แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A Guideline for building brandnames for Thai commercial websites
แนวทางการสร้างตราสินค้าสำหรับเว็บไซต์ธุรกิจในประเทศไทย

ThaSH: Brand name products
ThaSH: Internet advertising
Abstract: This thesis aims to present the guideline for building brand names for Thai commercial websites. The scope of the study is based on the online retailer, which sells books, music, movies, electronics, and IT products. The target customer groups are in science, technology, IT, and commerce related fields. Their age ranges between 20 to 39, with a bachelor degree or over, who live in Bangkok and in the suburb area. In studying, the case study, Tohome.com, is selected in order to find out the success factor in building a successful website. Then, the discussion between these factors with philips Kotler's steps in building a successful brand is established to find out the way to generate the guideline. The result is that Philip Kotler's steps are concerned with three factors: product offering, brand identity, and advertising. In product offering, we can conclude from the questionnaire that the website should offer inexpensiveness and convenience. Additionally, it should be concerned with these 8 attributes: product, price, security, logistics, money management, sales promotion, and after sales service. According to brand identity, Kotler suggest the tools to strengthen and project the brand image as Naming, Owned Word, Slogan, Symbols, and Logos. These tools can also being used online and the result from the questionnaire shows that it does reflect the brand image. As for advertising, Kotler draws a conclusion in advertising for any media, which we can adopt to be used with the online advertising channel of website. In this thesis, The study of suing E-mail marketing and online advertising banners is done. This will enable us to understand the way to establish good E-mail marketing and to position the banner.
Abstract: วิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ในการนำเสนอแนวทางในการสร้างตราสินค้าเพื่อนำมาประยุกต์ใช้กับเว็บไซต์ทางธุรกิจในประเทศไทยโดยขอบเขตในการศึกษาจะศึกษาการสร้างตราของร้านค้าปลีก online ที่ขายสินค้าประเภท หนังสือ เพลง ภาพยนตร์ เครื่องใช้ไฟฟ้า และสินค้า IT โดยกลุ่มผู้บริโภค คือ ผู้ที่อยู่ในสายวิชา วิทยาศาสตร์, เทคโนโลยี, สารสนเทศ, และในวงธุรกิจที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพฯ และปริมณฑลมีการศึกษาระดับปริญญาตรีขึ้นไปที่มีอายุระหว่าง 20-39 ปี การศึกษาจะใช้การศึกษากรณีศึกษา (Tohome.com) เพื่อหาคุณสมบัติอันนำไปสู่ความมีชื่อเสียง จนท้ายสุดเป็นตราสินค้าที่ประสบความสำเร็จสินค้าหนึ่ง แล้วนำไปเปรียบเทียบกับปัจจัยในการสร้างตราสินค้าของ Philips Kotler เพื่อหาแนวทางในการสร้างตราสินค้าเพื่อนำมาประยุกต์ใช้กับเว็บไซต์ทางธุรกิจในประเทศไทย จากการศึกษาได้ข้อสรุปว่าแนวทางการสร้างตราสินค้าของ Philip Kotler นั้นต้องคำนึงถึง 3 ประเด็น คือ สิ่งที่ที่ผลิตภัณฑ์นำเสนอ เอกลักษณ์ของตราสินค้า และการโฆษณา โดยอาศัยข้อมูลจากแบบสอบถามพบว่า สิ่งที่ผิลตภัณฑ์นำเสนอของเว็บไซต์ที่จำเป็นต้องมีคือความถูก และความสะดวกสบายและต้องคำนึงถึงคุณลักษณะอีก 8 ประการคือ ตัวสินค้าเอง ราคาสินค้า ความปลอดภัย การขนส่ง การบริหารเงินของลูกค้า (เช่นการผ่อน) การจัดกิจกรรมส่งเสริมการขาย และบริการหลังการขาย ในส่วนของเอกลักษณ์มีหน้าที่ในการสร้างภาพลักษณ์ของตราสินค้า พบว่าเครื่องมือในกสร้างเอกลักษณ์ที่ Philip Kotler นำเสนอคือ การตั้งชื่อ การสื่อความหมาย คำขวัญ โลโก้ และสัญลักษณ์ต่าง ๆ มีการใช้ในสื่อ online อย่างแพร่หลายเช่นเดียวกัน และจากแบบสอบถามพบว่าสิ่งเหล่านี้สามารถสะท้อนภาพลักษณ์ของสินค้าได้จริง เราจึงสามารถนำเครื่องมือเหล่านี้มาประยุกต์ใช้กับเว็บไซต์ได้ ในส่วนของการโฆษณา Philip Kotler ได้ให้แนวทางในการโฆษณาหลัก ๆ ไว้ 4 ข้อสำหรับสื่อใด ๆ เราจึงสามารถนำหลักดังกล่าวมาประยุกต์ใช้ได้ แต่เราพบว่า website ต่างจากสินค้าทั่วไปเพราะมีการใช้สื่อในการโฆษณา online ซึ่งในวิทยานิพนธ์ได้ทำการศึกษาถึง E-mail marketing และแบนเนอร์โฆษณา online โดยทำให้เราทราบถึงการทำ E-mail marketing ที่ดี และตำแหน่งในการวางแบบเนอร์โฆษณา online ที่เหมาะสม
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2001
Modified: 2564-09-07
Issued: 2021-02-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/65264
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Kunakorn_sr.pdf 7.62 MB4 2024-03-21 10:02:46
ใช้เวลา
0.018078 วินาที

Kunakorm Srangsriwong
Title Contributor Type
A Guideline for building brandnames for Thai commercial websites
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kunakorm Srangsriwong
Suthas Ratanakuakangwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Suthas Ratanakuakangwan
Title Creator Type and Date Create
Project portfolio management system
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Rujanan Satawin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Economic decision making for selecting an appropriate by-product upgrading technology
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Supamas Isarabhakdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Project management for relocation of the beverage plant
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Ratchaneewan Sookkee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a cost estimation and control system for the construction project planning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Wiraj Akaratatta
วิทยานิพนธ์/Thesis
The optimum solution for clean development mechanism of municipal solid waste incineration power plant at Nontaburi Province
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Naratip Dabbaransi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of critical success factors for franchising a pharmacy business
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Alissara Wiriyapanya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Process design for new entrepreneur creation program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Teerasak Korkiatiwanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROCESS IMPROVEMENT FOR NEW PRODUCT DEVELOPMENT CASE STUDY: INTEGRATED CIRCUITS CHIP
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Vasin Lertapiruk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Setting up of coordination and communication systems in the production department for a plastic packaging company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Siripen Srimandakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis of critical success factors for project planning and setting up a biodiesel factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Kanida Lertphaibool
