แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Service design guideline to achieve the reduction of food waste in independent Japanese restaurants business in Thailand

keyword: Food waste management
; Independent Japanese restaurant
; Business model canvas
; Service design blueprint
Abstract: Food waste, recently, has become a more relevant issue on a global scale. In Thailand, there are collaborations between government and the public sector to tackle this problem. In this research, the main focus is the limited explored area of food waste management in order to create a new business model practice, both of financial and non-financial values in independent private Japanese restaurants in Bangkok. Five family-run Japanese restaurants were chosen as case studies to examine three key factors in a widely received Business Model Canvas (BMC) namely Key Resource, Key Activities, and Key partnership to practically reduce food waste. Moreover, qualitative analysis of data collected from field observations, interviews with key persons, waste measurement on sites. To be concluded as a Service Design Blueprint (SDB) and Material Flow Analysis (MFA) and to show how each variable connects to the food waste problem in Japanese restaurants. The outcomes reveal the chef’s skill and creativity to cook dishes made from every part of salmon is the Key Resource. Production plan and inventive menu that satisfy customer satisfaction and keep customers coming back are two of the Key Activities, which are the most significant of all three factors. They are relatively hard to manage due to the fluctuating numbers of customers, and Waste sorting as historical data for prediction are helping. Suppliers who deliver raw materials and improve the restaurants’ fresh inventory management are parts of the Key Partnership. Eventually, the combination of both BMC, SDB and MFA creates a guideline for independent Japanese restaurants to reduce food waste. By the all guideline has been tested through Important Performance Analysis (IPA) and show as 2X2 grid of important and satisfaction and result in the final guideline for real implementation to the restaurant. This research aims to reduce food waste at the back-end and want the user to apply this to the business practice and adapt it as their style and limitation
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2022-09-27
Issued: 2022-09-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 8905bancha.pdf 4.62 MB4 2025-10-22 12:49:39
ใช้เวลา
0.031968 วินาที

Bancha Chawpraknoi
Title Contributor Type
Service design guideline to achieve the reduction of food waste in independent Japanese restaurants business in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Bancha Chawpraknoi
Archan Boonyanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Archan Boonyanan
Title Creator Type and Date Create
The study of inbound-outbound bus service experiences : a case study of the Hong Kong bus service
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Tanapol Sutjaritvorakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A marketing strategy based on service design for in-app purchases to encourage young adult to embrace digital payment in mobile gaming
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan;Nij Tontisirin
Apisara Leenoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of intention to leave factors of first jobber in a software developing company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Nuntipat Termkajornkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of the guideline for effective storytelling to promote positive pre-purchase experience of Thai herbal extract face care customers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Natamon Panvisavas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Service design guideline to achieve the reduction of food waste in independent Japanese restaurants business in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Bancha Chawpraknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of gamification application to raise brand awareness and expand customer segments of Thai balm products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Nawin Suwana-adth
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of customer experience of traditional spas for the development of spa at home services for Thai office workers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Patchara Rungruangkollakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of consumer behavior to develop perfume businesses on digital platforms
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Nutchanun Mekdusadeerom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the effect of streamed concert experiences on generation Z audience
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Podchara Rattanadilok Na Phuket
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of pet parent\'s decision making process on new products purchase based on AIDA model
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Archan Boonyanan
Pattira Jansawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,344
รวม 5,344 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 45,759 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 45,784 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212