แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Dynamic english immersion model to enhance primary school students' speaking performance
โมเดลซึมซาบภาษาอังกฤษแบบพลวัตเพื่อเพิ่มพูนความสามารถด้านการพูดของนักเรียนชั้นประถมศึกษา

Name: Luo Zidan
LCSH: English language -- Study and teaching (Primary)
LCSH: English language -- Speech
LCSH: English language -- Usage
Abstract: The English language is important in the business world. In China, English is taught as a foreign language from primary three. However, most teachers are Chinese with speaking English ability lower than standard. In English class, teachers highlight memorization, not practice. This passive teaching leads to Chinese students’ difficulties in speaking English. To bring up primary school students’ speaking English performance to be standardized, the ‘Dynamic English immersion model’ is proposed as a solution model. Research objectives are i) to identify critical situations of BEST English Training School students ; ii) to develop the dynamic English immersion model based on constructionism and customer knowledge management ; iii) to compare students speaking English ability before and after implementation ; iv) to measure customers' satisfaction based on the proposed model. Knowledge workers are 11 students in primary school studying in the BEST English Training school. The dynamic English immersion model covers two major areas, which are problem identification, and proposed solutions. In problem identification, CKM highlights ‘knowledge about and knowledge from customer’. Regarding this, SLA is applied to identify the critical area of the teaching and learning of English in China. The learning pyramid is used in observation guidelines to identify teachers’ passive teaching. Text mining is applied to extract the negative polar words from customer comments. The solution section aims at ‘CKM: Knowledge for customer’. To this, constructionism, second language acquisition, immersion teaching, and learning pyramid are integrated to propose the solution model. Constructionism is utilized to build up three components which are i) i+1 domain knowledge design ; ii) generating play and learning activities based on immersion teaching ; and iii) visual tools selection based on the learning pyramid. The whole research implementation lasts for 2 months. First, through the mode of practicing textbook knowledge, the students became familiar with the online class once a week for a total of one month. Second, speaking test 2 is used to determine the teaching content and design teaching plans. Then, a pre-test is introduced to all students in order to evaluate their speaking performance before implementation. Next, teaching is conducted online for 10 days. After finishing the class on day 10, students have to be evaluated their speaking performance through the 1st post-test immediately. Besides, observation is used to assess students’ behavior. Later, after 2 weeks of teaching, students are evaluated their retention rate via the 2nd post-test. Results after research implementation show that  All students’ speaking performance pass with a minimum score of 70.  Students’ retention rate after two weeks is 86.90%.  Three features (homework, textbooks, and teachers) of customer satisfaction range from dissatisfaction become positive reviews.  7 out of 11 students got an A. Those students never dare to speak English and become very confident. From the research result, the dynamic English immersion model proves that students are extremely active in the English classroom, are extremely confident in spoken English, and want to continue the course of study.
Abstract: ภาษาอังกฤษมีความสำคัญในโลกธุรกิจ ในประเทศจีนภาษาอังกฤษถูกกำหนดให้ใช้สอนเป็นภาษาต่างประเทศ ตั้งแต่ชั้นประถมศึกษาปีที่สาม อย่างไรก็ตาม ครูส่วนใหญ่เป็นชาวจีนที่พูดภาษาอังกฤษได้ต่ำกว่ามาตรฐาน ในชั้นเรียนภาษาอังกฤษ ครูเน้นการท่องจำ ไม่ใช่การฝึกฝน ด้วยเหตุนี้การเรียนรู้แบบตั้งรับส่งผลให้นักเรียนจีนมีปัญหาในการพูดภาษาอังกฤษ เพื่อพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาให้เป็นมาตรฐาน โมเดลซึมซาบภาษาอังกฤษแบบพลวัต ถูกนำเสนอให้เป็นแนวทางการแก้ไขปัญหา ปัญหางานวิจัย ประกอบด้วย 1) เพื่อระบุสถานการณ์วิกฤตของนักเรียนโรงเรียนฝึกอบรมภาษาอังกฤษเบส 2) เพื่อพัฒนาโมเดลซึมซาบภาษาอังกฤษแบบพลวัตตามทฤษฎีคอนสตรัคชันนิสซึม และการจัดการความรู้ลูกค้า 3) เพื่อเปรียบเทียบความสามารถทางการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนก่อนและหลังการลงมือปฏิบัติ และ 4) เพื่อวัดความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อโมเดลที่เสนอ คนทำงานใช้ความรู้ คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษา จำนวน 11 คน ที่กำลังศึกษาอยู่ที่โรงเรียนฝึกอบรมภาษาอังกฤษเบส โมเดลซึมซาบภาษาอังกฤษแบบพลวัตประกอบด้วยสองส่วนหลัก คือ การวิเคราะห์ปัญหางานวิจัย