แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Factors influencing Chinese consumers attitudes and behaviors towards wine

keyword: Chinese consumers
Sears: Wine
Sears: Attitude
Sears: Consumer behavior
Abstract: While China has a huge market, marketing researchers have yet to fully explore what drives consumers to buy wine. This study uses a modified planned behavior theory model to explore the factors influencing Chinese consumers' attitudes and behaviors in purchasing wine. This study took 400 consumers from Chengdu, China as a sample. SPSS and AMOS were used for data analysis, and a structural equation model was used for regression analysis. The results showed that the factors of consumers' personal characteristics had an important influence on the purchasing intention and behavior of wine, and the factors of product quality had a significant influence on the purchasing intention and behavior of grape wine. In addition, the research shows that consumers' knowledge level and purchasing motivation have a significant influence on wine purchasing intention and purchasing behavior. Researchers suggest that wine enterprises should deeply study the product preferences of wine consumers, and produce and develop marketable wine products. Wine enterprises should pay attention to the construction of wine tourism resources, develop wine tourism projects, and promote wine consumption by wine tourism.
Rajamangala University of Technology Krungthep
Address: Bangkok
Email: library.oarit@mail.rmutk.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2025-03-10
Issued: 2023-04-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Art
©copyrights Rajamangala Universiry of Technology Krungthep
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jiahao Yuan_ 2021.pdf 854.28 KB
ใช้เวลา
0.031528 วินาที

Yuan, Jiahao
Title Contributor Type
Factors influencing Chinese consumers attitudes and behaviors towards wine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Yuan, Jiahao
Pandey, Arti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pandey, Arti
Title Creator Type and Date Create
The comparison of the organizational culture of Sichuan province and Shaanxi province in China based on the Denison organizational culture mode
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Gao, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Influence of Product Design with Tranditional Cultural Attributes on The Behavior of Young Chinese Consumers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Geng, Jiding
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employees s Health Management Evaluation System for The Enterprise
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Feng, Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors releated to chinese customer s online Purchase intention The case study of jingdong.com online shopping s customer in China 
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti ; Advisor
Zhuozhen, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation on the use of fitness supplements by consumers in GYM in Binzhou city: Based on the modified theory of planned behavior
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Xiong, ZhuanZhuang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suggestions on optimizing the operation and management mode of chinese art training institutions keeping abreast of the times
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti,
Zhao, Longchao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing Chinese consumers attitudes and behaviors towards wine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Yuan, Jiahao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting organizational health in Chinese fast-food chains
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Chen, Jianyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on the impact of management team stability of project performance
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Xu, Jindong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Factors That impact on Client's Brand Loyalty toward The Chinese Banks: The Case study of Banks
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Tang, Enxing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of Sport Product Packaging on Consumer Decision Making here the Case Study of Li-Ning Basketball Shoes in China
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Jian, Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,014
รวม 2,014 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 65,394 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,376 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 66,810 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124