วิทยานิพนธ์/Thesis
Project planning and cost control in a food service equipment industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Vatcharin Subsoothi
Atikom Jitcharoongphorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Feasibility study for setting up an airline of Aerothai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Bancha Kingbualuang
Pantip Jiramahakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The improvement of Thai toy industry's competitiveness : a benchmarking approach
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Chanin Khaochan
Suthiket Thatpitak-kul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Trend and factors of mergers and acquisitions of business in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Songwut Wannaborworn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manufacturing process cost reduction in a lady shoe factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Chutipong Punyaprasiddhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investment risk assessment in plastic injection molding machine replacement
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Chanin Hemkamon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Key performance indicators improvement in internal process : a case study of nitrocellulose manufacturer
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Monchawan Weerasombut
วิทยานิพนธ์/Thesis
A layout improvement of plastic utensil processing line
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Kamonrat Kamonpatana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Manufacturing cost reduction in textile factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Paisan Benjasupthavorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Operational system development of luggage delivery service
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Meng-ting Lin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a decision support system for plant location selection : case study the plastic industry and concrete industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Juthamas Choomlucksana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Guideline for building brandnames for Thai commercial websites
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Kunakorm Srangsriwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A cost performance analysis of electricity production in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Piyarat Suttibut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of low cost MRP system within SME electronics company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Crosby, Stanley
วิทยานิพนธ์/Thesis
Demand forecasting system for capacity of production plan & financial planning of car fabric industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Somsakul Pattarrkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Incremental cost analysis on substitution of whole milk powder by fresh milk in canned liquid coffee product
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Suchai Thuleeratanarom
Saritsak Paditporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on an optimal capacity of production for setting up a single-lever mixer factory in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas RatanaKuaKangwan
Rarm Itarat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Selection criteria for material handling system:a case study of harddisk in factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Sitthirach Kwantaworn
Sorasak Sinchalong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chiang Mai city bus route selection and policy development for co-investment between government and private investors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Thanthada Kamchomnan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Preventive maintenance planing of a plastic packaging company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Sakdiwat Chuenmeechao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Critical success factor analysis of textile industry in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Teerana Rungcharoenpattanakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yield Improvement of the Hot Rolles Sted Steel Coil Industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Pornthep Chao-opas
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing Y2K compliance for production equipment in an IC manufacturing industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Boonchai Sowanwanichkul
Surawut Sukcharoensin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strategic plan guidelines for real estate development to survive during economic crisis
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Uthaiwan Witchaboonsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
PTA project appraisal from selected technology
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Sorrapong Udomsilp
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cost of quality in catering equipment manufacturing process
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan;Vatcharin Subsoothi
Wasachai Limpanawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of key performance indicators for production in a squid snacks factory
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Suwitchaya Lertwisut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business Process Improvment by Activity Based Costing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suthas Ratanakuakangwan
Korakij Ngaobenjakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Loss adjusting process improvement of loss adjusting company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Suthas Ratanakuakangwan
Lucksanara Khoohawatthana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,244
รวม 2,251 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 23,721 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 18 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 23,774 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124