และ โมเดลการแก้ไขปัญหาในส่วนการวิเคราะห์ปัญหางานวิจัย การจัดการความรู้ลูกค้า เน้น “ความรู้เกี่ยวกับลูกค้า” และ “ความรู้จากลูกค้า” ในส่วนนี้ การเรียนรู้ภาษาที่สองใช้เพื่อระบุจุดวิกฤตของการสอนและการเรียนภาษาอังกฤษในประเทศจีน พีระมิดการเรียนรู้ใช้เป็นแนวทางการสังเกตเพื่อระบุการสอนแบบตั้งรับของครู เหมืองข้อความใช้เพื่อสกัดคำเชิงลบออกจากความคิดเห็นของลูกค้า ในส่วนโมเดลการแก้ไขปัญหาการจัดการความรู้ลูกค้าให้ความสำคัญกับ “ความรู้สำหรับลูกค้า” ซึ่งหลอมรวม ทฤษฎีคอนสตรัคชันนิสซึม การเรียนรู้ภาษาที่สอง การสอนแบบซึมซาบ และพีรามิดการเรียนรู้ เพื่อนำเสนอโมเดลการแก้ไขปัญหา ทฤษฎีคอนสตรัคชันนิสซึม เพื่อสร้างสามองค์ประกอบ กล่าวคือ 1) ออกแบบหัวข้อความรู้ i+1 2) สร้างกิจกรรมเล่นและเรียนอ้างอิงตามการสอนแบบซึมซาบ และ 3) การเลือกเครื่องมือภาพตามพีรามิดการเรียนรู้ การดำเนินการวิจัยทั้งหมดใช้เวลา 2 เดือน ประการแรก เพื่อนักเรียนได้คุ้นเคยกับชั้นเรียนออนไลน์ นักเรียนเรียนตามหนังสือเรียนสัปดาห์ละครั้งเป็นเวลารวมหนึ่งเดือน ต่อมาแบบทดสอบการพูดครั้งที่ 2 ถูกนำมาใช้เพื่อกำหนดเนื้อหาการสอน และออกแบบแผนการสอน จากนั้น นักเรียนทุกคนทำแบบทดสอบก่อนเรียนเพื่อประเมินประสิทธิภาพการพูดก่อนดำเนินการวิจัย การจัดการเรียนการสอนเป็นรูปแบบออนไลน์มีระยะเวลา 10 วัน หลังจากเสร็จสิ้นการเรียนวันที่ 10 นักเรียนถูกประเมินความสามารถทางการพูดด้วยแบบทดสอบหลังเรียนครั้งที่ 1 ทันที นอกจากนี้ พฤติกรรมการเรียน ถูกประเมินด้วยวิธีการสังเกต หลังจากสิ้นสุดการเรียนการสอน 2 สัปดาห์ นักเรียนถูกประเมินความจำระยะยาวอีกครั้งด้วยแบบทดสอบหลังเรียนครั้งที่ 2 ผลการดำเนินการวิจัยแสดงให้เห็นว่า • ความสามารถทางการพูดของนักเรียนทุกคนผ่านด้วยคะแนนขั้นต่ำ 70 คะแนน • หลังจากสองสัปดาห์ความจำระยะยาวของนักเรียนอยู่ที่ 86.90% • ความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อคุณลักษณะสามประการ (การบ้าน หนังสือเรียน และครู) มีการวิจารณ์ในเชิงบวกหลังจากสิ้นสุดการดำเนินการวิจัย • นักเรียน 7 จาก 11 คน ได้ A กล่าวคือ ก่อนดำเนินการวิจัยนักเรียน 7 คนไม่กล้าพูดภาษาอังกฤษเลย และเมื่อสิ้นสุดการดำเนินการวิจัยนักเรียน 7 คน มีความมั่นใจมากขึ้น จากผลการทดลอง โมเดลซึมซาบภาษาอังกฤษแบบพลวัตพิสูจน์ให้เห็นว่านักเรียนมีความกระตือรือร้นอย่างมากในห้องเรียนภาษาอังกฤษ มีความมั่นใจในการพูดภาษาอังกฤษเป็นอย่างมาก และต้องการเรียนต่อในหลักสูตรต่อไป
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2022
Modified: 2022-12-25
Issued: 2022-12-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 632132019.pdf 4.54 MB8 2025-06-05 12:55:58
ใช้เวลา
0.039836 วินาที

Luo Zidan
Title Contributor Type
Dynamic english immersion model to enhance primary school students' speaking performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Luo Zidan
Krisda Khankasikam
Atichart Harncharnchai
Teeraporn Saeheaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Krisda Khankasikam
Title Creator Type and Date Create
Dynamic english immersion model to enhance primary school students' speaking performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saeheaw
Luo Zidan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Lifelong teaching training framework to improve teaching efficiency of English teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Kannika Daungcharoen;Teeraporn Saeheaw
He, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional skills development for English major students using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Teeraporn Saeheaw;Atichart Harncharnchai
Wang, Wanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Atichart Harncharnchai
Title Creator Type and Date Create
Knowledge Management System for e-Tourism Curriculum Development
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Pitipong Yodmongkon;Komsak Meksamoot
Qin, Shiyu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Grower maturity model for perishable supply chain improvement under competitive environment
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Acrapol Nimmolrat;Nopasit Chakpitak;Tirapot Chandarasupsang;Atichart Harncharnchai;Anukul Tamprasirt
Chatchawal Telavanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Cross-culture customer knowledge management process model for local hospitality in western China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Nopasit Chakpitak;Pitipong Yodmongkol;Teeraporn Sae-Haew;Weerapon Thongma
Liu Xuelian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pronunciation incubator to improve Prathom 2 Students' Chinese Speaking Skill
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Teeraporn Sae-Haew;Pachernwaat Srichai
Dongmei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Ontology to enhance requirement engineering in Agile software process
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Santichai Wicha;Atichart Harncharnchai;Noppon Choosri
Supavas Sitthithanasakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Indian Women’s Resistance Against Double Oppression as Represented in the Postcolonial Novels Ladies Coupe by Anita Nair and Miss New India by Bharati Mukherjee
