แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design

keyword: Hostel business
; Solo travel
; Customer experience
; Service design
; Experience design
Abstract: Solo travel trend in Thailand is increasing rapidly, and hostel becomes an essential choice of inexpensive accommodation. Literature reviews showed that hostel should make differentiation to develop new and useful service to accomplish competitive advantages. This research aims to improve a customer experience that could support hostel business in Thailand through the use of a service design approach. Objectives of this research are as follows: 1) To explore a solo traveler’s behavior when travelling 2) To find problems and pain points while staying at hostel. 3) To create a new service blueprint for enhancing customer experience at the hostel in Thailand. Service design toolkits is adopted for creating service opportunities, including creating ‘Personas’ of solo traveler, customer’s background and expectations are defined to understand how service design satisfies the specific group of customers. ‘Customer Journey Map’ clarifies how customers interact with service touchpoints from the guest perspective for investigating customer’s pain points throughout staying at the hostel. Additionally, ‘Service Blueprint’ is utilized as a tool to visualize the service process and identify new service opportunities. This study used qualitative research for data collection, including semi-structured interview with hostel owners and solo travelers or customers, site visit and case study research. Four hostels in Khaosan Road are chosen as case studies based on Top hostel ranking from online places (Agoda.com and Booking.com). The sample groups are 4 hostel owners or managers and 7 customers at selected hostels who are international solo travelers aged between 23-38 years old. For data analysis, interpretation of raw data was used by selecting the pain points from the sample and apply to the service blueprint to solve the problems. Key findings from the research showed that Millennial solo travel prefers having memorable experience such as local experience. A majority of their pain points is noise and disturbance behavior from other travelers. And, there are some safety concern about their belongings and hostel securities. These findings could be opportunities to create new solutions that enhance a solo travel experience at Thai hostels. The outcome can be used as a design guideline for hostel operators in developing new hostel business opportunities in Thailand
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Role: co-advisor
Created: 2019
Modified: 2022-09-27
Issued: 2022-09-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 8913phatcharada.pdf 3.18 MB
ใช้เวลา
0.039917 วินาที

Phatcharada Tramod
Title Contributor Type
A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Phatcharada Tramod
Akpan Thienthaworn
Busayawan Lam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Akpan Thienthaworn
Title Creator Type and Date Create
The using of behavioural design to raise entrepreneur opportunity to sell sustainable design product
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Ativich Chewachamroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Phatcharada Tramod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design as an approach to improve consumer behavior toward healthy food in Thammasat University
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Sakdinon Chavalitcheevin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of using design thinking as a tool for staff development and improving staff capability within information technology companies
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Ornicha Kiatteeratad
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of design thinking for improving employee performance in Bangkok specialty coffee shops
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Bouette, Martin
Jirateep Supachaisamanpun
วิทยานิพนธ์/Thesis
A design guideline for a digital one-stop purchasing service to enhance the experience of k-pop fanclub in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Methawee Roongrattanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of service design to create car care services for elderly drivers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Wasin Pattamaprapanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design guideline to support business-to-business beverage companies in enhancing the purchasing experience of business customers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Nicharee Kulmaneewiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The design framework guideline of brand identity developing to add value for popular music genres in generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Thanyadhorn Kaochairit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of behavioral design as a marketing tool to raise brand awareness towards filters on social media platform
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Apichaya Soonthonthai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Player-centered game design canvas for enhancing player loyalty: cases of MMORPG (massively multiplayer online role-playing games) users in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chanon Setthapranai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of asynchronous communication to improve work productivity : the case of Thai design agency during COVID pandemic
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Natsinee Phocharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital mutelu : crafting strategic design guideline for digital spiritual practices of Thai generation Z
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn
Chawannuch Muenram
วิทยานิพนธ์/Thesis
Busayawan Lam
Title Creator Type and Date Create
The using of behavioural design to raise entrepreneur opportunity to sell sustainable design product
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Ativich Chewachamroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of enhancing customer experience and differentiation in hostel business through service design
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Phatcharada Tramod
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of service design to create car care services for elderly drivers in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Akpan Thienthaworn;Busayawan Lam
Wasin Pattamaprapanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104