แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
การพัฒนาระบบตรวจสอบโปรแกรมคอมพิวเตอร์อัตโนมัติเพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการเขียนโปรแกรม

LCSH: Computer science -- Study and teaching
LCSH: Software engineering
Abstract: Computer Programming is one of the important subjects in Computer Science and Technology area for undergraduate students. After finishing this subject, the students should be able to apply the computer programming concept to develop a software. Therefore, the students’ computer programming competency is need to be promoted to working in computer and information communication technology industrials. Consequently, the strengths and weaknesses of the students’ computer programming are need to be diagnosed. The weaknesses in particular need to be exposed and remedied to avoid carrying on working in authentic situation. This study, thus, developed an innovative system named Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) to evaluate students’ computer programming competency. The ADAS could analyse the computer programming and provide feedback such as Line of Code, Function Analysis, and Comment Analysis, accordingly. The students could employ such feedback to improve their computer programming competency during developing software. To evaluate the effectiveness of the system, the case study was conducted in one company. The results showed that the students who received the guidance given by the ADAS could improve their computer programming competency. Moreover, the system could be employed as a supplement tool for teachers or project leaders to monitor the progression of computer programming during developing software.
Abstract: การเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์เป็นวิชาที่สำคัญวิชาหนึ่งสำหรับนักศึกษาปริญญาตรี ของสาขาวิชา Computer Science and Technology ที่ใช้ในการสร้างโปรแกรมคอมพิวเตอร์ หลังจาก ที่นักศึกษาเรียนรู้ในหัวข้อนี้เสร็จสิ้นแล้วนั้น นักศึกษาจะถูกคาดว่าจะต้องสร้างโปรแกรม คอมพิวเตอร์ขึ้นมาได้อย่างน้อย หนึ่งโปรแกรม ที่สามารถทำงานได้อย่างสมบูรณ์ ดังนั้นความสามารถ ในการเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์จึงเป็นเป้าหมายสูงสุดของการเรียนรู้ในหัวข้อนี้เพื่อให้นักศึกษาสามารถใช้ ความรู้ในการทำงานจริงในอาชีพนักเขียนโปรแกรมจริงได้ด้วยเหตุนี้ด้วยการวิเคราะห์การเขียนโปรแกรมคอมพิวเตอร์ จึงกลายเป็นสิ่งจำเป็นขึ้นมาเพื่อระบุความสามารถ ทั้งด้านประสบการณ์ หรือ ด้านความผิดพลาดการเขียนโปรแกรมของนักศึกษาความผิดพลาดในการเขียนโปรแกรมนั้นอาจจะนำไปสู้ปัญหาที่สามารถทำให้โปรแกรม ที่มีส่วนเกี่ยวข้องมีปัญหาได้ ดั้งนั้นความผิดพลาดนั้นจะต้องถูกระบุและขยายความเพื่อให้เห็น ความจำเป็นในการแก้ไข ด้วยเหตุนี้งานวิจัยนี้จึงพัฒนาระบบตรวจสอบโปรแกรม คอมพิวเตอร์ อัตโนมัติเพื่อส่งเสริมความสามารถด้านการเขียนโปรแกรม ขึ้นเพื่อวิเคราะห์หาความสามารถใน การเขียนโปรแกรมของนักศึกษาในระหว่างการพัฒนาโปรแกรมคอมพิวเตอร์ของนักศึกษา และผลที่ได้ นำไปสู่การช่วยการพัฒนาความสามารถในการเขียนโปรแกรมของนักศึกษาที่ดียิ่งขึ้นได้ นอกจากนี้ ระบบที่พัฒนาขึ้นมาในงานวิจัยนี้ยังสามารถใช้เป็นเครื่องมือหนึ่งเพื่อให้อาจารย์และนักเขียนโปรแกรมในภาคอุตสาหกรรมจริงใช้ตรวจสอบและติดตามผลในการเขียนโปรแกรมได้ได้อีกด้วย
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2016
Modified: 2020-10-25
Issued: 2020-10-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH S942d 2016
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5436325.pdf 1.71 MB3 2025-10-16 14:49:19
ใช้เวลา
-0.617279 วินาที

Suchot Sinthsirimana.
Title Contributor Type
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Suchot Sinthsirimana.
Patcharin Panjaburee
Parames Laosinchai
Khajornsak Buaraphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Patcharin Panjaburee
Title Creator Type and Date Create
Development of learning models to promote undergraduate students' understanding on database
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Watcharee Ketpichainarong;Sutha Luealamai
Hongsiri Piyayodilokchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Employing concrete models in a scaffolded learning unit to facilitate secondary and tertiary students' derivation of basic series formulars
มหาวิทยาลัยมหิดล
Bhinyo Panijpan;Namkang Sriwattanarothai;Patcharin Panjaburee
Parames Laosinchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a text-based math braille translation sorftware to enhance learning in mathematics
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pintip Ruenwongsa;Bhinyo Panijpan;Patcharin Panjaburee
Wiraman Niyomphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
A majority density approach with the cooperation of multiple experts for developing testing and diagnostic learning systems based on a concept-effect relationship model
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Wannapong Triampo
Dechawut Wanichsan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multimedia-supplemented instructional unit for learning household electrical energy consumption and conservation
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Wararat Wongkia
Dorji, Ugyen.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an adaptive web-based learning environment based on a formative assessment approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Niwat Srisawasdi;Monamorn Precharattana
Charoenchai Wongwatkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated learning styles and prefered digital learning types approach for developing an online learning system for university students' SQL learning in a database management course
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Wararat Wongkia;Pratchayapong Yasri
Jirapipat Thanyaphongphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A ubiquitous learning support system for inquiry-based learning using a knowledge management approach in promoting web programming skills of undergraduate students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Pratchayapong Yasri
Krittawaya Thongkoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a digital game as a compiler to enhance C programming performance of university students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Pratchayapong Yasri
Kannika Daungcharone
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a personalized flipped learning system for promoting university students' information literacy, self-efficacy, and learning motivation : a comparative study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pratchayapong Yasri;Patcharin Panjaburee;Niwat Srisawasdi
Chuthathip Srisuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a digital citizenship computer game with a contextual decision-making-oriented approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana; Pratchayapong Yasri
Preeyada Tapingkae
วิทยานิพนธ์/Thesis
A formative assessment-based digital game for searching algorithm learning : finding defender game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Khajornsak Buaraphan;Pratchayapong Yasri
Andang, Adi Fitria Hananto, 1992-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parames Laosinchai
Title Creator Type and Date Create
A majority density approach with the cooperation of multiple experts for developing testing and diagnostic learning systems based on a concept-effect relationship model
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Wannapong Triampo
Dechawut Wanichsan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sorted : an educational digital game for learning sorting algorithm
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai
Apichat Phongsasithorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Khajornsak Buaraphan
Title Creator Type and Date Create
Designing and implementing nanoscience and nanotechnology curriculum materials for high school and undergraduate students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Khajornsak Buaraphan;Tussatrin Wannagatesiri;Bhinyo Panijpan
Choojit Sarapak
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Bangladeshi science teachers' conceptions of nature of science
มหาวิทยาลัยมหิดล
Khajornsak Buaraphan;Karnyupha Jittivadhna;Sutha Luealamai
Ziaul, Abedin Forhad.
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A formative assessment-based digital game for searching algorithm learning : finding defender game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Khajornsak Buaraphan;Pratchayapong Yasri
Andang, Adi Fitria Hananto, 1992-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,190
รวม 3,195 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 55,599 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 62 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 55,666 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101