แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
การพัฒนาวิธีประเมินแบบก้าวหน้าที่เหมาะสมสำหรับทักษะการพูด ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3

ThaSH: English language -- Speech
ThaSH: English language -- Study and teaching
ThaSH: Educational evaluation
Abstract: Most secondary school students in Thailand struggle with speaking English, a problem that later extends to higher learning institutions and life after school. The research objectives were, 1) To survey the methods that teachers use to assess speaking skills amongst Thai students 2) To analyse the relationship between the local school curriculum, school support and the methods used to assess speaking skills, 3) To develop an appropriate formative assessment method for assessing English speaking skills. The samples were secondary school teachers from Chiang-Mai province selected through simple random sampling. Instruments used were questionnaire, interview, and focus group forms. Research results determined that most teachers used paper-and-pen method 48.0%, interactive (oral) assessment method 29.3% and observation method 22.7%. School curriculum and school support had a medium level correlation. The curriculum in most schools didn’t have a standard criterion to assess speaking skills, leaving teachers with no option on the suitable method to assess speaking skills. This explains the discrepancy and inconsistency that currently affect most local schools where most teachers don’t assess actual indicators of oral performance. Although paper-and-pen is widely used in assessing conversation tests, it is impractical to provide feedback indicating macro and micro verbal components. It is important to have a suitable formative assessment criterion that can be used by teachers. A standard formative assessment method fairly and practically focuses on oral components and can ascertain students’ actual language command and mastery. This will also provide verifiable progress and motivate students’ oral and aural speaking skills.
Abstract: นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาส่วนใหญ่ได้พบเจอกับปัญหาและอุปสรรคในการพูดภาษาอังกฤษ ซึ่งปัญหานี้จะกลายเป็นปัญหาที่เรื้อรังไปจนถึงตอนที่นักเรียนได้เรียนในการศึกษาระดับที่สูงขึ้น เนื่องจากสาเหตุหนึ่งเกิดจากกระบวนการจัดการเรียนรู้และการวัดและประเมินผล ที่ไม่ได้ให้ข้อมูลย้อนกลับกับผู้เรียน เพื่อนำไปพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของตนเอง งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.) สำรวจวิธีการประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนของคุณครูในโรงเรียน 2.) วิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างหลักสูตรสถานศึกษา การสนับสนุนจากโรงเรียน และวิธีการประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษกับรูปแบบการประเมินทักษะการพูด และ 3.) พัฒนาวิธีการประเมินก้าวหน้าที่เหมาะสมสำหรับการประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียน ประชากรคือ ครูผู้สอนภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ตัวอย่างคือ ครูชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ในจังหวัดเชียงใหม่ เลือกโดยการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัย ได้แก่ แบบสอบถามการสัมภาษณ์ และแบบฟอร์มการสนทนาแบบกลุ่ม ผลการวิจัยพบว่าปัจจุบันครูใช้วิธีการสอบเขียน ร้อยละ 48.0 ประเมินการโต้ตอบด้วยปากเปล่า ร้อยละ 29.3 และวิธีสังเกต ร้อยละ 22.7 โดยหลักสูตรสถานศึกษาและการสนับสนุนจากโรงเรียนมีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลางกับรูปแบบการประเมินทักษะการพูด ทำให้โรงเรียนส่วนใหญ่ มีหลักสูตรที่ไม่มีเกณฑ์มาตรฐานเพื่อที่จะประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษ ซึ่งทำให้ครูไม่มีทางเลือกในการประเมินทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนอย่างเหมาะสม แสดงให้เห็นว่า ความคลาดเคลื่อนและความไม่สอดคล้องกันนี้นั้นส่งผลกระทบต่อโรงเรียนในท้องถิ่นเป็นส่วนใหญ่ การประเมินความก้าวหน้าที่เหมาะสมครูต้องการให้ข้อเสนอแนะที่ระบุถึงส่วนประกอบทางวาจาในระดับมหภาคและระดับจุลภาค สิ่งสำคัญคือต้องมีเกณฑ์การประเมินที่เหมาะสมซึ่งครูสามารถนำไปใช้ได้ วิธีการประเมินที่เป็นมาตรฐานอย่างยุติธรรมและใช้งานได้จริงนั้นเน้นที่การสอบปากเปล่าและสามารถตรวจสอบคำสั่งและความเชี่ยวชาญทางภาษาที่แท้จริงของนักเรียนได้ การประเมินต้องตรวจสอบความก้าวหน้าและกระตุ้นทักษะการพูดและการฟังภาษาอังกฤษของนักเรียนเพื่อให้นักเรียนได้ทราบข้อมูลการประเมินในการนำไปใช้พัฒนาทักษะการพูดของตนเอง
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2022
Modified: 2023-01-03
Issued: 2023-01-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 630232081.pdf 2.31 MB6 2024-06-05 18:09:49
ใช้เวลา
0.025184 วินาที

Anthony Onchiri Masi
Title Contributor Type
Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anthony Onchiri Masi
Kanit Sriklaub
Natthapol Jaengaksorn
Kiatsuda Srisuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanit Sriklaub
Title Creator Type and Date Create
Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanit Sriklaub;Natthapol Jaengaksorn;Kiatsuda Srisuk
Anthony Onchiri Masi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Natthapol Jaengaksorn
Title Creator Type and Date Create
Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanit Sriklaub;Natthapol Jaengaksorn;Kiatsuda Srisuk
Anthony Onchiri Masi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing Thai society and culture learning innovation to enhance global literacy of cross-cultural families students in the global society
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Charin Mangkhang ;Thongchai Phuwanatwichit ;Natthapol Jaengaksorn
Nitikorn Kaewpanya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kiatsuda Srisuk
Title Creator Type and Date Create
Development of an Integrated Social Studies, Religions and Cultures curriculum based on the national core curriculum and local community learning resources for grade level 4 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Cherdla Soontornvipart;Anchalee Tananone;Kiatsuda Srisuk;Chatree Maneekosol
Sakonlawat Suthamanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing evaluation model of professional nursing competencies in primary care unit
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Jintaweeporn Paenkaew;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat;Choocheep Puthaprasert
Orawan Samphawamana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies management for developing educational quality of small schools in highland area in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Parichat Buacharoen;Nimanong Ngamprapasom;Choocheep Puthaprasert;Jarunee Maneekul;Kiatsuda Srisuk
Runglawan Chantarattana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of development and evaluation of learning organization of basic education schools
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Weerasak Chomphucome;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Anuchthida Chiengchee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the nursing graduates quality evaluation model for nursing colleges under ministry of public health
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Nampueng Intanate
