แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Influence of Product Design with Tranditional Cultural Attributes on The Behavior of Young Chinese Consumers

LCSH: Cultural products
keyword: Cultural products
LCSH: Cultural innovation design
LCSH: Traditional cultural attributes
Abstract: Traditional cultural attributes are regarded as part of sustainable social and economic development. Cultural innovation products with traditional cultural elements have attracted more and more attention and have become an important tool for disseminating product aesthetics and potential traditional culture. Recently, the key role of the younger generation in inheriting the contemporary values of traditional cultural attributes has aroused widespread discussion. However, there are few in-depth studies to distinguish and verify the connection between cultural products and consumer behavior. This connection is mediated by perceived cultural sustainability and resilience. This study attempts to investigate the impact of cultural innovation product design with traditional cultural attributes on the perception of cultural development and product intentions of 433 young Chinese consumers. The results show that product attitude, perceived sustainability, and perceived novelty, are significantly related to Chinese consumers' purchase intentions for the product design with traditional cultural attributes.
Rajamangala University of Technology Krungthep
Address: Bangkok
Email: library.oarit@mail.rmutk.ac.th
Role: Major Advisor
Created: 2021
Modified: 2565-11-19
Issued: 2022-11-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rajamangala Universiry of Technology Krungthep
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Jindin Geng_ 2021.pdf 875.95 KB
ใช้เวลา
0.024189 วินาที

Geng, Jiding
Title Contributor Type
The Influence of Product Design with Tranditional Cultural Attributes on The Behavior of Young Chinese Consumers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Geng, Jiding
Pandey, Arti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pandey, Arti
Title Creator Type and Date Create
The Influence of Product Design with Tranditional Cultural Attributes on The Behavior of Young Chinese Consumers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Geng, Jiding
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors releated to chinese customer s online Purchase intention The case study of jingdong.com online shopping s customer in China 
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti ; Advisor
Zhuozhen, Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of Sport Product Packaging on Consumer Decision Making here the Case Study of Li-Ning Basketball Shoes in China
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลกรุงเทพ
Pandey, Arti
Jian, Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,442
รวม 3,453 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 138,779 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 57 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 47 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 5 ครั้ง
รวม 138,899 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104