แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effect of Brand Equity, Brand Trust and Country of Origin Image to Purchase Intention. Case Study: Crocodile Brand

Email : ekkasit@tni.ac.th
ThaSH: Brand name products -- Management
ThaSH: Branding (Marketing)
Abstract: The purpose of this research is to understand how Brand trust and Country of Origin Image effect to purchase intention of the Crocodile and ‘L’ brand by focusing on Thai consumer. Although there are many characteristics that consumers consider when they want to buy something, such as brand, color and design, researchers cannot ignore external factors like country of origin. The international marketing literature shows that consumers use this external factor for evaluating products. In other words country of origin is a higher risk for international trade because it reflects consumer intention. In brief, in respect of other studies and the literature, country of origin is usually abbreviated as “COO”, which refers to the country that manufactures designs or assembles a product or brand with which it is associated. From the analysis result in this study, most of our hypotheses were right by Pair-T test analysis, Crosstab analysis and Chi-square analysis, which were: The Ability of produce being significant relate to thinking that Thailand better than Vietnam in every part such as thread quality, production standard high skilled and ability labor, trusted production, and good quality controlled. Design, creative, and consistency of product is significant relate that Thailand better than Vietnam in every part such as creative a product, representative a magnificent design, representative creativity. Technological progress being significant different that Thailand better than Vietnam in every part such as reliability in production, reliability in production standard, trademark have reliability in product information, trademark have reliability in sustainable brand. Reliable brand is significant different in ‘L’ better than Crocodile in every part such as trademark have reliability in product information, trademark have reliability in sustainable brand, reliability in production, reliability in production. Honest brand to customer being significant of ‘L’ better than Crocodile in every part such as attention on customer demand, attention on production standard, attention on quality of product, raining sales employee, intent to give information, solve a problem for customer. Brand consistency to customer is significant related consistency of ‘L’ better than Crocodile in every part such as always create a good quality product, always control the process to be high standard, always control the product to be high standard, honesty to make reliability to customer, and always remain the high quality product. Purchase intention of customer is significant different that ‘L’ better than Crocodile in every part such as purchase intention, buying by confident, if the product is expensive, specific buying, and demand of customer. Product reliability is being significant different that the person who wants many of Crocodile products (high purchase intention) have more product reliability than the person who doesn’t want many of Crocodile products (low purchase intention).
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น. ศูนย์วิทยบริการ
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: rodjaney@tni.ac.th
Created: 2566
Modified: 2566-01-24
Issued: 2566-01-24
งานวิจัย/Research report
application/pdf
tha
©copyrights สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Ekkasit Khemnguad Res BA 2016.pdf 620.08 KB4 2025-11-26 22:51:27
ใช้เวลา
0.034141 วินาที

Ekkasit Khemnguad
Title Contributor Type
The Use of Real-Time Trading Simulation in International Finance Course
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
Ekkasit Khemnguad

งานวิจัย/Research report
The Effect of Brand Equity, Brand Trust and Country of Origin Image to Purchase Intention. Case Study: Crocodile Brand
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
Ekkasit Khemnguad

งานวิจัย/Research report
Perception Differences in Using Brand Mascot Characters on Products and Services between Thai and Japanese Consumers
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
Tiwa Park;Yu-Chin Wen;Ekkasit Khemnguad;Pard Teekasap
สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น
งานวิจัย/Research report
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10,278
รวม 10,304 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 242,621 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 450 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 359 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 243,476 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104