แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง
Table './tdc/tbl_dc_meta_control_57' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed

Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
การออกแบบกลยุทธ์โซเชียลมีเดียของผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางสมุนไพรสำหรับลูกค้าจีนโดยใช้การจัดการความรู้ลูกค้า

LCSH: Cosmetics -- Purchasing
LCSH: Social media -- Marketing
LCSH: Sales promotion
LCSH: Marketing -- Management
LCSH: Knowledge Management
Abstract: The small and medium sized enterprises (SMEs) in the north of Thailand lack the knowledge of marketing and selling products online to China based on social media. In addition, they lack of knowledge about customers as well as their requirements and demands, thus causing low customer awareness and sales. The purpose of this research is to develop a framework based on customer knowledge management (CKM) approach to improve customer awareness and satisfaction for Thai SMEs using "'Do buy shop" as a case study. A qualitative research method has been used in the study. Data collection was conducted through an interview, observation and document analysis. A variety of tools are used in accordance with the KM process. Root cause analysis, SWOT and TOWS analysis, Text mining and Kano model are used in the stage of knowledge capture and analysis, giving the result of knowledge-about and knowledge-from customers. In the knowledge creation step, a social media marketing strategy based on WeChat and Weibo platforms is developed and its prototype was created and implemented in knowledge applying stage, giving the output of knowledge for customers. The assessment result of 85 customers on the social media prototype shows that the business performance was improved as shown by its sales volume of more than 7000 bath within the one-month implementation period. Moreover, based on 20 customers who had experience in using social media prototype, the customer satisfaction result is also high showing the percentage of more than 60% in every questionnaire items. In addition, a social media marketer also satisfy on the developed social media strategy in terms of the intelligible and practical benefits.
Abstract: วิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมในภาคเหนือของประเทศไทยขาดความรู้ด้านการตลาด และการขายสินค้าออนไลน์ไปยังประเทศจีน โดยใช้สื่อสังคม นอกจากนี้ผู้ประกอบการยังขาดความรู้ เกี่ยวกับลูกค้า รวมทั้งความต้องการของลูกค้า ส่งผลให้การรับรู้ของลูกค้าและยอดขายสินค้าต่ำ การ วิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนากรอบตามแนวทางการจัดการความรู้ลูกค้า เพื่อเพิ่มการรับรู้และ ความพึงพอใจของลูกค้าสำหรับ SMEs ไทยโดยใช้ร้านค้า Do buy shop เป็นกรณีศึกษา การศึกษาใช้ วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ การเก็บรวบรวมข้อมูลดำเนินการผ่านการสัมภาษณ์ การสังเกต และการ วิเคราะห์เอกสาร โดยมีการใช้เครื่องมือที่หลากหลายเละสอดคล้องตามกระบวนการจัดการความรู้ ใน ขั้นตอนของการรวบรวมและวิเคราะห์ความรู้ เครื่องมือที่นำมาใช้ ได้แก่ กรวิเคราะห์สาเหตุ การ วิเคราะห์ SWOT และ TOWS การทำเหมืองข้อความ และแบบจำลองคาโน่ ผลลัพธ์ที่ได้ คือ ความรู้ เกี่ยวกับลูกค้าและความรู้จากลูกค้า ในขั้นตอนการสร้างความรู้ กลยุทธ์การตลาดโซเชียลมีเดียถูก พัฒนาขึ้นโดยใช้แพลตฟอร์ม We Chat และ Weibo โดยมีการสร้างต้นแบบและนำไปใช้งานในขั้นตอน การนำความรู้ไปใช้ ผลลัพธ์ที่ได้ คือ ความรู้สำหรับลูกค้า ภัยเชียงไหม่ ผลการประเมินลูกค้าจำนวน 85 ราย ที่เกิดขึ้นในระยะเวลา 1 เดือนภายหลังการใช้ต้นแบบ โซเชียลมีเคีย พบว่า ผลการดำเนินงานของผู้ประกอบการ SME ดีขึ้นด้วยยอดขายที่มากกว่า 7000 บาท นอกจากนี้ ผลการประเมินลูกค้จำนวน 20 รายที่มีประสบการณ์การใช้ต้นแบบโซเชียลมีเดีย พบว่า ลูกค้ามีความความพึงพอใจในระดับสูงในระดับที่สูงกว่าร้อยละ 60 ทุก ๆ ข้อคำถามของแบบสอบถาม นอกจากนั้น นักการตลาดโซเชียลมีเดียพึงพอใจกับกลยุทธ์ โซเชียลมีเดียที่พัฒนาขึ้นในด้านความ เข้าใจได้ง่ายและประโยชน์ที่สามารถนำไปใช้ได้จริง
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Chairman
Role: Member
Role: Member
Created: 2021
Modified: 2022-11-03
Issued: 2022-11-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 622132020.pdf 2.64 MB3 2024-05-24 13:48:53
ใช้เวลา
0.032268 วินาที

