แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The ways of improving competitiveness of Thailand textile industry enterprises
แนวทางในการเพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขันของวิสาหกิจอุตสาหกรรมสิ่งทอของประเทศไทย

Name: Chun Zhou
keyword: Textile industry Thailand
; Competition
Abstract: COVID-19 has spread globally at an alarming rate, bringing a strong negative impact to the world economy at a time when the global economy is in a long-term downturn and struggling to find growth drivers. The topic of this article is how to improve the international competitiveness of Thailand's traditional industry the textile industry when the tourism economy suffers a severe setback. Thailand's textile industry has grown rapidly as a typical developing country, owing to its unique geographical location and climatic conditions (Vogel & Watchravesringkan, 2019). It has developed a distinct textile culture, and its competitiveness in the international market has been steadily improved. As a result, the textile industry has long played an important role in Thailand's economic development. According to Bisonyabut, (2011), Thailand has a complete textile industry chain and has made a commitment in recent years to becoming the ASEAN fashion and textile industry center. However, the international trade competition faced by Thailand's textile industry has become increasingly tense in recent years, and the pressure of competition is still particularly visible. As a result, how to improve Thai textile export competitiveness in the international market in light of the new international situation has significant theoretical and practical implications for the development of Thailand's textile industry as well as the further consolidation and promotion of Thailand's position in the international textile trade.
Abstract: โควิด-19ได้แพร่กระจายไปทั่วโลกในอัตราที่น่าตกใจส่งผลลบต่อเศรษฐกิจโลกอย่างแข็งแกร่งในช่วงเวลาที่เศรษฐกิจโลกอยู่ในภาวะถดถอยในระยะยาวและพยายามดิ้นรนหาตัวขับเคลื่อนการเติบโตหัวข้อของบทความนี้คือวิธีการปรับปรุงความสามารถในการแข่งขันระหว่างประเทศของอุตสาหกรรมสิ่งทอของไทยในอุตสาหกรรมดั้งเดิมเมื่อเศรษฐกิจการท่องเที่ยวประสบกับความพ่ายแพ้อย่างรุนแรงอุตสาหกรรมสิ่งทอของประเทศไทยเติบโตอย่างรวดเร็วในฐานะประเทศกำลังพัฒนาทั่วไปเนื่องมาจากที่ตั้งทางภูมิศาสตร์และสภาพภูมิอากาศที่เป็นเอกลักษณ์ได้พัฒนาวัฒนธรรมสิ่งทอที่โดดเด่นและความสามารถในการแข่งขันในตลาดต่างประเทศได้รับการปรับปรุงอย่างต่อเนื่องส่งผลให้อุตสาหกรรมสิ่งทอมีบทบาทสำคัญในการพัฒนาเศรษฐกิจของประเทศไทยมาอย่างยาวนานจากข้อมูลของบิโสณบุตรประเทศไทยมีห่วงโซ่อุตสาหกรรมสิ่งทอที่สมบูรณ์และได้ให้คำมั่นสัญญาในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมาที่จะเป็นศูนย์กลางอุตสาหกรรมแฟชั่นและสิ่งทอของอาเซียนอย่างไรก็ตามการแข่งขันทางการค้าระหว่างประเทศที่อุตสาหกรรมสิ่งทอของไทยกำลังเผชิญนั้นเริ่มตึงเครียดมากขึ้นในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมาและความกดดันจากการแข่งขันยังคงปรากฏให้เห็นโดยเฉพาะเป็นผลให้วิธีการปรับปรุงความสามารถในการแข่งขันการส่งออกสิ่งทอของไทยในตลาดต่างประเทศในแง่ของสถานการณ์ระหว่างประเทศใหม่มีนัยสำคัญทางทฤษฎีและการปฏิบัติสำหรับการพัฒนาอุตสาหกรรมสิ่งทอของประเทศไทยตลอดจนการควบรวมและส่งเสริมตำแหน่งของประเทศไทยในด้านสิ่งทอระหว่างประเทศ การค้า
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2020
Modified: 2023-02-08
Issued: 2023-02-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76266
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6384021729.pdf 865.08 KB3 2025-03-16 08:40:16
ใช้เวลา
0.035015 วินาที

Chun Zhou
Title Contributor Type
Evaluation of a training program in Zhangye City, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jingchun Zhou
Noppadol Prammanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The ways of improving competitiveness of Thailand textile industry enterprises
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chun Zhou
San Sampattavanija
วิทยานิพนธ์/Thesis
San Sampattavanija
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF ASEAN ECONOMIC COMMUNITY ON ECONOMY AND LABOR MARKET: THE CASE OF THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Autsawin Suttiwichienchot
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study Of Informal Loan In The Greater Bangkok Area: Fators Affecting Loan Decision And Interest Rate From The Demand Side
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija;Sukanda Luangon
Wichyada Tanomchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing Strategy Development for Professional Services Firms: Case Study of Certified Audit Firms in Russia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Dmitrii Bushkov
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between greenhouse gas emission and rice production in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Kitsada Vitidladda
วิทยานิพนธ์/Thesis
How does the hotel reviews from websites affect the rate of hotel booking of Centara hotels and resorts?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Kamolluck Nganthanaphanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
What is the impact of digital disruption on BEC world\'s advertising revenues during 2014 - 2019?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Karnmanee Pongtiyapaiboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Does online marketing and promotions of Major Cineplex attract the consumer brand loyalty?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Tanatwee Kongkeaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
How the minimum wage change affect to the revenue of the property development companies in Thailand?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Siravit Srichomngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
What is the impact of tourism infrastructure development on the international tourism inflow in Thailand during 2008 to 2019?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Wucaihong Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
How does synergistic advertising strategies created by advertisers have an impact on their media revenue. Company specific: BTSG holdings plc
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Ashma Poudel
