แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Adoption Behavior of Chinese Mobile Financial Application

Name: Yu, Zou.
Organization : University of the Thai Chamber of Commerce
LCSH: Consumers -- China.
LCSH: Consumer behavior -- China.
LCSH: Artificial intelligence -- Financial applications -- China.
LCSH: Finance -- Technological innovations -- China.
Abstract: China has been an outstanding economic power in the world. With the high development of technology, more and more Chinese needs the money management service, who pays more attention on the mobile financial applications (APPs). The objective of the study was to investigate the adoption behavior of Chinese mobile financial applications. In this research, researcher distributed 400 questionnaires online to collect the information and evaluation from users. Section 1 with respondents’ information was analyzed by descriptive statistical analysis. Section 2 and 3 with evaluation of using APP by Five-point Likert scale, which is analyzed by descriptive statistical analysis and multiple regression analysis. Through the results of the research, performance expectancy, effort expectancy, social influence, self-efficiency, facilitating conditions have positive affections of adoption behavior of Chinese mobile financial APP. If mobile financial APP agent or developer would like to modify their APP for getting more adoption from Chinese, it would be more useful to enhance the selfefficiency perception design. Therefore, this research could be reference for Chinese mobile financial agent and developer in the app improvement. What’s more, this study also can be useful information for government policy-making. The last but not the least, the data and analysis result could be the reference for academic and researcher who are interested in relative researches.
University of the Thai Chamber of Commerce. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Role: advisor
Created: 2020
Modified: 2022-10-31
Issued: 2022-10-31
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 658.83420951 / Y94a
eng
©copyrights University of the Thai Chamber of Commerce
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 314927.pdf 3.63 MB1 2023-12-23 14:03:57
ใช้เวลา
0.031951 วินาที

Yu, Zou.
Title Contributor Type
The Adoption Behavior of Chinese Mobile Financial Application
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Yu, Zou.
Panita Surachaikulwattana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Panita Surachaikulwattana.
Title Creator Type and Date Create
The Relationship among marketing mix, customer satisfaction and customer Loyalty of Chinese tourists to economic hotel of central Bangkok
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Panita Surachaikulwattana.
Yutian, Xie.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Adoption Behavior of Chinese Mobile Financial Application
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Panita Surachaikulwattana.
Yu, Zou.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,607
รวม 2,608 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 35,076 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 35,092 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46