แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Teachers perception of coherence in high school biology textbook in Zambia.

keyword: Textbook coherence
; Teacher perception
; Curriculum
Abstract: Textbook coherence is an important aspect of effective teacher´s instruction and performance of students (Ainsworth & Burcham, 2007; Roseman, et al., 2010). This thesis study involved assessing coherence of senior biology high school textbooks (MK Biology10, Longman Biology11 and Pupil´s Biology12) and the extent to which these books are aligned with the biology course syllabus. Coherence was conceptualized as a unit of three constructs: alignment and organization, rigor, focus and relevance of contents and connections among ideas. A questionnaire instrument was developed which teachers in Mufulira and other districts in Zambia (n = 82) used to assess textbook and textbook-syllabus coherence. Data was analyzed using statistical methods, independent t-tests and One-way ANOVA. Results show that teachers were generally uncertain about coherence levels in the textbooks. Concerning textbook-syllabus alignment, Pupil´s Biology12 was viewed as most iii coherent with the course syllabus and MK Biology10 as the least. Assessment of coherence is a complex process but it focuses on few common elements. Identifying these elements may help teachers improve teaching practice, curriculum developers design coherent curricula and educational activities, and authors produce coherent textbooks. Keywords: Textbook coherence / Textbook-syllabus coherence / Textbook assessment / Teacher´s perception / Assessment of textbooks in Zambia / Curriculum
Library and Information Resource Center
Address: SARABURI
Email: dirlibr@apiu.edu
Role: Supporting the budget.
Created: May
Modified: 2020-10-28
Issued: 2020-10-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
Thesis
eng
©copyrights Asia-Pacific International University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Kwangaika Mwala Sinjela.pdf 1.43 MB
ใช้เวลา
0.021772 วินาที

Kwangaika Mwala Singiela
Title Contributor Type
Teachers perception of coherence in high school biology textbook in Zambia.
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Kwangaika Mwala Singiela
Asia - Pacific International University , Thailand
วิทยานิพนธ์/Thesis
Asia - Pacific International University , Thailand
Title Creator Type and Date Create
The effects of using particulate diagrams on high school students conceptual understanding of stoichiometry
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asia - Pacific International University , Thailand
Faridah Lausin
บทความ/Article
Factor analysis of students satisfaction with academic courses
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asia - Pacific International University , Thailand
Frankin Hutabarat
บทความ/Article
Reading habits and their influence on academic achievement among students at Asia-Pacific International Universtiy, Thailand
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asia - Pacific International University , Thailand
Sasikala Balan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers perception of coherence in high school biology textbook in Zambia.
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Asia - Pacific International University , Thailand
Kwangaika Mwala Singiela
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,249
รวม 2,252 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 28,639 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 7 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
รวม 28,699 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124