แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
ผลการสอนคำศัพท์โดยตรงและกลยุทธ์การเรียนรู้คำศัพท์ที่มีต่อขนาดของวงศัพท์ของนักศึกษาครูสอนภาษาอังกฤษชาวอินโดนีเซีย

Name: Sudarman
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: English teachers
Abstract: The objectives of the study were: 1) to explore the effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective English teachers’ vocabulary size, and 2) to investigate the students’ opinions towards the treatment of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction. The study was one-group pretest-posttest, pre-experimental design. The instruments employed in this study were the Vocabulary Levels Test (VLT) and a semi-structured interview. The samples were the 33 first-year students majoring in English education at University of Kutai Kartanegara, Indonesia for the Academic Year 2017/2018. The findings of the study showed that there was a significant difference between the students’ mean scores in the pretest and the posttest at the significant level of 0.05. The results indicated that the implementation of direct vocabulary and vocabulary learning strategies improved the students’ vocabulary size. The results of the interview reported that the implementation of the treatment had positive effects on the students’ vocabulary learning in terms of learning motivation, vocabulary improvement, and improvement in using the vocabulary learning strategies. The finding also reported that the students applied the strategies to learn vocabulary at home and most of them preferred to use memory strategies.
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลการสอนคำศัพท์โดยตรงและกลยุทธ์การเรียนรู้คำศัพท์ที่มีต่อขนาดของวงศัพท์ของนักศึกษาครูสอนภาษาอังกฤษชาวอินโดนีเซีย และ 2) ศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาครูต่อวิธีการสอนคำศัพท์โดยตรงและกลยุทธ์การเรียนรู้คำศัพท์ การวิจัยนี้ใช้รูปแบบการวิจัยเชิงทดลองเบื้องต้น แบบศึกษากลุ่มเดียว วัดก่อน – หลังการทดลอง เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ แบบวัดระดับคำศัพท์ และการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ นิสิตระดับปริญญาตรี ชั้นปีที่ 1 วิชาเอกการศึกษาภาษาอังกฤษ จากมหาวิทยาลัย Kutai Kartanegara ประเทศอินโดนีเซีย จำนวน 33 คน ประจำปีการศึกษา 2017/2018 ผลการศึกษาพบว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนและหลังเรียนแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยชี้ให้เห็นว่าการสอนคำศัพท์โดยตรงและกลยุทธ์การเรียนรู้คำศัพท์ช่วยพัฒนาขนาดวงศัพท์ของผู้เรียน นอกจากนี้ผลการสัมภาษณ์พบว่าวิธีการสอนดังกล่าวส่งผลดีต่อการเรียนรู้คำศัพท์ของผู้เรียนในด้านแรงจูงใจในการเรียน การพัฒนาคำศัพท์ และการพัฒนาการใช้กลยุทธ์การเรียนรู้คำศัพท์ ผลการศึกษายังพบว่าผู้เรียนนำกลยุทธ์ข้างต้นไปใช้ในการเรียนคำศัพท์ที่บ้าน และผู้เรียนส่วนมากชอบใช้กลยุทธ์ในการจำ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2017
Modified: 2021-03-27
Issued: 2021-03-27
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64751
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5883451127[1].pdf 2.42 MB2 2023-03-17 10:56:03
ใช้เวลา
0.016833 วินาที

Sudarman
Title Contributor Type
Lobor utilization of household in the rural area of Yogyakarta special district, Indonesia, 1976
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Sudarman, Ari
Pichai Charnsupharinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sudarman
Sumalee Chinokul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of heteroatoms on the electrochemical behaviours of quinone-incorporated carbon
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Desa, Susilo Sudarman
Khanin Nueangnoraj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between success and failure attributions and self-efficacy of Chinese EFL junior high school students with different English proficiency levels
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Tingyuan Shi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating L2 motivation self system and autonomous English learning ability of senior high school EFL Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Shasha Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students\' attitudes towards teacher written feedback : a case study of Chinese secondary vocational school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Deng Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Li Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign language anxiety of rural EFL junior middle school Chinese students : a case study of a school in east China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Min Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the MOOC-based flipped classroom with collaborative writing on Chinese EFL learners argumentative writing abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Luo Yuanzheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of mediated prompts as dynamic assessment intervention to assist storytelling tasks on young students English speaking ability
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hanlu Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation of the role of grit and willingness to communicate in English of Chinese graduate students in English medium instruction academic context
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Dongli Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,884
รวม 2,902 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 218,389 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 313 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 245 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 98 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 73 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
รวม 219,168 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46