แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Student Behaviors in Cooperative L2 Writing
พฤติกรรมการทำงานเขียนแบบร่วมมือกันของนักศึกษา

keyword: Writing Process
; กระบวนการเขียน
Abstract: This classroom-based research study was conducted in order to investigate the process when students engage in cooperative writing, as well as to find out what are the roles and the amount of contribution of each member while doing writing tasks in groups. The participants in this study were four undergraduate students studying in the Department of Microbiology of the Faculty of Science at King Mongkut's University of Technology Thonburi. All of them were enrolled in LNG 102, Fundamental English II in the same class, and worked in the same groups for cooperative writing tasks. The instruments used for data collection were video recording of the students' group writing, the students' written tasks, the task record forms, and the semi-structured retrospective group interviews. The subjects were assigned to do a cooperative writing task and the whole process of their writing was recorded on video. After finishing the task, the subjects were asked to record their roles and contributions into the task record form. Then, the data from the video recordings and the task record forms were analyzed in order to study their writing processes as well as their roles and contributions while doing the cooperative writing task. The findings in this study reveal that the subjects worked cooperatively and show that their cooperative writing processes were similar to typical writing processes. To compose the text, they went through prewriting, drafting, revising, and editing stages recursively. Every subject had a role to play. There were six roles found in this study: a group leader, a planner, an idea generator, a scribe, a language facilitator, and a proofreader. Though throughout the working processes, all subjects had roles to play, each one contributed to the task differently. The findings show that the factors which affected different levels of contributions were English proficiency, learning style, and experience in doing group work. The implications of this study suggest how to facilitate and motivate learners to do cooperative writing tasks cooperatively and effectively.
Abstract: งานวิจัยการเรียนการสอนในห้องเรียนนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากระบวนการการเขียนงานแบบร่วมมือกัน รวมถึงศึกษาบทบาทหน้าที่และระดับการมีส่วนร่วมของสมาชิกแต่ละคนในกลุ่มในระหว่างการเขียนงาน ผู้ร่วมในการศึกษาวิจัยครั้งนี้คือ นักศึกษาปริญญาตรีจำนวน 4 คน จากภาควิชาจุลชีววิทยา คณะวิทยาศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี ซึ่งกำลังศึกษาวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน 2 (LNG 102, Fundamental English 2) ในห้องเดียวกัน และทำงานเขียนในกลุ่มเดียวกัน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ การบันทึก วีดีทัศน์ในระหว่างการทำงานเขียน งานเขียนของนักศึกษา แบบบันทึกการทำงานของนักศึกษา และการสัมภาษณ์ แบบกึ่งทางการ นักศึกษาได้รับมอบหมายเขียนงาน 1 ชิ้น และกระบวนการเขียนทั้งหมดในการทำงานกลุ่มของนักศึกษาจะถูกบันทึก ด้วยกล้องวีดีโอ หลังเขียนงานเสร็จนักศึกษาบันทึกบทบาทและหน้าที่ความรับผิดชอบของแต่ละคนต่องานเขียนลง ในแบบบันทึกการทำงานที่ผู้วิจัยเตรียมให้ไว้ จากนั้นข้อมูลที่ได้รับจากการบันทึกวีดีโอและจากแบบบันทึกการทำงาน ได้ถูกวิเคราะห์เพื่อศึกษากระบวนการเขียนบทบาทหน้าที่ รวมถึงระดับความมีส่วนร่วมของสมาชิกแต่ะคนต่องานเขียน ผลการศึกษาพบว่านักศึกษษร่วมมือทำงานอย่างดี กระบวนการเขียนแบบร่วมมือนั้นมีความเหมือนกันกับกระบวนการเขียน ทั่วไป นั่นคือนักศึกษามีการร่างเค้าโครงและรวบรวมข้อมุลที่จะเขียน เขียนร่าง ตรวจและปรับปรุงเนื้อหา รวมถึงแก้ไข้การใช้ภาษา นอกจากนี้นักศึกษาทุกคนในกลุ่มต่างมีบทบาทหน้าที่ต่องานเขียน บทบาทที่สำคัญที่ปรากฎในการศึกษาครั้งนี้ประกอบไปด้วย หัวหน้ากลุ่ม ผู้วางแผนการทำงาน ผู้ให้ข้อมูล ผู้จดบันทึก ผู้ช่วยด้านภาษา และผู้ตรวจทานปรับปรุงงาน อย่างไรก็ตามแม้ว่าตลอด การทำงานนักศึกษาทุกคนมีบทบาทและหน้าที่ซึ่งช่วยให้งานเขียนประสบความสำเร็จ แต่นักศึกษามีระดับการมีส่วนร่วมที่แตกต่างกัน ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยที่ส่งผลต่อระดับการมีส่วนร่วมนั้นประกอบไปด้วยความสามารถทางภาษาอังกฤษ รูปแบบการเรียนหรือการทำงาน เฉพาะตัว รวมถึงประสบการณ์การทำง่นกลุ่มที่ผ่านมา งานวิจัยนี้ยังได้เสนอแนะแนวทางในการส่งเสริมและสนับสนุนให้นักศึกษาทำงานเขียนแบบร่วมมือกันได้งานมีประสิทธิภาพ
King Mongkut's University of Technology Thonburi. KMUTT Library.
