แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of data-driven learning (DDL) on the teaching of prepositions of time to Thai learners of pre-intermediate level of English

keyword: Data-driven learning
; Language corpora
; Preposition
; Correlation
; Teaching grammar
; Pre-intermediate level of English
Abstract: There have recently been noteworthy studies on new techniques to teach English grammar effectively and the application of language corpora in language classrooms have been recognized as one of those techniques. Although research studies of effectiveness of data-driven learning (DDL) have been conducted in various countries and classroom settings (Chambers and O’sullivan, 2004 ; Cheng et al, 2003 ; Chun, 2016 ; Gavioli and Aston, 2001 ; Jafapor and Koshar, 2006 ; Lah and Yoo, 2015 ; Kennedy and Miceli, 2001 ; Lessard-Clouston and Chang, 2014 ; O’Keefee et al, 2007 ; O'Sullivan, 2007 ; Sripicharn, 2003 ; Timmis, 2005 ; Yuan, 2014), no studies have focused on the use of DDL with young pre-intermediate learners of English. This research study is aimed at exploring the effectiveness of DDL in teaching English prepositions of time to Thai learners at a pre-intermediate level of English. The participants, aged 11-15 years, were selected by a placement test and divided into two groups. The experimental group and the control group were taught three prepositions – in, on, at – by means of the DDL and the conventional method, respectively. The teaching session lasted 10 days consecutively. Within groups, a pretest was administered before the treatment and a posttest was given after the treatment to see if the students received higher scores. Comparisons between the DDL group and the non-DDL group (by means of ANOVAs) within the pretest and the posttest data revealed that the DDL group performed with significantly higher accurately than the non-DDL group on the overall and the individual tests of in and on. In addition, within groups, there were significant relationships between the subjects’ scores on in and on in the pretest and the posttest. As the DDL approach and language corpora were found, in the current study. to have enhanced the learners’ accuracy in using prepositions, this approach should be integrated into ELT grammar lessons. For findings in favor of the DDL approach to be confirmed, it is advised that further studies be conducted with more complex English constructions and with students of different English proficiency levels
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2016
Modified: 2021-07-27
Issued: 2021-07-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3412chindanai.pdf 1.45 MB
ใช้เวลา
0.033446 วินาที

Chindanai Phongpak
Title Contributor Type
The effects of data-driven learning (DDL) on the teaching of prepositions of time to Thai learners of pre-intermediate level of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Chindanai Phongpak
Pornsiri Singhapreecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pornsiri Singhapreecha
Title Creator Type and Date Create
A survey study on using songs in teaching English through listening and singing
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Aniel, Arnulfo S
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai learners' comprehension and production of subject-verb agreement in present simple tense and present progressive aspect
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Matawan Supanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the effect of omission of English word stress on comprehensibility : a case study of Thai staff using English in a group of company
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Molee Sasi-smit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of using English vocabulary learning strategies of M. 6 students in Phraharuthai Nonthaburi School in the first semester of the acdemic year 2006
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Napasinee Nillaphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Thai learners' judgments on English complement vs. adjunct structures
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Tuangporn Juntarote
วิทยานิพนธ์/Thesis
The acquisition of complements and adjuncts by Thai learners in lexical main verb constructions
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Natnan Tabpech
วิทยานิพนธ์/Thesis
Constraints on Wh-movement : a study of Thai learners of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Winward, Sidney John
วิทยานิพนธ์/Thesis
The acquisition of non-null arguments by Thai learners of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Naparat Meechanyakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai learners' processing of English subject and object relative clauses
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Petcharat Thanasuptawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The inner speech usage by Thai learners of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Thiranun Plobyon
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of most frequently used English idioms: an analysis among a published resource, COCA and L2 learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Somkiat Limsirorat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The acquisition of dative constructions by Thai learners of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Teerawat Pongyoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative corpus study on intensifiers in American spoken language and TV dialogues based on the TV series Friends
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Wantipa Patumanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of data-driven learning (DDL) on the teaching of prepositions of time to Thai learners of pre-intermediate level of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Chindanai Phongpak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The acquisition of the v-raising parameter by young Thai EFL learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Bussarakam Homchuen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of phrasal verb preference by Thai EFL learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Thongchai Boongtong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Temporary ambiguity resolution of English relative clauses by Thai EFL learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Likkasit Dansakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai learners' processing of english relative clauses
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Wang, Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
The sound production of /r/ and /l/ by English Thai learners at Wall Street Institue Seacon Square Center
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Jekita Suasanguansak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Overpassivization of certain unaccusative constructions : a study of Thai lerners of English
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Noppakrit Kanlapana
วิทยานิพนธ์/Thesis
The acquisition of English control and raising constructions by Thai learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Kittirit Teeranate
วิทยานิพนธ์/Thesis
Resolving ambiguities in English relative clauses by Thai learners
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Naruemon Khunwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of Thai students errors on English fragments, run-ons, and comma splices : a comparison between science-math and intensive science-math programs
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Prapaipun Pornthanachotanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based analysis of English synonymous verbs : say and mention
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Thanarat Sawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus based study of the synonyms flammable, inflammable, combustible, and incendiary
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Pornsiri Singhapreecha
Polwiwat Askrapond
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,364
รวม 5,367 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 39,291 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 39,320 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104