แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The influence of sensory marketing on customer satisfaction and repurchase intention for plant-based proteins

keyword: Sensory marketing
; Customer satisfaction
; Repurchase intention
; Label information
Abstract: Today, plant-based proteins are becoming increasingly popular, leading entrepreneurs to compete to attract customers by sensory marketing to stimulate consumer brand loyalty, affecting purchase behavior. Although sensory marketing success remains rudimentary, if entrepreneurs improve visuals, taste, and smell attributes, better marketing may be achieved with financial benefits from increased sales, profits, and market share. This research explored the effect of multi-sensory marketing on repurchase intention for plant-based proteins. The senses of sight, taste, and smell were independent variables, customer satisfaction was mediating variable, and repurchase intention dependent variable. 362 samples provided data by questionnaire. Results were that sight, taste, and smell significant influenced customer satisfaction which, in turn, significantly influenced repurchase intention. Label information as moderator negatively influenced the relationship between customer satisfaction and repurchase intention. By contrast, control variables such as gender, age, educational level, average monthly income, and marital status did not affect repurchase intention. These finding may help expand sensory marketing contextual knowledge and understanding of factors that influence repurchase intentions. Future research may focus on a complete review of the influence of repurchase intentions, providing marketing practitioners with accurate understanding of techniques and strategies for influencing purchase behavior by sensory manipulation
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-02-23
Issued: 2023-02-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 10671thitiya.pdf 1.68 MB2 2025-09-12 17:03:31
ใช้เวลา
-0.95741 วินาที

Thitiya Srichaichanwong
Title Contributor Type
The influence of sensory marketing on customer satisfaction and repurchase intention for plant-based proteins
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thitiya Srichaichanwong
Thanyaporn Soontornthum
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thanyaporn Soontornthum
Title Creator Type and Date Create
The alternative pathway to entrepreneurial intention
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Piyanat Satcharattanachot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing e-filing success : the moderating roles of tax complexity, prior experience, and perceived risk in continuance usage
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Albay, Trisha Ann Gabrielle Del Rosario
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding celebrity influence on donors participation and campaign performance in social crowd funding : the mediating role of media coverage and online social networks
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Maulana, Agung
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of sensory marketing on customer satisfaction and repurchase intention for plant-based proteins
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Thitiya Srichaichanwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring vegetarian fine dining experience
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Phaphassorn Kobayashi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using the Kano model in Kansei engineering to evaluate customer preferences for metal-cutting tool sales and services
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Weerasak Srisuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sustainable strategy implementation by locally owned businesses in hospitality industry : a case study of Khao Lak, Phang Nga, Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Mathurada Phothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
การพัฒนารูปแบบการฝึกอบรมทางจิตวิทยาเพื่อเสริมสร้างภาวะผู้นำตนเองสำหรับพนักงานในยุคโควิด 19
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
อัมพล จรรโลงศิริชัย
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประยุกต์ใช้เมตาเวิร์สในการพัฒนาเศรษฐกิจในพื้นที่จังหวัดลำพูน
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
นภนต์ โกมลมิศร์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceived enjoyment and subscription of video on demand : the moderating roles of trialability and social influence
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Tunyawat Jitpaisarnwattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A scenario-based approach to internationalization strategy for a Thai television series in Cambodia
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Wanida Boonprasertwattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using soft system methodology to improve the high turnover rate of general practitioners in Thailand's community hospitals
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Oranee Pattulee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Infrastructure readiness for autonomous vehicle technology in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Surat Vangrattanachai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of consumption values on craft beer purchase decisions in Bangkok and perimeter
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Pattarapol Datsarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Barriers in sustainable fashion consumption : the study comparing generation Y (millennials) and generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Pattaraporn Panhirun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The moderating role of store atmospheres in the relationship between hedonic motivation and willingness to pay a premium price for alcoholic beverage consumers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Natthawantharika Thanasarnsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business model design and development of Mah Boonkrong Rice brand on online channel
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Todsawat Tarsuworn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of online restaurant reviews' characteristics on credibility : a study among young consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Rittisit Anakijbamroong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The role of amenities and city branding on job pursuit intentions in Rayong : a study of engineering students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Kewarin Tantong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategic planning for Kanchanaburi Province as family sport and recreation destination
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Thanyaporn Soontornthum
Varasret Asawaphisanboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,351
รวม 2,352 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 54,019 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 54,044 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104