แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Identify customer profiles : case study of Thai supermarkets

keyword: Customer satisfaction
; Customer behavior
; Customer segmentation
Abstract: Today, the retail store industry faces intense competition as a result of an increase in the number of firms. This means that customers have more choices and are price-conscious. As a result, understanding customer behavior and how they make decisions is a critical strategy for business success. Therefore, the purposes of this study is to identify customers' profiles that lead to customer satisfaction through their behaviors. The researchers adjusted the 4 main factors, including demographics, brand awareness, logistics performance, and the 7 key elements of the service marketing mix, as the research’s predictors. Although 380 survey respondents provided data for the study, only 366 questionnaires were used for analysis. By knowing the customer's profile, K-mean Clustering was processed to segment the customer into groups that have similar characteristics. Then a decision tree is used to learn the customer profile. All the methods were applied RapidMiner software. Additionally, there are two clusters in Thai supermarkets in this data set: elderly with a high income and younger with a low income
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-04-21
Issued: 2023-04-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 11353chanikarn.pdf 1.34 MB2 2024-07-18 15:13:13
ใช้เวลา
0.018771 วินาที

Chanikarn Kittiratanaviwat
Title Contributor Type
Identify customer profiles : case study of Thai supermarkets
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Chanikarn Kittiratanaviwat
Aussadavut Dumrongsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Aussadavut Dumrongsiri
Title Creator Type and Date Create
Supply chain coordination using wholesale price
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri;Suebsak Nanthavanij
Phattarasaya Tantiwattanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mathematical modeling approach for multiple trip vehicle routing problem with time windows and workload balance
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri;Suebsak Nanthavanij
Nathaya Thanyaphobphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multiobjective workforce scheduling with combined safety, productivity, and job satisfaction consideration
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Suebsak Nanthavanij;Aussadavut Dumrongsiri
Tanuchporn Wongwien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multi-workday ergonomic workforce scheduling with personal and task constraint
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Suebsak Nanthavanij;Aussadavut Dumrongsiri
Tarit Rattanamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization model for online hotel reservation website
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri;Koda, Yoji
Napaporn Rianthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimal promotion prices facing strategic customers with setup cost
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Kajonjit Kulrawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimal promotion price and period : bi-level linear programming approach
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Nattana Tangsangob
วิทยานิพนธ์/Thesis
Stochastic programming model for supply chain design with short response time and heuristic
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Thanatorn Sinphatsirikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study on the need for logistics personnel in hospital : case study in Bhutan
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornpimol Chongphaisal; Aussadavut Dumrongsiri
Choden, Rinzin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors that affecting food delivery application usage of customer during COVID-19 situation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Thanchanok Manavapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimality analysis of freemium with usage limitation strategy
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri;Chawalit Jeenamunta
Tanet Kato
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors that affecting food delivery application usage of the customer during COVID-19 situation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Hagen, Melissa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to pay for products on online shopping platform such as Shopee in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Manusphong Fukkham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Identify customer profiles : case study of Thai supermarkets
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Chanikarn Kittiratanaviwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of 4Ps marketing mix from text reviews
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Parinya Hawira
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting Thai consumer's choice of coffee shops
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Prapavarin Buranananont
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supply chain coordination using machine learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Pissacha Jintanasonti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparison of joint-order inventory policies : a simulation study of pharma sale data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Aussadavut Dumrongsiri
Jomkwan Hirunyasiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,239
รวม 1,241 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,567 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,378 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 67,986 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124