แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of the factors influencing the consumption of ready-to-drink meal replacement among Thai urban professionals

keyword: Ready-to-drink meal replacement
; Meal replacement drink
; Urban professional
; Influencing factors
; Intention to purchase
; Benefit segmentation
Abstract: The research was conducted using both qualitative and quantitative methods. Due to limited time and resources, convenient sampling and snowball method were used to collect data. In exploratory research, the data were obtained from secondary research and 15 in-depth interviews. In descriptive research, the data were gathered from 177 self-administered online questionnaire responses. In-depth interview analysis was done using deductive and inductive approach. The results were used to form hypotheses on factors influencing the intention to purchase and benefit segmentation. The data analysis for the questionnaire was done using the Statistic Program for the Social Sciences (SPSS). The analysis identified three major benefit segments, the ‘Sport and Nutrition’ segment, the ‘Time and Convenience’ segment, and the ‘Weight-control’ segment. The opportunity for potential consumers is in the ‘Sport and Nutrition’ and ‘Time and Convenience’ segment, especially in consumers who are already dietary supplement users. Different product features and consumption behaviors were found to be significantly related to different consumer benefit segments. Overall product features and marketing elements to be improved are taste, value for the price, and ‘feel good’ factors. Office buildings and mass transit locations can be effective locations to target. Potential users are lower involvement consumer and marketing should be made available at purchase points, especially in convenience stores. Recommended marketing messages are on personal appearance improvement and solution to daily life hassles.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2018
Modified: 2021-06-17
Issued: 2021-06-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 1571intuon.pdf 1.24 MB3 2021-09-30 13:46:40
ใช้เวลา
0.017993 วินาที

Intuon Israprasas
Title Contributor Type
A study of the factors influencing the consumption of ready-to-drink meal replacement among Thai urban professionals
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Intuon Israprasas
Barrett, Nigel
วิทยานิพนธ์/Thesis
Barrett, Nigel
Title Creator Type and Date Create
Millennials attitude and behavior toward credit card debt
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Sirapa Kanchanasuppawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting belief and shares of medical news on Facebook
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Pongkasem Wintakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adoption of tractor technology by Thai rice farmers : the case of Kubota tractors with telematics systems
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Patsorn Nootjaroen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of current social perception and anticipation towards funeral services in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Nutchawin Nakajud
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of millennials behavior toward credit card selection with and without promotion
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Tulaphart Munkong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of attitude and perception of working women toward purchasing decision of dark chocolate for health benefits
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Tanaporn Chainirunkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thailand elderly daycare : the perception and decision criteria of Thai people
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Mookamphan Laongkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Key attributes of effective online advertising on internet users in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Kunapas Thongpiam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing customer to select a cafe
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Kamonchanok Charoenphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factor affecting customers choosing places to hangout after work in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Gunsarun Komonpaisarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors in online content that influence people to take action on animal rights
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Chayanis Songsermsawad
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of consumer behavior and selection criteria in purchasing bubble tea for females in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Benyathip Bussara
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application and impact of digital technology on non-life insurance consumers in Thailand : case of motor vehicles insurance
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Nuttha Thongmanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study to understand the factors that influence Thai first-jobbers to start saving for retirement
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Wattikorn Vittayaamnuaykoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of Instagram on female Thai millennials' travel destination selection and motivation
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Thanwarat Wanitcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social media factors that impact intention to renovate accommodation of Thai consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Tanapong Chainapawet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factors influencing elderly people to purchase products from online platforms
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Sirawit Kiattiwittayasakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai consumers' attitudes towards the use of biodegradable packaging and influence of price : the case of coffee cups
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Pongthorn Piyanawin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of factor influencing the purchase of mirrorless cameras by Thai generation Y
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Pitchayuth Hiranchaowiwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of the ECO Sticker on car purchasing decisions of Bangkok Metropolitan consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Panit Siripanichgon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influencing factors on the buying decision of cold brew beverage among Thai coffee drinkers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Natakarn Satjawitwisarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online food service applications-an investigation of Thai consumer behavior and implications for marketing strategy development
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Kevin Swadsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the factors influencing the consumption of ready-to-drink meal replacement among Thai urban professionals
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Intuon Israprasas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Alipay-a mobile payment platform and its impact on Thailand's tourism industry
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Barrett, Nigel
Boonnicha Chamnankit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,790
รวม 2,795 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,412 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 29 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 16 ครั้ง
รวม 64,473 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124