แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The evaluation of impacts of palm oil based biodiesel policies in transport sector of Thailand using computable general equilibrium modeling

keyword: Oil palm
; B10
; B20
; Diesel mix
; Computable general equilibrium model
; Subsidy removal
; Production efficiency
; Economy-wide impacts
; CO2 emissions
; Thailand
Abstract: The increasing energy demand and the saturated transport nexus have prompted the emergence of alternative transport fuels. In Thailand, on-road transportation accounts for 60% of total diesel use. Palm oil-based biodiesel is continually promoted as the partial substitute for diesel fuel in the transportation sector. In the meantime, the Thai government has implemented the mandatory use of B10 as a standard diesel mix and the use of B20 in heavy trucks as an alternative diesel mix. Additionally, the new State Oil Fund Act enacted in 2019 has announced to phase out the price subsidies for biofuels by 2022. Given the potential of palm oil-based biodiesel and the compatibility of vehicles that can take up higher biodiesel blends, it is increasingly necessary to strategize to promote higher biodiesel blended diesel mixes. Phasing out the subsidies on diesel mixes may lead to a widespread impact on the economy. Similarly, the production efficiency of feedstock would be one of the robust instruments to promote higher biodiesel blended diesel mixes and have a significant impact on the economy. The purpose of this study is to evaluate the economy-wide and environmental impacts of a shift in the share of consumption from B10 to B20 diesel mix in Thailand along with the implications of subsidy removal on diesel mixes and the production efficiency enhancement of oil palm using static computable general equilibrium (CGE) model. Simulation scenarios are set up featuring all these interdependent policies. The results show that a higher level of shift in consumption share offers improved aids to the economy, society, and environment. Subsidy removal could remove financial burdens and reduce CO2 emissions but ends with negative socio-economic impacts. However, phasing out the price subsidies on diesel mixes will exhibit positive impacts on several macroeconomic indicators during the shift. Besides, the results reveal that increasing the production efficiency by only 5% of oil palm enhances economic growth. Moreover, production efficiency improvement during shift rests as a crucial instrument in promoting higher biodiesel blended diesel mixes, socio-economic benefits, reduced carbon dioxide emissions and lucrative transportation services. However, policy to phase out the subsidies on diesel mixes unveil higher environmental benefits along with the reduction in the budgetary burdens for government than production efficiency enhancement of oil palm policy when shifting towards higher biodiesel blends
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2020
Modified: 2023-03-03
Issued: 2023-03-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 10799satish.pdf 6.78 MB
ใช้เวลา
0.021039 วินาที

Satish Acharya
Title Contributor Type
The evaluation of impacts of palm oil based biodiesel policies in transport sector of Thailand using computable general equilibrium modeling
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Satish Acharya
Mongkut Piantanakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mongkut Piantanakulchai
Title Creator Type and Date Create
Fuzzy extension of the analytic network process for travel mode choice modeling
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Amarasingha, R.P.N.U.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on effects of bus rapid transit operation improvement in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Sisoutham, Anousone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Travel time estimation based on fused traffic data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Soknath Mil
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modeling pedestrian flow in transit stations : a case study of transit stations in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Puvit Boonsomparn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Traffic state prediction on expressway using deep learning approach
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Ratchanon Toncharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Classification and the study of impacts on fuel economy of heavy-duty vehicles
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Ali, Nazam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study of travel behavior using Wi-Fi probes
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Vikrom Maikaensarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of flood evacuation mode and route choice behavior of households in a developing country
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Lim, Jr., Hector Ruiz
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding evacuation decision, departure timing and destination choice of households in high flood risk areas using discrete choice model
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai;Pruettha Nanakorn
Lim, Ma Bernadeth
วิทยานิพนธ์/Thesis
Traffic state analysis of expressways in Bangkok urban area using web-based data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Chhivhout, Sor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prioritization of traffic sign replacement using the analytic network process
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Ponjanat Ubolchay
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of population synthesis and activity pattern generator for activity based travel demand model in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai;Pruettha Nanakorn
Natachai Wongchavalidkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Estimation of traffic state from web based service using live CCTV data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Sok, Ching
วิทยานิพนธ์/Thesis
Traffic state analysis of urban area from web-based data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Kimheang, Ly
วิทยานิพนธ์/Thesis
Geospatial analysis of ground water arsenic contamination in Bangladesh and development of GIS based risk assessment model
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai;Winyu Rattanapitikon
Hossain, Moqbul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Highway alignment design using particle swarm optimization
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Mil, Soknath
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of biofuel subsidy on Thai economy using dynamic CGE model
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai;Pruettha Nanakorn
Korrakot Phomsoda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Detecting traffic incident on Chalong Rat Expressway by using artificial neural network based on simulation data
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Tanut Kongkhaensarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The evaluation of impacts of palm oil based biodiesel policies in transport sector of Thailand using computable general equilibrium modeling
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Satish Acharya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding determinants and behavioral influences of carpooling adoption for educational trips in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Lowe, Warnakulasooriya Umesh Ashen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of structure and pavement inspection using mobile laser scanning point clouds : a case study of Thailand expressway
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai;Taweep Chaisomphob
Ekarin Lueangvilai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Optimization of traffic signal control using non-collaborative multiagent deep reinforcement learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Paschol Supradith Na Ayudhya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating machine learning and optimization techniques for short-term management of shared e-scooters under demand uncertainty
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Mongkut Piantanakulchai
Saum, Narith
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,818
รวม 2,829 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 189,609 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,667 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 107 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 68 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 7 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 191,461 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28