แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Consumers' perceptions and attitudes towards Louis Vuitton and their brand ambassadors
การรับรู้และทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อหลุยส์ วิตตอง และแบรนด์แอมบาสเดอร์

ThaSH: Louis Vuitton (Brand name products)
ThaSH: Consumers -- Attitudes
Abstract: The objective of this study was to explore consumers’ perceptions and attitudes towards Louis Vuitton and their brand ambassador, BTS. The study was qualitative in nature. An online focus group discussion was used to collect data from eight participants. The participants were purposively selected and a selection criterion was administered to ensure diversity amongst participants. The participants were consumers of Louis Vuitton, aged between 22-28 years old, and were also aware that BTS are Louis Vuitton’s brand ambassador. This study employed a discussion guideline as the research instrument. The luxury value perception framework was used to explore consumers’ perceptions towards Louis Vuitton and the VisCAP model was used to identify the source characteristics of BTS as Louis Vuitton’s brand ambassador. The findings showed that the participants perceived Louis Vuitton to be a brand of good quality and functionality, thus justifying the expensive price of its products. However, participants evaluated Louis Vuitton to be a brand for older consumers. BTS as a brand were perceived to have high significance to participants who were a part of the Army in contrast to participants who were non-Army/K-Pop fans. Lastly, participants evaluated BTS to have limited visibility as Louis Vuitton’s brand ambassador, thus their power to influence was limited. Furthermore, participants evaluated BTS as Louis Vuitton’s brand ambassador to be not credible, this may be due to the lack of congruence between the brand and the boyband.
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจการรับรู้และทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อหลุยส์ วิตตองและแบรนด์แอมบาสเดอร์ซึ่งคือวง BTS การศึกษาในครั้งนี้ใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพด้วยการสนทนากลุ่ม โดยทำการเก็บรวบรวมข้อมูลกับผู้เข้าร่วมการวิจัยจำนวน 8 คน และใช้เทคนิคการสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง พร้อมเกณฑ์การคัดเลือกเพื่อความหลากหลายของข้อมูล โดยผู้เข้าร่วมการวิจัยเป็นผู้บริโภคของหลุยส์ วิตตอง ที่มีอายุระหว่าง 22-28 ปี และทราบว่า BTS เป็นแบรนด์แอมบาส- เดอร์ ของหลุยส์ วิตตอง การศึกษาในครั้งนี้ใช้กรอบแนวคิดเกี่ยวกับการรับรู้คุณค่าที่หรูหรา เพื่อสำรวจ การรับรู้ของผู้บริโภคที่มีต่อหลุยส์ วิตตอง และใช้โมเดล VisCAP เพื่อประเมินคุณลักษณะของ BTS ในฐานะแบรนด์แอมบาสเดอร์ของหลุยส์ วิตตอง โดยจากผลการวิจัยพบว่า ผู้เข้าร่วมการวิจัยรับรู้ว่าหลุยส์ วิตตองเป็นแบรนด์ที่มีคุณภาพและให้คุณค่าเชิงหน้าที่ได้ดี จึงเหมาะสมกับราคาที่ตั้งไว้สูง อย่างไรก็ตาม ผู้เข้าร่วมการวิจัยประเมินว่า หลุยส์ วิตตองเป็นแบรนด์สำหรับผู้บริโภคที่มีอายุมาก ทั้งนี้ ผู้เข้าร่วมการวิจัยที่เป็นส่วนหนึ่งของ BTS อาร์มี่ ยังให้ความสำคัญกับ วง BTS ในฐานะแบรนด์แอมบาสเดอร์เป็นอย่างมาก ซึ่งตรงกันข้ามกับกลุ่มผู้เข้าร่วมการวิจัยที่ไม่ใช่แฟนคลับเค-ป็อปหรืออาร์มี่ และท้ายสุด ผู้เข้าร่วมการวิจัยประเมินว่า วง BTS มีการปรากฏตัวผ่านสื่อที่ค่อนข้างจำกัดในฐานะแบรนด์แอมบาสเดอร์ของหลุยส์ วิตตอง จึงทำให้อิทธิพลของความเป็นแบรนด์แอมบาสเดอร์ค่อนข้างจำกัดตามไปด้วย นอกจากนี้ ผู้เข้าร่วมการวิจัยยังประเมินอีกว่า วง BTS เป็นแบรนด์แอมบาสเดอร์ของหลุยส์ วิตตอง ที่ไม่น่าเชื่อถือ ซึ่งอาจเป็นเพราะขาดความสอดคล้องกันระหว่างตรวาสินค้ากับวง BTS
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2024-01-17
Issued: 2023-10-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6388027028.pdf 1.55 MB3 2025-08-09 20:18:46
ใช้เวลา
0.029463 วินาที

Victor Mechai Siharath
Title Contributor Type
Consumers\' perceptions and attitudes towards Louis Vuitton and their brand ambassadors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Victor Mechai Siharath
Papaporn Chaihanchanchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Papaporn Chaihanchanchai
Title Creator Type and Date Create
The relationship between brand experience and brand equity of Marimekko
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Bundaree Deewong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of sales promotion types on consumer behavior
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Warisra Wacharakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between influencer s characteristics, consumers attitudes, and purchase intentions on CLÉ DE PEAU BEAUTÉ brand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Julie Parkinson
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between consumers' beliefs about Sephora Thailand website, attitudes, and online purchase intentions
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Kemjira Wangkapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumers\' perceptions and attitudes towards Louis Vuitton and their brand ambassadors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Victor Mechai Siharath
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between Starbucks brand\'s image, trust, and online engagement
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Wei-chih Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between eWOM credibility, consumer s trust, and intention to visit a café based on the café story Facebook page
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Nutchawee Ahrivorayapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between interest and attitude towards online sales promotion, and impulsive buying for cosmetics among Chinese generation Z consumers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Peilin Peng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of perceived value, user engagement, and emotions on usage intention of Thai Tiktok users
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Phakkhaporn Dancharoenpol
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between source credibility, advertising recognition, and purchase intention on snack products
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Papaporn Chaihanchanchai
Pornsit Cheawkamolpat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,594
รวม 5,595 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 84,879 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 84,909 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212