แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effect of pester power on purchase decisions of kids products : evidence from Vietnamese market

keyword: Pester power
; Kid influence
; Purchase decision
; Milk product
; Premium
; Advertising
; Peer pressure
; Packaging
Abstract: Kids’ power to ask for their desired products is called pester power. A kid does not have the power to purchase but they own the power to affect family buying decisions. The emerging involvement of kids in the family buying decision is becoming more important and draw attention of researchers and business corporations. The objective of the study is to find influential factors of pester power on parent’s purchase decisions of milk products in Vietnam. Based on previous studies, the research paper proposes a model to examine pester power factors influence on purchase decision of milk products. There are total 501 respondents whose data collected for this study. According to the results of hypothesis testing, Premium, Peer Pressure, and Advertising have significant positive impact on purchase decision, in which Premium shows the strongest impact, followed by Advertising and Peer Pressure while Packaging does not have a significant influence on purchase decision in the sample collected. According to the findings, the research paper comes up with recommendations for businesses to promote milk products for kids in Vietnam
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2020
Modified: 2022-12-21
Issued: 2022-12-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 9767bui.pdf 2.4 MB
ใช้เวลา
0.015656 วินาที

Bui, Nhung Hong
Title Contributor Type
Effect of pester power on purchase decisions of kids products : evidence from Vietnamese market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Bui, Nhung Hong
Surat Teerakapibal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Surat Teerakapibal
Title Creator Type and Date Create
Business model for elderly daycare service
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Pasinee Roongruengratanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on investing, saving and spending behavior of the millennial in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warumporn Dinudom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Artificial intelligence for recruitment
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yotsan Srisuchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of determinants of lifelong learning for Vietnamese across age groups
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Dang, Quang Tran
วิทยานิพนธ์/Thesis
E-commerce strategies and barriers faced by the SMEs in Myanmar
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Zun, Sandi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for the boutique holistic wellness centre
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Thanapas Poonlumlert
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategies in leading multigenerational workforce in the Philippine BPO call center
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bondoc, Norberto Tenorio
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of pester power on purchase decisions of kids products : evidence from Vietnamese market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Bui, Nhung Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between bitcoin and gold
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Watchara Sirinaovakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for part-time job searching service for students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Warisa Chongcharoensiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Essays on cross-cultural electronic word-of-mouth
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Poompak Kusawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Drivers of attitude & intention to adopt artificial intelligence of Vietnamese in the case of chatbot
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Nguyen, Trang Thu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan for budget pet-friendly hotel
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Ekapol Pruengpanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of consumer perceived value on personal use digital arts
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Tanadet Adulyasak
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the antecedents of purchase intention in Thailand s mixed vegetable smoothies market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Suthep Hongsirikan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Storytelling s creation of consumer-brand relationship experiences for Thai perfumeries
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Surat Teerakapibal
Yanapan Pantharak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,076
รวม 2,080 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 287,764 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 436 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 292 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 77 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 67 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 25 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 3 ครั้ง
รวม 288,669 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28