แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Drivers of attitude & intention to adopt artificial intelligence of Vietnamese in the case of chatbot

keyword: Artificial intelligence
; Chatbot
; E-commerce
; Performance expectancy
; Effort expectancy
; Attitude
; Adopting intention
; Perceived risks
; UTAUT
Abstract: In the past decades, Artificial Intelligence has become an immense technology field which aims to program computer systems to handle tasks that require human intelligence. One of its popular application fields is Chatbots, a computer software commonly deployed on Ecommerce platforms to assist with shoppers’ inquiries and optimize operational cost. Therefore, it is important to have Chatbot to be adopted by users to achieve service excellence, operational objectives and advance Chatbot functionalities further with big data. This study aims to discover and examine driving factors to attitude and adopting intention of Chabot at online shopping platforms in Vietnam. The research employed Unified Theory of Acceptance and Usage of Technology (UTAUT) and perspective from previous studies to propose a conceptual model to examine the influencing factors to attitude and adopting intention toward Chabot at online platforms. 511 valid responses are collected as input data for the analysis. The results from hypothesis testing demonstrate significant positive influence of Performance Expectancy (PE) and Effort Expectancy (EE) to Attitude toward using Chatbot. Attitude is also found as the strongest positive determinant to Chabot Adopting Intention (AI), followed by Facilitating Control while Perceived Risk is found to negatively affect Adopting Intention. Additionally, Social Influence (SI) does not show significant impact to the intention to use Chatbot. Additionally, it is also portraited that Adopting Intention are not significant different among groups of demographics factors of age, gender, income and experience. Based on the findings of the study, recommendations are presented to foster the advancement of Chatbot for online commerce in the future in Vietnam
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-04-11
Issued: 2023-04-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 11252nguyen.pdf 2.14 MB5 2025-02-01 21:38:17
ใช้เวลา
0.024727 วินาที

Nguyen, Trang Thu
Title Contributor Type
Drivers of attitude & intention to adopt artificial intelligence of Vietnamese in the case of chatbot
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nguyen, Trang Thu
Surat Teerakapibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Surat Teerakapibal
Title Creator Type and Date Create
Business model for elderly daycare service
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Pasinee Roongruengratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on investing, saving and spending behavior of the millennial in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warumporn Dinudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Artificial intelligence for recruitment
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yotsan Srisuchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of determinants of lifelong learning for Vietnamese across age groups
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Dang, Quang Tran
วิทยานิพนธ์/Thesis
E-commerce strategies and barriers faced by the SMEs in Myanmar
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Zun, Sandi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for the boutique holistic wellness centre
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Thanapas Poonlumlert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies in leading multigenerational workforce in the Philippine BPO call center
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bondoc, Norberto Tenorio
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of pester power on purchase decisions of kids products : evidence from Vietnamese market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bui, Nhung Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between bitcoin and gold
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Watchara Sirinaovakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for part-time job searching service for students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warisa Chongcharoensiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Essays on cross-cultural electronic word-of-mouth
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Poompak Kusawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drivers of attitude & intention to adopt artificial intelligence of Vietnamese in the case of chatbot
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Nguyen, Trang Thu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for budget pet-friendly hotel
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Ekapol Pruengpanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of consumer perceived value on personal use digital arts
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Tanadet Adulyasak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the antecedents of purchase intention in Thailand s mixed vegetable smoothies market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Suthep Hongsirikan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Storytelling s creation of consumer-brand relationship experiences for Thai perfumeries
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yanapan Pantharak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 132
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,088
รวม 2,220 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 104,480 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 672 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 660 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 74 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 10 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
รวม 105,910 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.63