แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
ผลของการใช้บัตรภาพเพื่อพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์และความคงทนสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5


Abstract: This quasi-experimental study aimed: 1) to investigate the efficiency of lesson plans using Flashcards to Improve Vocabulary Learning in Prathomsuksa 5 students based on the criterion set at 75/75; 2) to compare the students’ learning achievement before and after learning through flashcards to improve vocabulary learning in Prathomsuksa 5 students; 3) to check students’ retention about English vocabulary after learning through flashcards; and 4) to examine the students’ satisfaction toward vocabulary learning via flashcards for Prathomsuksa 5 students. The samples in this study were 13 Prathomsuksa 5 students who took fundamental English course (EN 15102) in the second semester of academic year 2017 at Bannongkrok School, Satuk district, Buriram Province under Buriram, primary Educational Service Area Office4, selected by using simple random sampling by using school at the sampling unit. The research instruments were flashcards, lesson plans, achievement tests, and the satisfaction questionnaire. The statistics used to analyze the data were percentage, mean, standard deviation, and dependent samples t-test. The finding of this study were: as follows; 1. The efficiency of lesson plans using Flashcards to Improve Vocabulary Learning in Prathomsuksa 5 students was 79.33/78.85 which was higher than the criterionset at 75/75 2. The students who learned vocabulary through flashcards had higher learning achievement on the post-test mean scores than in the pre-test mean scores with statistically significant difference at .01 level. 3. The students has retention about English vocabulary after learning through flashcards 4. The students’ satisfactions toward vocabulary learning via flashcards were at the most satisfactory level. The findings can be significant for teachers and students to develop vocabulary lesson in order to improve the listening skills in EFL settings effectively.
Abstract: บทคัดย่อ การวิจัยกึ่งทดลองนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1) หาประสิทธิภาพของแผนการสอนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 75/75 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ 3) ตรวจสอบความคงทนในการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนโดยใช้บัตรภาพ 4) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่มีต่อการเรียนรู้โดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 13 คน ซึ่งเรียนวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน (อ15102) ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2560 โรงเรียนบ้านหนองครก อำเภอสตึก จังหวัดบุรีรัมย์ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษา เขต 4 ได้มาโดยการสุ่มอย่างง่าย โดยใช้โรงเรียนเป็นหน่วยในการสุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่ บัตรภาพ แผนการจัดการเรียนรู้ แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และแบบสอบถามความพึงพอใจ สถิติทีใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ Dependent Sampling t-test โดยกำหนดค่านัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการศึกษาว่า 1. แผนการสอนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 79.33/78.85 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด 75/75 2. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ที่เรียนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์มีผลผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 3. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 มีความคงทนในการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษหลังเรียนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ 4. นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 มีความพึงพอใจต่อการเรียนโดยใช้บัตรภาพเพื่อการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ อยู่ในระดับมากที่สุด ผลการศึกษาจะเป็นข้อมูลสำคัญสำหรับครูและนักเรียนในการพัฒนาการเรียนการสอนคำศัพท์เพื่อพัฒนาทักษะการฟังภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศที่มีประสิทธิภาพต่อไป
Buriram Rajabhat University. Academic Resource Center.
Email: library@bru.ac.th
Role: Major Advisor
Role: Co- Advisor
Created: 2018
Modified: 2563-05-29
Issued: 2020-05-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: English
©copyrights Buriram Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sivakon-Pilalum.pdf 5.3 MB22 2024-12-09 18:54:54
ใช้เวลา
0.035804 วินาที

Sivakon Pilalum
Title Contributor Type
Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Sivakon Pilalum;ศิวากร พิลาล้ำ
Chookiat Jarat
Navamin Prachanant
วิทยานิพนธ์/Thesis
ศิวากร พิลาล้ำ
Title Contributor Type
ผลงานของการใช้บัตรภาพเพื่อพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์และความคงทนสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
ศิวากร พิลาล้ำ
ชูเกียรติ จารัมย์
นวมินทร์ ประชานันท์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Sivakon Pilalum;ศิวากร พิลาล้ำ
Chookiat Jarat
Navamin Prachanant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chookiat Jarat
Title Creator Type and Date Create
ผลของการใช้ SQ5R เพื่อเพิ่มพูนการอ่านและการเข้าใจของนักศึกษาลาวระดับวิทยาลัยที่เรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;. Chookiat Jarat
Soukdavanh Sayasen
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Implementation of Blended Learning Model to Enhance Reading Comprehension of Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
ปภัสรินทร์ เนติสมบูรณ์ยศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Navamin Prachanant
Sivakon Pilalum
ศิวากร พิลาล้ำ
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of Conversational Implicatures : A Case Study of the Film Breaking Dawn
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Nawamin Prachanant
Warunee Sae-aia
วารุณี แซ่เอี๊ย
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of Teaching Reading Skills by Using Learning Packages on Prathomsuksa 4 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Surachai Piyanukool ;Chookiat Jarat
Wanthida Yrikratok
วรรณธิดา ย่อยกระโทก
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Task-based Language Learning on English Speaking Ability of Grade Six Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Chookiat Jarat
Kessirin Sankla
เกษศิรินทร์ แสนกล้า
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of engage-study-activate method on speaking ability of grade 6 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Nawamin Prachanant ;Chookiat Jarat
Meena Thonkhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Story-telling to Improve Speaking Ability of Cambodian Grade 11 Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Saowarot Ruangpaisan ;Chookiat Jarat
Bun Vathanathon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Navamin Prachanant
Title Creator Type and Date Create
Effects of Guessing Vocabulary Meaning Through Contextual Clues and Bilingual Word Lists of High Vocational Certificate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
๋Jongkit Wongpinit;Chookiat Jarat;Surachai Piyanukool;Navamin Prachanant
Maneekan Phonlawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Using Flashcards to Improve Vocabulary Learning and Retention for Prathomsuksa 5 students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์
Chookiat Jarat ;Navamin Prachanant
Sivakon Pilalum
ศิวากร พิลาล้ำ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 42
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,999
รวม 3,041 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 370,284 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 808 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 747 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 117 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 29 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 15 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 9 ครั้ง
รวม 372,018 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104