แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of engage-study-activate method on speaking ability of grade 6 students
ผลการใช้วิธีการกระตุ้นให้นักเรียนมีส่วนร่วมในการเรียนเพื่อพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6

Sears: English -- Education and Teaching
Classification :.DDC: 428.00785
Sears: English -- Conversation and Phrases
Sears: language proficiency
Abstract: This study aimed: 1) to fide out the efficiency of the lesson plans using the Engage-Study-Activate Method on speaking ability of grade 6 students on the criterion set at 75/75 ; 2) to compare the students’ speaking ability before and after learning through the Engage-Study-Activate Method; and 3) to compare the students’ self-efficacy toward English speaking ability before and after learning through the Engage-Study-Activate Method. The samples of this study were 28 grade 6/1 students who enrolled in English for Daily Life (EN 16201) in the second semester of academic year 2019 at Muangsurin school, in Surin Province, Thailand. They were selected by cluster random sampling technique using the classrooms as sampling units. The research instruments were six lesson plans, the pre-test and post-test of speaking performance test, and self-efficacy questionnaire. The statistics used to analyze the collected data were mean, standard deviation, and t-test with the statistical significance set at .05 level. The findings were as follows: 1. The efficiency of the lesson plans using the Engage-Study-Activate Method was 76.95/76.86, which was higher than the criterion set at 75/75. 2. The students’ English speaking ability after using the Engage-Study-Activate Method was higher than pre-test mean score with statistically significant difference at .01 level. 3. The students’ self-efficacy towards the Engage-Study-Activate Method to improve English speaking ability was higher than before learning in overall with statistical significant at .01 level. The findings can be significant for teacher and students to develop effective teaching and learning regarding speaking using the Engage-Study-Activate Method to improve speaking ability.
Buriram Rajabhat University. Academic Resource Center.
Email: library@bru.ac.th
Role: Major Advisor
Role: Co-advisor
Created: 2020
Issued: 2021-12-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: T 428.00785 M494E 2020
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: English
©copyrights Buriram Rajabhat University
RightsAccess:
ใช้เวลา
0.028577 วินาที

Meena Thonkhong
Title Contributor Type
Effects of engage-study-activate method on speaking ability of grade 6 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Meena Thonkhong
Nawamin Prachanant
Chookiat Jarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nawamin Prachanant
Title Creator Type and Date Create
กลวิธีการฟังภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Nawamin Prachanant
Prathom Pakdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of Using Content-based to Enhance LAO EFL College Students' English Speaking Ability
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Akkaraphon Nuemaihom
Lattana Chanthalast
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparison of collocational Errors in English Essays Written by Cambodian and Thai University Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Saowarot Ruangpaisan
Rithy Ny
วิทยานิพนธ์/Thesis
ผลของการใช้ SQ5R เพื่อเพิ่มพูนการอ่านและการเข้าใจของนักศึกษาลาวระดับวิทยาลัยที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;. Chookiat Jarat
Soukdavanh Sayasen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Implementation of Blended Learning Model to Enhance Reading Comprehension of Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
ปภัสรินทร์ เนติสมบูรณ์ยศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of Conversational Implicatures : A Case Study of the Film Breaking Dawn
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Nawamin Prachanant
Warunee Sae-aia
วารุณี แซ่เอี๊ย
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Using Authenice Materials on Enhancing speaking ability of Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Akkarapon Nuemaihom
Decha Khetklang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of using Semantic mapping on Improving English Vocabulary Learning and Retention for Grade 6 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Saowarot Ruangpaisan
Umpha Suksamarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of engage-study-activate method on speaking ability of grade 6 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
Meena Thonkhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Extensive Reading on Developing Grade 7 Students' English Reading Comprehension and Learning Retention
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Nawamin Prachanant
Nattiwan Jindarungsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
AN ANALTSIS OF SPEECH ACTS PRODUCED BY JOE IN SOUL ANIMATION MOVIE
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Akkarapon Nuemaihom
ณัฐภัทร พรมปรุ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of ICC-Based Instructional Model to Enhance Thai EFL Tertiary Students\' Intercultural Competence
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
Onsiri Wimontham
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of Training Curriculum for Enhancing Leadership of Standardized Training Resident Physicians in Guangxi Province, People\'s Republic of China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Ketsuda Buranaphansak ;Nawamin Prachanant
Xiang Yonghong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chookiat Jarat
Title Creator Type and Date Create
ผลของการใช้ SQ5R เพื่อเพิ่มพูนการอ่านและการเข้าใจของนักศึกษาลาวระดับวิทยาลัยที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;. Chookiat Jarat
Soukdavanh Sayasen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Implementation of Blended Learning Model to Enhance Reading Comprehension of Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
ปภัสรินทร์ เนติสมบูรณ์ยศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Navamin Prachanant
Sivakon Pilalum
ศิวากร พิลาล้ำ
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of Conversational Implicatures : A Case Study of the Film Breaking Dawn
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Nawamin Prachanant
Warunee Sae-aia
วารุณี แซ่เอี๊ย
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of Teaching Reading Skills by Using Learning Packages on Prathomsuksa 4 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Surachai Piyanukool ;Chookiat Jarat
Wanthida Yrikratok
วรรณธิดา ย่อยกระโทก
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Task-based Language Learning on English Speaking Ability of Grade Six Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Chookiat Jarat
Kessirin Sankla
เกษศิรินทร์ แสนกล้า
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of engage-study-activate method on speaking ability of grade 6 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
Meena Thonkhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Story-telling to Improve Speaking Ability of Cambodian Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Chookiat Jarat
Bun Vathanathon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 131
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,301
รวม 4,432 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 346,065 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 650 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 571 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 87 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 8 ครั้ง
รวม 347,425 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104