Zeng, Yuqi
Title Contributor Type
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Zeng, Yuqi
Paipan Thanalerdsopit
Teeraporn Saehaew
Atichart Harncharnchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Paipan Thanalerdsopit
Title Creator Type and Date Create
MICE Tourism Package Using Design Thinking
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Li, Xinjue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Product Selection Knowledge for Chinese Customers by Using Content Analysis
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Acrapol Nimmolrat
Qing Xiaorui
วิทยานิพนธ์/Thesis
Software Requirement Specification Design Using Thai Productive Vocabulary for Cross Cultural Adaptation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Wang Kun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Indian Women’s Resistance Against Double Oppression as Represented in the Postcolonial Novels Ladies Coupe by Anita Nair and Miss New India by Bharati Mukherjee
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saechaew
Nuengruethai Boonsong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Gap Analysis Between Supply and Demand Side in Community-Based Tourism: A Case Study of Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Napaporn Reeveerakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Deng Zufeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a Compilation Process for Handbook of Chinese for Specific Purposes for Trade Exhibition
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Gao Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing the Destination Management System for Chinese Gay Tourists in Bangkok, Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Jirawit Yanchinda
Gao Zaiqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
English Knowledge Repositories to Support Training Process for Morejoy Education Training Center's English Teacher
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Manissaward Jintapitak
Meini, Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet Celebrity Promotion Knowledge for Thai Local Cosmetic Business
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Chalermporn Kongjit;Acrapol Nimmolrat
Ding, Jianwei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tour route design for Chinese free independent travelers
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kogjit
Chen Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge creation in service quality for vivo bene to attract Chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Ji Ping
วิทยานิพนธ์/Thesis
Design the cosmetics marketing survey suggestion questionnaire through Common KADS methodology
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Sirikorn Santirojanakul;Danaitun Pongpatcharatrontep
Li Na
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing strategy for Batik SMEs using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Wang, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Zeng, Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of importing certified process on processing fruits to China for Thai SMEs
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pakinee Ariya;Danaitun Pongpatcharatrontep
Zhuang Hao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Contemporary art museum promotional strategy development through creative problem solving
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Chalermpon Kongjit
Yang Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Destination image of Phuket, Thailand among independent chinese tourists
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Acrapol Nimmolrat;Danaitum Pongpatcharatrontep
Zeng Jiamin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai law and regulation knowledge base for chinese souvenir shop investors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Danaitun Pongpatcharatrontep;Chalermpon Kongjit
Zhang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Customer knowledge management on chinese tourist shopping behavior factors
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Pitipong Yodmongkol;Chalermpon Kongjit
Zhao Biyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teeraporn Saehaew
Title Creator Type and Date Create
MICE Tourism Package Using Design Thinking
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Li, Xinjue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Software Requirement Specification Design Using Thai Productive Vocabulary for Cross Cultural Adaptation
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Atichat Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Wang Kun
วิทยานิพนธ์/Thesis
English Knowledge Repositories to Support Training Process for Morejoy Education Training Center's English Teacher
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Manissaward Jintapitak
Meini, Deng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of community of practice technique to improve nurse assistants performance
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Ouyporn Tonmukayakul;Teeraporn Saehaew;Chalermpon Kogjit
Han Shumin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media marketing strategy for Batik SMEs using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Wang, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Zeng, Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese oral incubator using Hybrid knowledge management theories
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Krisda Khanasikam;Atichart Harncharnchai;Teeraporn Saehaew
Zuo, Xinyue
วิทยานิพนธ์/Thesis
Atichart Harncharnchai
Title Creator Type and Date Create
Social media marketing strategy for Batik SMEs using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Wang, Lu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing a social media strategy of herbal cosmetic products for Chinese customers using customer knowledge management
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Paipan Thanalerdsopit;Teeraporn Saehaew;Atichart Harncharnchai
Zeng, Yuqi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,794
รวม 1,795 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 56,579 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 56,612 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101