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of COVID-19 on airline business: a case study of airlines in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Chonlatan Chokanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study on descriptive analysis of marketing and business strategy for PTG energy in 2013 toward business performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Nirapa Ruengwutisakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship of agricultural growth, price, wages and poverty reduction of Thai rice farmers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Pitcha Pongpanstaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
What will be the impact of legalizing medical cannabis on economic effects in Japan? : analysis of case study in Germany and USA, Canada, Thailand.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Yuki Matsushita
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the benefits and barriers of Thai SMEs with bot policy supporting SMEs
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Laksika Junyakhajorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing analysis of Fu Anna Home Textile co., ltd.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Jue Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The ways of improving competitiveness of Thailand textile industry enterprises
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Chun Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Financial analysis: a comparison between Thai textile industry public company limited and lu Thai textile company limited
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
May Thu Htet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing strategy analysis of Laogai home textile company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Yang Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of digital access on business during COVID-19 pandemic
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Kornthawat Angsathitanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Can Japan's horse racing industry sustainably improve its competitiveness? -an analysis focusing on economic factors-
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Katsuya Imanishi
วิทยานิพนธ์/Thesis
What factors cause people to choose to buy in the live streaming in China?
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Changjun Wei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Price effect of SET 50 stock from inclusion and exclusion
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Thamatit Sakunwanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
How Kerry express becomes Thailand s no.1 non-governmental parcel delivery company: a case study of Kerry express
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Polyos Kulvichien
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing the access: the significance of internet penetration on economic output in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Anan Vichitanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Financial statement analysis : A comparison between Bangkok Dusit Medical Services PCL, Bumrungrad Hospital PCL and Thonburi Healthcare Group PCL during COVID pandemic
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Phongsathorn Chuisrikaeo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The determinants of export performance and the perspective to improve international competitiveness for Thai fisheries sector.
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Phatcharaphorn Kantasen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of the ongoing China-US trade war on Huawei, evidence from 2021 financial report
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Liping Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing strategy analysis of K.S. plastic works company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Kittiphat Temtavornkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The marketing factors that have an influence on Momo-paradises customer loyalty in Bangkok metropolitan area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Apiporn Buachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing analysis of Thai Solar Energy Public Company Limited
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Kuan-chin Fuh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of digital marketing on consumer hotel booking intentions in Phuket hotels
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Lingyu He
วิทยานิพนธ์/Thesis
Human resource management in managing employee retention during COVID-19 for sport and wellness resorts in Phuket
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Peeraya Sattayaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Driving sustainability for a hotel in Phuket
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Natharee Somboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing people’s behavioral motivation to travel for sport tourism in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Lingjuan Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of demographics on customer expectations for service quality in the hotel industry( A case study of 3-star hotel in phuket,Thailand)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Xiaoting Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social Enterprises: Relationship between Economic Profits and Social Values
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Pramon Karnchanapimonkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Huai-River policy and regional economic development: status and prospect
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
San Sampattavanija
Yannan Gao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,064
รวม 2,070 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 430,458 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 955 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 911 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 155 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 40 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 35 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 30 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 12 ครั้ง
รวม 432,596 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104