Komwat Rungruang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Participatory administrative strategy development for the educational quality promotions of small size schools in the upper northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Anurak Panyanuwat;Kiatsuda Srisuk;Kanya Kumsiripiman;Choocheep Puthaprasert
Urai Panapoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of supervision model on student teaching courses for Bachelor Degree of Education Rajabhat University
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Theerawut Akakul;Tay Changchee;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Choocheep Puthaprasert
Maleerat Kajitnatitham
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of curriculum evaluation model for educational programs in graduate school
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Choocheep Puthaprasert;Sunee Nguenyuang
Sudawadee Limpaibul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation model of professional nurse competency appropriate for becoming an ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Wantanee Chawapong;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk
Sriprapai Inchaithep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Model of personnel development through dual vocational training to promote desirable skills of Vocational students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sinth Sarobol;Phasina Tangchuang;Voravigh Chareonloet;Phetcharee Rupavijetra;Kiatsuda Srisuk
Supat Chupradit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of the evaluation model on the readiness of technical colleges for joining the ASEAN community
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Orapin Doungkaew
Yuthasin Chumanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Science teachers' instruction management competency development for promoting students' scientific literacy
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo);Somsak Phuvipadawat);Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Uraiwan Hanwong
Surasak Maotheuak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Evaluation of the lower secondary school mathematics teacher competency
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uten Panyo;Somsak Phuvipadawat;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguengyuang
Viroj Thammajinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an internal educational quality assurance model for bilingual schools in early childhood education level
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Suntonrapot Damrongpanit
Yaowatiwa Nammakhun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research promotion process for local development of Rajabhat Universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Somsak Phuvipadawat;Kiatsuda Srisuk;Sunee Nguenyuang;Natad Assapaporn; Suchart Leetagool
Thidarat Sukprapaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing instructional competencies of teachers in multi-ethnic classrooms
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Banyat Yongtuan;Kiatsuda Srisuk;Natad Assapaporn;Sunee Nguenyuang;Skol Kaewsiri
Parichart Suwanma
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of developing mentor teachers' competencies to enhance mathematics learning provision in the 21st century
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Sunee Nguenyuang;Kiatsuda Srisuk;Tipparat Noparit;Nampueng Intanate
Komkai Paitoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Empowerment-based supervision model for learning management capacity development of mathematics teachers, schools under Office of primary education service area in upper Northern region
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Sirmsree Chaisorn;Sunee Nguenyuang;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Detch Sarachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Training model for enabling registered nurses to use Yoga in developing children with neurodevelopmental disorders
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Phasina Tangchuang;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk;Soisuda Vittayakorn;Sunee Nguenyuang
Saowalak Langgapin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessment model of research management for private universities
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Daroon Hantrakul;Nampueng Intanate;Somsak Phuvipadawat;Ruetinan Samuttai;Kiatsuda Srisuk
Kanyarat Eumumporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Model of evaluation for development of morality, ethics, values and desirable characteristics for primary education students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Uthen Panyo;Kiatsuda Srisuk;Uraiwan Hanwong ;Nampueng Intanate;Pimjai Aunban
Nich Chanmon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies for Developing Students’ Employability Skills in the ASEAN Economic Community for Private Vocational Colleges
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Choocheep Puthaprasert;Karnthip Chativong;Nampueng Intanate;Kiatsuda Srisuk;Somsak Phuvipadawat
Nonthaporn Buddharaksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Three Kingdoms Masterpiece for Develop School Director’s Competency to Promote Education Quality
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Suchada Vearasilp;Phasina Tangchuang;Kiatsuda Srisuk;Ruetinan Samuttai;Kanya Kumsiripiman
Seree Wongsomrudee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an appropriate formative assessment method for english speaking skills of grade 9 students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kanit Sriklaub;Natthapol Jaengaksorn;Kiatsuda Srisuk
Anthony Onchiri Masi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The School-based management model for small size schools in the upper northern region under the office of basic education commission
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pongpan Chaiwan;Ratanabhom Nosu;Anurak Panyanuwat;Choocheep Puthaprasert;Kiatsuda Srisuk
Jamnian Traimart
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Participatory learning management model based on the Buddhist integral theory and learning with happiness to enhance elementary students emotional quotient
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kiatsuda Srisuk;Nampueng Intanate;Sakda Swathanan
Nuttapong Phonnuaytrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 10
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,471
รวม 2,481 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 182,312 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,027 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 256 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 31 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 18 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 183,649 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46