แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of gamification of product life cycle concept as an active learning strategy for learning achievement and soft skills development of Thai university students

keyword: Gamification
; Active learning strategy
; Product life cycle game
; Learning achievement
; Soft skills development
Abstract: The purpose of this study was to identify the effects of gamification on learning achievement and soft skills development. Quasi experimental research design and one group pre-test post-test design were used as main methods of research design. This was a mixed method research study which integrated quantitative (experiments), and qualitative (interviews and observations) approaches. In this study, three experiments were conducted to test the effectiveness of an educational card game. The card game was developed to teach Product Life Cycle (PLC) concept. Selected samples consisted of undergraduate students of Thammasat and Mahidol universities. Pre-tests and Post-tests were conducted to measure learning achievement. Experiment one was divided into two groups ; one group received lecture based instruction and the other group played the card game. In both situations, the post-test mean scores have increased. However, the mean score was slightly higher in the lecture group. Knowledge retention test was administered one month after the treatments for all the participants of experiment one. Mean score of knowledge retention test was slightly higher in experimental (game) group. Experiment two and three were done with different groups of students, considering game based instructions only. In both experiments, post-test scores have increased. Participants may have learned the PLC concept by playing the card game. It was visible from the Post-test results. The test papers were developed considering the first four levels of Bloom’s Taxonomy. Participants’ answers to the tests were analyzed in detail and the PLC game has helped them to answer remembering and understanding levels than other levels of the Bloom’s Taxonomy. Participants’ perception towards soft skills development, engagement, and satisfaction was measured by five-point likert scale. They believe that the PLC game has a potential to develop critical thinking, decision making and interpersonal communication. Findings of this study revealed that, the PLC game can be used as an Active Learning Strategy for university students. The results of this study may help instructors to develop more innovative, and cooperative teaching and learning strategies to create more excitement in the classroom, and thereby increase student performance by engaging them more in classroom activities.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2021-05-24
Issued: 2021-05-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3391weerasinghe.pdf 2.5 MB58 2025-10-27 13:39:51
ใช้เวลา
0.025877 วินาที

Weerasinghe, W. M. Ruvini M.
Title Contributor Type
Effects of gamification of product life cycle concept as an active learning strategy for learning achievement and soft skills development of Thai university students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Weerasinghe, W. M. Ruvini M.
Hamada, Ryoju
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hamada, Ryoju
Title Creator Type and Date Create
Effects of gamification of product life cycle concept as an active learning strategy for learning achievement and soft skills development of Thai university students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hamada, Ryoju
Weerasinghe, W. M. Ruvini M.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,509
รวม 2,514 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 176,722 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 320 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 283 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 169 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 32 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 24 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 7 ครั้ง
รวม 177,565 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124