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saechaew
Nuengruethai Boonsong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Job Analysis Model for Nursing Personnel in Health Resort
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Chalermpon Kongjit
Chen, Xiaoqiong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge-based smart trainer for long jump athletes using computer vision
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Weerawat Limroongreungrat;Worasak Rueangsirarak;Worawit Janchai;Atichart Harncharnchai;Atichart Harncharnchai;Pattaraporn Khuwuthyakorn
Teerawat Kamnardsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of problem-based learning with think aloud protocol approach on Chinese students’ translation competency
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Atichart Harncharnchai;Worawit Janchai;Danaitun Pongpatcharatrontep;Ratapol Wudhikarn
Wei Du
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing strategy for Batik SMEs using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Wang, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Zeng, Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese oral incubator using Hybrid knowledge management theories
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khanasikam;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Zuo, Xinyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dynamic english immersion model to enhance primary school students' speaking performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saeheaw
Luo Zidan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competency model of social media marketing for smes using personal knowledge management and experiential learning
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saeheaw
Yuehan, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Personal mastery based learning process to develop communication skills for software engineering undergraduate students
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Worawit Janchai;Ratapol Wudhikarn
Chamikorn Hiranrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional skills development for English major students using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Teeraporn Saeheaw;Atichart Harncharnchai
Wang, Wanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teeraporn Saeheaw
Title Creator Type and Date Create
Dynamic english immersion model to enhance primary school students' speaking performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saeheaw
Luo Zidan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competency model of social media marketing for smes using personal knowledge management and experiential learning
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saeheaw
Yuehan, Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Case-based repository to enhance problem solving knowledge in gas supply system
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teeraporn Saeheaw
Ma, Xinran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Lifelong teaching training framework to improve teaching efficiency of English teachers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Kannika Daungcharoen;Teeraporn Saeheaw
He, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
CoPs based double spiral model to promote geese farmers’ scientific knowledge in geese management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teeraporn Saeheaw
Shen, Youjuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Professional skills development for English major students using personal knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khankasikam;Teeraporn Saeheaw;Atichart Harncharnchai
Wang, Wanting
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applying customer knowledge management to enhance customer experience strategies for Chinese hotpot restaurant in Chiang Mai
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teeraporn Saeheaw
Liao, Shanshan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improving customer experience strategy in shopping mall using customer knowledge management approach
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Teeraporn Saeheaw
Zhang, Xuemo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,087
รวม 3,093 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 175,548 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,610 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 480 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 79 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 177,767 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212