แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Listening and speaking strategy awareness of Thai high school students studying in English program and Thai program

keyword: Listening and speaking
; Strategy awareness
; Thai program students
; English program students
Abstract: Language learning strategies have been proven to be key factors that enhance learners’ abilities in all of the four English skills. This is supported by a number of research studies that emphasize differences in use of strategies between high and low achievement students, or investigated the level of achievement after implementing strategy instruction in the classroom. However, a limited number of studies have been carried out to explore the use of strategies in learners who study English in the same curriculum but on different programs. Therefore, this study investigated the use of listening and speaking strategies in 60 Thai high school students studying English in a regular Thai program and an English program using the adapted questionnaire from Metacognitive Awareness Inventory in Listening and Speaking Strategies (MAILLS) (Zhang and Goh, 2006), Metacognitive Awareness Listening Questionnaire (MALQ) (Vandergrift, Goh, Mareschal & Tafaghodtari, 2006) and Oral Communication Strategy Inventory (OSCI) (Nakatani, 2006). The results indicate that students are generally aware of the usefulness of language learning strategies ; however, they reported that they did not always use those strategies despite the awareness of their usefulness. The discrepancy in strategy use also shows that Thai program students reported using some of the listening and speaking strategies significantly less than English program students. These results suggested that Thai students with more exposure to English utilized more strategies, especially the social affective ones. Hence, the opportunity to communicate in a controlled setting is important for the language learners
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2019
Modified: 2022-09-15
Issued: 2022-09-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 8730paweena.pdf 1010.41 KB
ใช้เวลา
0.027692 วินาที

Paweena Sudsa-ard
Title Contributor Type
Listening and speaking strategy awareness of Thai high school students studying in English program and Thai program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Paweena Sudsa-ard
Nantikarn Simasangyaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nantikarn Simasangyaporn
Title Creator Type and Date Create
The impact of presuppositions on the English listening comprehension of beginners (level A1 of CEFR) at a vocational institution
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ratklao Chiachanphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word stress production and recognition of Thai International Relations Officers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pootsadee Kaiyawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and problems in English listening of Thai immigration police
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Suthawee Manmuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based analysis of English synonymous verbs: predict and forecast
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ketsara Wongrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' beliefs and their behaviour in using songs to teach English language to primary students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phoonphatchara Thatsana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Metacognitive listening strategies used by high school students in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pimkanya Khiewsod
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on public speaking anxiety among postgraduate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sahidee Hayaramae
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adult learners' attitudes towards the use of L1 in an English speaking class
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pinsawat Sukhayuvana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate and self-efficacy in English among employees in a banking institution in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Weerayuth Pianrapeekul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between self-efficacy and reading comprehension of secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Natthakitta Nonsawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Listening and speaking strategy awareness of Thai high school students studying in English program and Thai program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Paweena Sudsa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teaching practices of non-major English teachers in Thai primary schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nalattaporn Termprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A systematic review of songs used in the research studies in English language learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nitthada Nguansumangk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of students' anxiety in learning foreign language listening online
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phiraya Tungsangsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shadow education : a survey of the teaching goals, methods and techniques of English tutors in mainstream schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sorawis Kaewmahit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Topics and teaching techniques used in TikTok English language teaching content
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Kanyarat Luangmang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study of keywords and lexical collocations used in TV transcripts based on the TV series Young Sheldon
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sarunya Noochan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cooperative learning (STAD and Jigsaw II) on Thai high school students group cohesiveness, self-efficacy, and motivation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Waratchaya Nuangjamnong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of EFL university learners listening strategies in an English listening test with four task types
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nirachorn Boonchukusol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,410
รวม 2,412 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 274,910 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 162 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 156 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 16 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 6 ครั้ง
รวม 275,270 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104