar exchange rate behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Panukorn Chantaraprapab
วิทยานิพนธ์/Thesis
Country risk analysis : the case of Asean
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Nuntawan Meesomboonpoonsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand’s opportunities and challenges toward EU-ASEAN FTA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Nalina Chaiya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of export potential of Thai ornamental fish industry in European market
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Pavaphon Supanantananont
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparative analysis of EU demand for Thai tourism
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Sathit Talaengsatya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of the EU’s Emission Trading System on the airline industry : a case study of Thai Airways International
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ธนพร วิเชียรเกื้อ;Chayodom Sabhasri
Thanaporn Wichienkuer
วิทยานิพนธ์/Thesis
China's financial system and foreign exchange regime
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Slovik, Patrik
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of FDI through local financial market on the economic growth
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Tosapol Wikromkitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The European Union(EU) as a global actor --- Internationalisation of EU fisheries policy and its impact on third countries:Case study of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri;Ajaree Tavornmas
Ran Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
European union foreign direct investment : the case of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Anujtha Jaovisidha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Prospects East Asia regional economic integration : opimum-currency-area theory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Bang-orn Rittihan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Forecasting devaluations of Thai baht
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Phornchanok cumperayot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign Bank Entry and Economic Growth in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Pacharasut Sujarittanonta
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors of investment decision making affecting the market share expansion of gem and jewelry: the case of Belgium
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Ratthanin Phongphornworachai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EU-Vietnam FTA: Implications for Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri;Martin Holland
Uthaipan Promkhatkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Comparative Study of Financial Literacy between the EU and Thailand. What can Thailand learn from the EU?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Nutchapat Siripattananuntakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Opportunities and challenges for the development of cooperation between China and Greece under the Belt and Road Initiative
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Tian Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
EU's views on China's role in Russia's war of aggression against Ukraine
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Siyuan Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Agricultural trade between EU and China
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chayodom Sabhasri
Sile Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,313
รวม 3,331 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 280,662 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,076 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 995 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 130 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 72 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 16 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
รวม 282,976 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101