แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Market analysis toward online payment platform in Thailand

keyword: Online payment platform
; E-payment
; Digital payment
; Digital banking
; Thai consumer
Abstract: Thailand is ranked as seventh out of ten Asian countries in Asian FinTech Competitiveness Index. Thailand scores high in terms of regulatory advancement, Thai regulators offer a regulatory sandbox for testing and learning new features and services. They have forged international FinTech collaboration between the Bank of Thailand and the Monetary Authority of Singapore. The Thailand 4.0 policy lays out a solid foundation for the country's financial technology (FinTech) development. Thailand has the potential to leapfrog its early-stage digital banking services into integrated digital commerce or value-added FinTech services, such as fast and convenient cross-border transfers and real-time consumer purchases. Bank and FinTech startups are increasing their capability of bringing new services to the market whereby transaction data is analysed from their customer including customer profiles and behaviours. FinTech, including online payment platform, has the potential to stimulate innovation across other adjacent industries such as commerce and healthcare. Besides, an increase of online payment platform adoption in Thailand would enable FinTech startups in Thailand, not only to enhance the number of products and services available to existing customers, but to serve the country’s unbanked consumers as well. This independent study of “Market analysis toward online payment platform in Thailand market” was selected as a contemporary topic in Applied Marketing to understand customers’ behaviour towards online payment platform and to identify the factors that influence customers to try and use online payment platform. To achieve objectives, both exploratory and qualitative researches were conducted. The sampling of the research was selected as non-probability sampling due to the convenience of the data collected. Secondary research was first gathered online and from local libraries. The data from in-depth interviews was collected as primary data to develop conclusion and recommendation. from local libraries. The data from in-depth interviews was collected as primary data to develop conclusion and recommendation.From a managerial perspective, this study could help to provide better understanding of Thai consumer perception toward online payment platform and recognise crucial factors including features and marketing strategies impacted upon the adoption of online payment platform in Thailand’s market. The result of this study could be utilized to improve consumers’ online payment experience in order to leverage online payment ecosystem in Thailand.
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2021-04-22
Issued: 2021-04-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
Descipline: Marketing
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 3101sakpon.pdf 6.1 MB3 2022-04-12 15:24:12
ใช้เวลา
0.035239 วินาที

Sakpon Gunlayatuvanon
Title Contributor Type
Market analysis toward online payment platform in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Sakpon Gunlayatuvanon
Hoffman, K. Douglas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Hoffman, K. Douglas
Title Creator Type and Date Create
The high school seniors and career indecision: causes and consequences
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nantapat Surakarnkha
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai female teenagers' trend, attitude, and purchasing criteria for fashion clothing
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Bunyada Lertnapasait
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of consumer perspectives toward healthy food products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattanun Sirisurapong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of factor affecting consumer decision making for purchasing Infopreneur products
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sitanan Chaikittikorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Search engine optimization (SEO) and the Thai hardware market
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phusana Wattanawekin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of occasions which influence consumer buying behavior of alcoholic beverages in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Phraeophan Sarochwimolsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influences on the consumer decision making process in selecting destination wedding
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Nattaporn Suthatartrakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
How brand's corporate social activities impact their consumers (alcohol industry focused)
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Suthida Prasertbodin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of Thai consumers' selection criteria when choosing on-demand logistics services
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wanchompoo Choemvarachart
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Bangkok populations' attitudes towards stray dog population control
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Juthatip Chonmaitree
วิทยานิพนธ์/Thesis
Market analysis toward online payment platform in Thailand
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Sakpon Gunlayatuvanon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of marketing and branding on imported fresh fruits on Thai consumers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Hoffman, K. Douglas
Wongsakorn Chatamornwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 64
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8,696
รวม 8,760 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 134,374 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 125 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 110 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 3 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 134,617 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104