แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Usage of reading comprehension to enhance word problem-solving skills in mathematics of sixth grade students : a private school, Bangkok
การพัฒนาการอ่านทำความเข้าใจเพื่อส่งเสริมทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์สำหรับนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6: โรงเรียนเอกชน กรุงเทพมหานคร

ThaSH: Mathematics -- Problems, exercises, etc
ThaSH: Mathematics -- Study and teaching (Primary)
ThaSH: Problem solving -- Study and teaching
Abstract: Due to the low mathematics achievement of the national assessment, O-NET, of sixth grade students in the recent years, the solution to solve this issue was needed. Several studies have shown the link between mathematics achievement and reading comprehension proficiency. However, the study regarding this problem was not focused on in Thailand. The purpose of this study was to examine whether there was a relationship between reading comprehension skill and mathematical word problem-solving skills. The random sampling method was employed in order to select the 21 participants. The participants were required to complete the pretest and posttest on reading comprehension and word problem-solving skills in mathematics before and after receiving the treatment. The treatment was designed to develop the participants’ reading strategies in reading comprehension. The research instrument was a reading strategy development activity, consisting of 15 sections for approximately eight weeks. The results showed the pretest and posttest correlation coefficients were 0.839 and 0.875, respectively. It revealed that there was high positive correlation between reading comprehension skills and mathematical word problem-solving skills. The results can serve as an encouragement to teachers and their supervisors to focus more directly on improving reading comprehension skills of students as a means to increasing students’ scores on mathematical word-solving tests
Abstract: เนื่องด้วยผลสัมฤทธิ์ทางการศึกษาจากการทดสอบทางการศึกษาระดับชาติขั้นพื้นฐาน (O-NET) วิชาคณิตศาสตร์ของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 อยู่ในระดับต่ำกว่าเกณฑ์ จัดเป็นปัญหาที่ต้องได้รับการแก้ไข มีผลการวิจัยจำนวนมากแสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์ระหว่างผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาคณิตศาสตร์และทักษะการอ่านทำความเข้าใจ อย่างไรก็ตามงานวิจัยในลักษณะนี้ไม่เป็นที่แพร่หลายภายในประเทศ งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทักษะการอ่านทำความเข้าใจและทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จำนวนทั้งสิ้น 21 คน ซึ่งได้มาโดยการคัดเลือกแบบสุ่ม เครื่องมือในการวิจัยประกอบด้วยแบบทดสอบก่อน-หลังเข้าร่วมกิจกรรม ประกอบด้วย แบบทดสอบทักษะการอ่านทำความเข้าใจและแบบทดสอบทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ โดยผู้เข้าร่วมวิจัยต้องตอบแบบทดสอบทั้งสองชุดก่อนและหลังเข้าร่วมกิจกรรมพัฒนาทักษะการอ่านทำความเข้าใจ ซึ่งจัดขึ้นทั้งสิ้น 15 ครั้ง ในระยะเวลา 8 สัปดาห์ ผลการวิจัยพบว่า ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ ของคะแนนแบบทดสอบทั้งสองทักษะก่อนเรียนและหลังเรียน เท่ากับ 0.839 และ 0.875 ตามลำดับ ซึ่งแสดงถึงความสัมพันธ์ระดับสูงในทิศทางเดียวกันระหว่างทักษะการอ่านทำความเข้าใจและทักษะการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์ ผลการวิจัยนี้สามารถใช้เพื่อผลักดันและส่งเสริมให้ครูและผู้บริหารสถานศึกษาเร่งพัฒนาทักษะการอ่านทำความเข้าใจของนักเรียนซึ่งเป็นตัวแปรสำคัญในการยกระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและการแก้โจทย์ปัญหาคณิตศาสตร์
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2021
Modified: 2566-01-23
Issued: 2023-01-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Bangkok
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 PREYANAN SUPONTAWANIT.pdf 2.78 MB3 2024-04-07 17:53:50
ใช้เวลา
-0.907179 วินาที

Preyanan Supontawanit
Title Contributor Type
Usage of reading comprehension to enhance word problem-solving skills in mathematics of sixth grade students : a private school, Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Preyanan Supontawanit
Supinda Lertlit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Supinda Lertlit
Title Creator Type and Date Create
A study of cultural differences between thai and japanses language teachers in the secondary schools of educational service area offices 3 and 4 : hofstede's cultural dimensions theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Hashi, Tomoko
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of poly s model in solving problem-questions in mathematics by grade 7 students of global Indian international school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Gopinath, Satyaprakash
วิทยานิพนธ์/Thesis
The observation of secondary school students preference toward chinese language teachers' teaching style
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xuechen Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing English speaking skills by role playing of grade 6 students at Klongha School, Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jantima Naka
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of confucius theory-based strategy for teaching Chinese oral reading on P6 students of Phuket Thaihua Asean Wittaya School
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Dou Lifeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting Chinese language acquisition in a multilingual context at an international school in Nonthaburi : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Pan Guangjiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effectiveness of cover Thai songs in Chinese listening skills improvement for grade 6 students at a private primary school in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Huang Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of blended learning in Chinese pinyin learning of primary 4 students at a private school in Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Shu Heyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of teaching vowel phonograms to improve oral reading skills of fourth-year students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Guzman-Laddawan, Catherine De
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of scripted role plays to enhance English speaking skills of grade 7 Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jixia Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of game teaching to enhance English speaking skills of students at an inner Mongolia primary school in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Peng Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The causes of Chinglish in English writing of the first year non-English major students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chenhao Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using English film-dubbing activities to enhance speaking skills of first year Chinese college students at a public university in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wanqi Miao
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impacts of mobile-assisted language learning on Chinese vocabularies of the third year Thai students at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Aijia Guo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Usage of reading comprehension to enhance word problem-solving skills in mathematics of sixth grade students : a private school, Bangkok
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Preyanan Supontawanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The reverse culture shocks among Thai AYC exchanged students (2018 - 2019)
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wachiraporn Rangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The English speaking difficulties in the perception of Chinese bilingual students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Kraisab Boonchoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying multimedia technology and interactive teaching approach in teaching Chinese at a private university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Jingsi Ma
วิทยานิพนธ์/Thesis
Oxfords strategy inventory for language learning : English learning of Chinese students in Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Bijiang Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of teachers and students perceptions towards use of translanguaging in English language classrooms in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Xiao Shijing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese high school online English learning students perceptions and teachers challenges and opportunities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Qiuxia Hua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Best possible future self-writing for in-flight security staff in well-being and self-regulation in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Sun Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Task-based translation learning in Chinese vocabulary learning
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Chen Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The enhancements of self-directed learning on tertiary level students English reading skill
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wen Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards instructive language in Chinese classes at a public school in Pathum Thani
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Die Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
The teachers attitudes towards the use of multimedia-assisted instruction in Chinese kindergarten English classes
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Mengshan Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning to enhance Chinese grade 10 students English speaking abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Wenwen Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drama education influence on creative thinking based on Torrance tests of creative thinking : pre-schools in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Qiang Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of entrepreneurship opportunity identification course in entrepreneurship education program for engineering students at Jiaxing University
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Yanan Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The aesthetic education of Chinese higher education institutions
มหาวิทยาลัยรังสิต
Supinda Lertlit
Rongyu Aliu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,396
รวม 5,414 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 289,131 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,267 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 134 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 290,580 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33