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2009
Modified: 2553-10-06
Issued: 2553-04-16
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: LNG362
tha
DegreeName: Master of Arts
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LNG362.pdf 3.66 MB134 2025-05-28 22:39:21
2 LNG362ab.pdf 221.61 KB65 2024-07-07 14:17:49
ใช้เวลา
0.036716 วินาที

Weraporn Carmesak
Title Contributor Type
Student Behaviors in Cooperative L2 Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Weraporn Carmesak
Saowaluck Tepsuriwong
Kitcha Thepsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Saowaluck Tepsuriwong
Title Creator Type and Date Create
การใช้ทักษะหลักในการให้คำปรึกษาด้านการเรียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Dr.Saowaluck Tepsuriwong
จักรพันธ์ เรียมลิว
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Nuantip Tantisawetrat
Watcharee Paisart
วิทยานิพนธ์/Thesis
The reading strategies of proficient and less proficient readers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Pornapit Darasawang
Thanaporn Sri-sunakrua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Goal Setting in Self-Access Counselling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pornapit Darasawang;Saowaluck Tepsuriwong;พรนภิส ดาราสว่าง;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Wanida Wongbannakhom
วนิดา วงศ์บรรณาคม
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Extensive Reading to Enhance Students Perceptions of Their Reading Ability
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Jonathan C. W.Hull;Saowaluck Tepsuriwong;โจนาธาน ซี. ดับบลิว ฮอลล์;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Liem Do Huy
เลียม โด ฮุย
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Memetic Approach to Learning New Vocabulary Items
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard WatsonTodd;Saowaluck Tepsuriwong;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Punyapa Saengsri
ปุณยภา แสงศรี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Concordances to Revise Vocabulary Use in Written Assignments
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Channarong Rachbuanoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of Vocabulary Learning Strategies Used by The Bangkok Metropolitan Administration(BMA) Primary School Students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Athom Muensom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Scaffolding in Computer-Based Self-Access Learning Materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Samphao Duangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Student Behaviors in Cooperative L2 Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Kitcha Thepsiri
Weraporn Carmesak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher's Instructions and Factors Influencing Decisions in Giving Instructions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Titaecha Promsu
ฑิเตชา พรมสุ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Communication Strategies Used by Nursing Students When Interacting With Foreign Patients in a Nursing Simulation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Muntiya Chawana
มัณทิญา ชวนะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Design and Evaluation of A Leamer Contract in A Leamer's Package Facilitating Self-study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Bamrung Kanram
บำรุง กันรัมย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai students' recognition and production of English final consonant sounds
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Atthasit Kethumbonk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Native and non-native English speaking teachers' beliefs about writing feedback
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Parinda Jantori
ปรินดา จันโทริ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on students' perceptions of reading ability and use of reading strategies
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Dohuy Liem;Saowaluck Tepsuriwong
Hull, Jonathan
บทความ/Article
A narrative inquiry of individuals' development of English for professional communication
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Patpimol Phiphatchirakul
พัตรพิมล พิพัฒน์จิรกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
From Inland to Outland : Novice Filipino Teachers Identity Formation in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Remart Padua Dumlao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Scaffolding strategies used in teaching listening comprehension to young learners
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Albalawneh, Radi Mohammad Ali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word characteristics and strategies underpinning success in Lexical Inferencing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Nattapong Rutamornchai
ณัฐพงศ์ รุจอมรชัย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions about active learning in English Language Teaching of secondary school teachers in the Northeast of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Pantakan Chanchaloem
พันธกานต์ ชาญเฉลิม
วิทยานิพนธ์/Thesis
In-service Teachers’ Self-concept, Motivation, and Investment in Professional Development
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Maytinee Kammayee
เมทินี กำมะหยี่
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kitcha Thepsiri
Title Creator Type and Date Create
Student Behaviors in Cooperative L2 Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Kitcha Thepsiri
Weraporn Carmesak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Novice Teachers' Use of L1 in an English Class
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Kitcha Thepsiri
Chatchada Treethawewongkul
ชัชชฎา ตรีทวีวงศ์กุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation into the Journal Writing : A Case Study of Upper Primary School Learners at Darunsikkhalai School
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Kitcha Thepsiri
Nattha Rakkarndee
ณัฎฐา รักการดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11,176
รวม 11,177 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104