แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of the integration of Scaffolds and Reciprocal Peer Tutoring (SRPT) in process writing instruction on academic writing and metacognitive regulation skills of Thai students in a public university
การศึกษาผลกระทบของการบูรณาการใช้เครื่องมือการสอนแบบเสริมต่อการเรียนรู้กับเทคนิคการสอนแบบแลกเปลี่ยนระหว่างเพื่อน (SRPT) ในวิธีการสอนเขียนแบบเน้นกระบวนการ ต่อทักษะการเขียนภาษาอังกฤษเชิงวิชาการและทักษะการกำหนดควบคุมการเรียนด้านอภิปัญญาของนักศึกษาระดับอุดมศึกษาในมหาวิทยาลัยของรัฐ

Organization : Payap University. Department of Teaching English to Speakers of Other Languages
LCSH: English language -- Study and teaching as a second language -- Thailand
Classification :.DDC: 428.0071
Abstract: The present study aims to investigate the effects the integration of scaffolds and reciprocal peer tutoring (SRPT) in process writing instruction on academic writing skills and metacognitive regulation skills of Thai university students. An experimental research design was utilized. The control group (n=19) and the experimental group (n=19) were thirty-eight students from a public university in northern Thailand. Research instruments included a) lesson plans and tutor cards, b) pre-and post-writing tests, c) three in-class writing quizzes, and 4) a metacognitive regulation questionnaire. The results revealed that SRPT was effective in enhancing academic writing skills and metacognitive regulation skills. Findings are as follows. First, for the writing skills, the post-writing mean scores of writing skills of the experimental group were significantly higher than those of the control group (P=0.01). In addition, based on the three in-class writing quizzes, writing scores of the experimental group have improved significantly throughout the quizzes (P=0.00). In contrast, writing mean scores of students the control group did not improve significantly throughout the three in-class witting quizzes (P > 0.01). Second, for the metacognitive regulation skills, the metacognitive regulation skill questionnaire indicated that the overall use of metacognitive regulation skills of the students in the experimental group from being ‘High User’ to being ‘Very High User’. This is in contrary to those in the control group, in which the level of metacognitive regulation skills remained at 'High User' level throughout the intervention period. The study concluded with recommendations for possible pedagogical applications of the model for teachers at tertiary level as well as further studies on related or similar subject matters.
Payap University. Central Library
Address: CHIANG MAI
Email: napat_c@payap.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2565-11-16
Issued: 2022-11-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH. 428.0071 S693E 2022
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Payap University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 M152961.pdf 4.29 MB29 2025-09-17 13:55:24
ใช้เวลา
0.019653 วินาที

Sombat Moontha
Patchara Boonteerarak
Title Creator Type and Date Create
Effects of direct and indirect written corrective feedback on Bhutanese learner's grammatical accuracy and syntactic complexity
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Sonam Zangpo Sherpa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of modified Kagan cooperative learning model on English oral communication ability of Bhutanese students
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Singay
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the use of literature in intercultural language teaching and learning on Thai students' critical reading skills and cultural awareness
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Tae, Hyun Kwon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of task-based intercultural communicative language teaching on Taiwanese students' English oral presentation skills and cultural knowledge
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Parker, Cory
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the integration of Scaffolds and Reciprocal Peer Tutoring (SRPT) in process writing instruction on academic writing and metacognitive regulation skills of Thai students in a public university
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Sombat Moontha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A documentary study of the integration of intercultural communicative competence in Bhutan's English curriculum for key stage II
มหาวิทยาลัยพายัพ
Patchara Boonteerarak
Sonam Lhamo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,783
รวม 1,784 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 49,948 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 36 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
รวม 49,999 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.28