แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills

LCSH: Burapha University.Faculty of Humanities and Social Sciences
ThaSH: Burapha University.Faculty of Education
Abstract: This study aimed to investigate the effectiveness of some dictionary applications on smartphones and explore students’ opinions towards the use of them in enhancing English vocabulary learning skills. A mixed methods research design was used to elicit informative data and evidence for the research outcomes. The quantitative phase employed the pretest and posttest in order to identify the students’ improvement of their vocabulary learning skills. For the qualitative phase, observations accompanied with the researcher’s reflections, and semi-structured interview data were collected. Thirty Matthayomsuksa 3 students in Chachoengsao province volunteered for the study conducted during the extra-curricular time allotment. After the intervention, it was found that the dictionary applications on smartphones were a helpful tool in facilitating vocabulary learning skills and other language skills, in particular, pronunciation. The learners’ autonomous learning also started to prosper as in transferring the skills to learn English used in other subjects or environments. Moreover, the learners’ initial feeling of confusion in handling the dictionary applications turned positive and motivated towards the later part of the intervention. Thus, teachers who want to implement an online dictionary are encouraged to collaboratively set criteria for appropriate applications to be used in class so that learners can maximize the use of this device for educational purposes. The results of this study also point to the need for further research on the use of dictionary applications in enhancing pronunciation competence and fluency. Finally, a wider group of samples with a longer period of intervention may lead to different research findings.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2018
Modified: 2020-06-18
Issued: 2020-06-18
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 56920786.pdf 1.07 MB5 2021-09-22 20:15:37
ใช้เวลา
0.018542 วินาที

Jariya Charernsuk
Title Contributor Type
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance english vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jariya Charernsuk;Janpanit Surasin;Punwalai Kewara

บทความ/Article
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jariya Charernsuk
Janpanit Surasin
Punwalai Kewara
วิทยานิพนธ์/Thesis
Janpanit Surasin
Title Creator Type and Date Create
An evaluation of the master's degree of education in teaching english as a second language (International Program) at Burapha University
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Siriphan Boonthueng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of Prounoun references practice on secondary Student's reading comprehension Achievement
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Thitapa Thongpunja
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vocabulary Development by using visual organizers for Matthayomsuksa 1 Students' at Bna-klongkanun School
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Surapha Sumroeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the readiness of teaching English as a lingua franca in TELF countries of Asean : the case of Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprapha;Janpanit Surasin
Pawanchat Shin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using role play to improve aural-oral English skills of 8th grade EFL students at Guo Kai Middle School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha
Ganqing Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between English phonological awareness and early reading performance among Chinese preschoolers in Yunnan province,China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Patchara Varasarin
Wang, Fei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to become English teachers : navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Pornsiri Nilpirom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fostering learner autonomy in an English classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Phanita Phasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Jariya Charernsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of semantic mapping to improve vocabulary comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Sriphloi Thaledon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing an English literacy training program for engineering staff in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Monparath Charatwattananich
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of reading-based writing instruction on chinese efl students in secondary school : writing ability and their attitudes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin
Li, Min
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kwandao Phonprasertruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating learners' preferences of world Englishes pronunciation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kamonchat Lasote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a training module to improve initial elt proficiency of student-teachers in multi-ethnic community schools in Yunnan province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Youxing, Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Shu, Zhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the professional experiences of English teachers who have a global Englishes orientation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Jatupon Phulakor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of socio-cultural factors influencing out-of-class English learning : a case study of first-year University students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Xianbin, Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Punwalai Kewara
Title Creator Type and Date Create
Developing students' English speaking skills with the content and language integrated learning approach
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara
Sarinya Intarachot
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into the motivation to study English abroad : voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sasiwimon Wijarnjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing intercultural competence by using video-based instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Kanit Samphanthanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance English vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Jariya Charernsuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes orientation of English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Jutamas Juntanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing an English literacy training program for engineering staff in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Punwalai Kewara
Monparath Charatwattananich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher professional development for Thai English teachers : effectiveness and effects
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sirikanya Srichom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pre-service teacher preparation program for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Saifon Songsiengchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher supervision program to enhance teacher's learning to teach glocal englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Thananya Viriyapanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teacher identity development in borderland discourse : delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Kung, Sakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding teacher's motivation to choose teaching English as a career choice
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Titapond Poomdaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Pavida Naksathit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring linguaculture experience incorporation in English communication classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Peng, Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Introducing world Englishes accents to elementary School students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Panisara Sriwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The testing of nama (MIND)-rupa (BODY) hypothesis in second language acquisition
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Chalong Tubsree
Pattama Yimsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes in an English for real life course
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Punwalai Kewara
Itsariphak Hongnimitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing communication strategies instruction in an English as a lingua franca academic context for secondary school students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Tanaporn Khamwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Sirinmas Sangpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing CLIL in a Thai traditional dance class for primary School learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Chayanun Klylumcheck
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting intercultural competence using different versions of Cinderella stories for upper secondary school learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Siriphon Wongsuban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring non-native English teacher identity development and identity in practice at a multilingual international school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Benjamaporn Phaethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,818
รวม 2,825 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 217,950 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,057 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 277 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 23 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 219,347 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46