แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A comparison study between "The Brand IDEA" and other branding paradigms implemented by nonprofit organizations in Chiang Mai, Thailand
การศึกษาเปรียบเทียบระหว่าง "The Brand IDEA" กับแบรนด์แบบอื่นโดยองค์กรไม่แสวงหากำไรในจังหวัดเชียงใหม่ ประเทศไทย

Organization : Payap University. Department of Business Administration
LCSH: Branding (Marketing)
LCSH: Nonprofit organizations -- Thailand -- Chiang Mai
Classification :.DDC: 658
Abstract: This qualitative research investigates the branding paradigms used by four nonprofit organizations registered in Chiang Mai, Thailand. Through a case study approach, the research aims to find out whether these organizations are following a for-profit inherited paradigm or a nonprofit-adapted paradigm, and whether both their top management team and staff’s perceptions align. The study uses Nonprofit Branding Paradigm Shift developed by Laidler-Kylander and Shepard Stenzel (2013) to evaluate which branding paradigm is used by the four participating organizations in this research. This conceptual framework compares two branding models: Brand IDEA and other brand paradigms with seven elements, including the branding’s definition, goals, positioning, communications, audiences, organizational home and requirements. Based on in-depth interviews conducted with the top management team and additional surveys given to the staff, all 32 participants believe that nonprofit organizations have own brands, although they do not seem to clearly and purposely manage their own. The results show that the organizations are leaning toward using both models or toward using a nonprofit-adapted model altogether. Both the organizations’ branding model and alignment with staff seem to be heavily influenced by the organizations’ raison d'être, culture and structure. These findings suggest that each of the participating organizations should decide to consciously implement an integrated branding paradigm of their choosing to ensure greater cohesion and mission impact. To further understand the branding paradigms used by nonprofit organizations, future studies should include larger scale researches based in different countries and sectors, as well as researches centered on the impact of organizational culture and structure on nonprofit branding.
Payap University. Central Library
Address: CHIANG MAI
Email: napat_c@payap.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2565-11-08
Issued: 2022-11-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH. 658 S594C 2018
eng
©copyrights Payap University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 M150458.pdf 4.2 MB
ใช้เวลา
0.020506 วินาที

Simon, Eva Cristina Azelie
Title Contributor Type
A comparison study between "The Brand IDEA" and other branding paradigms implemented by nonprofit organizations in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยพายัพ
Simon, Eva Cristina Azelie
Rux Prompalit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rux Prompalit
Title Creator Type and Date Create
A comparison study between "The Brand IDEA" and other branding paradigms implemented by nonprofit organizations in Chiang Mai, Thailand
มหาวิทยาลัยพายัพ
Rux Prompalit
Simon, Eva Cristina Azelie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,295
รวม 2,300 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 10,329 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
รวม 10,340 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46