แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Error analysis and teaching complements of result of Thai middle school students' learning results

keyword: Chinese grammar
; Teaching methodology
; Thai students
; Complements of result
Abstract: In Chinese language instruction for Thai students, complements of result are considered a difficult and critical aspect, since there is no equivalent explicable grammar point in Thai. Therefore, Thai students tend to make mistakes when studying the complements of result. Although in Thai there are some features explaining the results of verbs, they are considered the adverbs which modify verbs, not the complements. The sample group employed in this study is the students in grade 10 and grade 11 in Arts-Chinese Programme, Assumption College. The instrument involved is the questionnaire. The result revealed that: 1. The students viewed that the previous lessons on complements of result were ‘unsatisfied’; 2. The types of errors from the most frequent to the least frequent are: using the wrong complements, misplacing the complements, avoidance of using the complements, using complements in the wrong context, respectively. The most frequent were using the wrong complements and misplacing the complements; and According to the above findings, I examined the causes of bias. And based on these, I raised the teaching suggestions and strategies.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Created: 2022
Modified: 2022-03-10
Issued: 2022-03-10
บทความ/Article
application/pdf
Journal of Sinology 16(1): 14-45 (January-March 2022)
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2022-v16no.1-p14-45.pdf 776.47 KB1 2022-12-30 17:21:54
ใช้เวลา
0.031903 วินาที

Satcha Pichaichanlert
Title Contributor Type
Error analysis and teaching complements of result of Thai middle school students' learning results
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Satcha Pichaichanlert

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 60
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,489
รวม 5,549 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 164,923 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 477 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 236 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 133 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 165,783 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101