แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Development of an exhaust noise simulator for internal combustion engines
พัฒนาเครื่องจำลองเสียงของไอเสียที่เกิดจากการเผาไหม้ภายในเครื่องยนต์

LCSH: Engines -- Exhaust systems -- Noise.
LCSH: Automobiles -- Motors -- Exhaust gas.
LCSH: Automobiles -- Pollution control devices.
LCSH: Noise pollution -- Control.
Abstract: This thesis designs and constructs a simulator for producing engine's exhaust noise. The simulator allows engineers to test new developed silencers without being concerned about the hot and pollution environment; especially with the test that must be carried out in an anechoic room. The simulator developed in the thesis is built using a 1-cylinder, 4-cycle, 100-cc Honda engine. The piston is fixed at its bottom dead center (BDC). The cam mechanism of the engine block is driven by a DC motor. The noise is generated by compressed air, which replaces the hot exhaust gases. The compressed air from the supply network is charged into the cylinder when the intake valve opens. After that, when the intake valve closes while the exhaust valve opens, the cylinder discharges the compressed air. This cycle generates a pressure pulse. For continuing the cycles, the pressure pulses from the simulator create similar exhaust noises as those of a real combustion engine. To validate the simulator, the noise spectrum generated by the simulator and a real engine are compared. All noise measurements are carried out inside an anechoic room. Comparative results illustrate a good agreement.
Abstract: วิทยานิพนธ์นี้ออกแบบและสร้างเครื่องจำลอง เพื่อผลิตเสียงไอเสียของเครื่องยนต์ ทำให้วิศวกรสามารถใช้เครื่องจำลองนี้ในการทดสอบท่อไอเสียที่พัฒนาขึ้นใหม่ได้ โดยไม่ต้องกังวลกับปัญหาความร้อนและมลพิษ โดยเฉพาะในกรณีที่การทดสอบที่ต้องกระทำภายในห้องเก็บเสียงเครื่องจำลองที่พัฒนาขึ้นในวิทยานิพนธ์นี้สร้างขึ้นด้วยเครื่องยนต์ฮอนด้า กระบอกสูบเดียว ขนาด 100 ซีซี แบบ 4 จังหวะ โดยถูกสูบจะถูกยึดติดที่ตำแหน่งศูนย์ตายล่างและกลไกเพลาถูกเบี้ยวจะถูกขับโลยมอเตอร์ไฟฟ้ากระแสตรง ถมอัด ถูกนำมาใช้ทำให้เกิดเสียงแทนแก็สไอเสียของเครื่องยนต์จริง เมื่อวาล์วไอดีเปิด ลมจะถูกอัดข้าไปในกระบอกสูบ หลังจากนั้นเมื่อวาล์วไอดีปิคในขณะที่วาล์วไอเสียเปีด ลมอัดจะพุ่งออกจากกระบอกสูบทำให้เกิดเสียงคัง การเปีดปีดของวาล์วสลับไปมาทำให้เกิดคลื่นเสียงที่ต่อเนื่องคล้ายเสียงของไอเสียที่เกิดจากเครื่องยนต์จริง วิทยานิพนธ์นี้ได้ทำการเปรียบเทียบลักษณะเสียงของเครื่องจำลองกับเครื่องยนต์จริง เพื่อพิสูจน์ความถูกต้องของเครื่องจำลอง โดยผลการวัดสเปดตรัมเสียงในห้องเก็บเสียงพบว่าเสียงที่เกิดจากทั้งสองเครื่องมีความสอดคล้องกันเป็นอย่างดี
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Thesis advisors.
Created: 2008
Modified: 2021-03-24
Issued: 2021-03-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of science
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B1749896x.PDF 20.17 MB
ใช้เวลา
0.025808 วินาที

Panuwat Chanmak.
Title Contributor Type
Development of an exhaust noise simulator for internal combustion engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Panuwat Chanmak.
Suwat Kuntanapreeda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suwat Kuntanapreeda
Title Creator Type and Date Create
Active vibration control of nonlinear piezo-actuated beam
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Suwat Kuntanapreeda
Teerawat Sangpet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Damage prediction of ball joints in anti-roll bars on rapid railway vehicles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Jarurat Ousingsawat;Suwat Kuntanapreeda
Pilan Phuetsaka.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of temperature and time used in freeze dry process of Shrimp
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Suwat Kuntanapreeda;Pumyos Vallikul
Khwanruthai Pruksamahalap.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a single-wheel test rig for investigating traction dynamics and traction control of electric vehicles
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Saiprasit Koetniyom;Suwat Kuntanapreeda
Apirath Kraithaisri.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an exhaust noise simulator for internal combustion engines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Suwat Kuntanapreeda
Panuwat Chanmak.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Finite-time higher-order sliding mode controllers and observers for mechanical systems
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Moore, Elvin J.;Suwat Kuntanapreeda
Panitnart Chawengkrittayanont.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,288
รวม 3,315 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 127,870 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,511 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 62 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 10 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 3 ครั้ง
รวม 129,754 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212