แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

International rebranding of Nigeria the relationship between good governance, public diplomacy, and foreign direct investment in improving nation s brand

LCSH: Good governance -- Nigeria
LCSH: Branding (Marketing) -- Nigeria
LCSH: Nigeria -- Politics and government
Abstract: The rising concern over Nigeria's negative image in the international arena has been blamed on the crimes of few Nigerians searching for greener pastures across Nigeria's national frontiers. This research study explores how can rebrand Nigeria's international image by exploring the relationship and possible links between good governance, public diplomacy, and foreign direct investment (FDI) in improving nation’s brand. The study relied on semi-structured interviews and open-ended questions to lend a voice to why rebranding Nigeria’s global image is necessary to promote good governance, attract FDI, and enhance public diplomacy, (2) explores best image rebranding practices, (3) investigates any possible links between good governance, public diplomacy, and FDI in nation's image branding, (4) and examine how to measure such success in rebranding a nation's image. The findings suggest a strong correlation between good governance, effective public Diplomacy, Nigeria's image, and Nigeria's ability to attract FDI into Nigeria. The study also discovered that lack of good governance, transparency, uneven distribution of wealth; corruption, failed leadership, and insecurity remain critical problems associated with Nigeria's negative image. The study, therefore, recommends the strengthening of good governance and public diplomacy as a means of improving Nigeria's international reputation and, thus, helping to attract FDI to the country so that it may develop economically and democratically"
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2021
Modified: 2023-02-28
Issued: 2022-10-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Nigeria
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 OBINNA JAMES EKWONNA.pdf 50 MB9 2024-09-02 11:20:31
ใช้เวลา
0.090026 วินาที

Ekwonna, Obinna James
Title Contributor Type
International rebranding of Nigeria the relationship between good governance, public diplomacy, and foreign direct investment in improving nation s brand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Ekwonna, Obinna James
Darmp Sukontasao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Darmp Sukontasao
Title Creator Type and Date Create
International rebranding of Nigeria the relationship between good governance, public diplomacy, and foreign direct investment in improving nation s brand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Darmp Sukontasao
Ekwonna, Obinna James
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,138
รวม 2,147 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 25,477 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 29 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 25,533 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124