แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The L2 acquisition of the syntactic patterns that constrain the reference time of the modal complements

keyword: Epistemic modals
; Positive transfer
; Adult L2 acquisition
Abstract: The role of L1 in the L2 acquisition has been studied widely. It has been argued to have negative and positive effects or transfers on the L2 acquisition. Positive transfer refers to the situation where the properties being learned are similar to those exist in their L1, and the learners consciously or unconsciously make use of the similarities, to think, analyze, compare and comprehend, and master the L2 eventually (Yu and Ren 2013:45). Negative transfer, on the other hand, refers to the situation where the structures of the two languages are distinctly different, and a relatively high frequency of errors occurs in the L2. This paper report positive transfer whereby L1 knowledge facilitates the L2 acquisition of the syntactic patterns which indicate reference time of the epistemic modal complement in English. Through the path of the acquisition of the epistemic modality in English, a task the Thai learners of English have to encounter is to figure out which reference time interpretation is allowed for a certain syntactic pattern. To test whether the 28 Thai learners of English have acquired the syntactic patterns or not, a truth value judgment was used to illicit the L2 data. The L2 learners were asked to judge whether a certain temporal interpretation was possible for a syntactic pattern where ‘may’, ‘might’, ‘will’, ‘must’ co-occur with certain types of verb or not. The results of the experiment show the L2 leaners were more accurate in judging the temporal interpretations of modal statements where both present and future time references are possible than those where only a single interpretation. This suggests positive transfer in the acquisition of the epistemic modality in English by Thai learners of English.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Created: 2021
Modified: 2021-09-28
Issued: 2021-09-28
บทความ/Article
application/pdf
Vacana Journal 5(1): 36-59 (January – June 2018)
eng
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 2018-v06-no1-p36-59.pdf 971.28 KB
ใช้เวลา
0.028546 วินาที

Peerapat Yangklang
Title Contributor Type
The development of serial verb constructions in Thai children's narrative
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Peerapat Yangklang
Sudaporn Luksaneeyanawin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The L2 acquisition of the syntactic patterns that constrain the reference time of the modal complements
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Peerapat Yangklang

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6,235
รวม 6,239 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 401,389 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,831 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 218 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 16 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 12 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 403,499 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33