แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Guidelines for using marketing mix and social media marketing of small online businesses: A case study of fashion products in the EEC Region


LCSH: Marketing
LCSH: Social media
LCSH: Viral marketing
LCSH: Fashion merchandising
LCSH: Small business
Abstract: The purpose of this study was to study Guidelines for using marketing mixes and Social Media Marketing of small online businesses: case studies of fashion products in the EEC agrion. The researcher conducted qualitative research. The researcher collected data by in-depth interview. In this regard, 71 persons involved are entrepreneurs and small business enterprise owners of fashion products in the EEC area, from Chachoengsao 5 people, Chonburi 7 people, and Rayong 5 people. General information about all interviewees were women aged 22-32 years, with a Bachelor’s degree, with average sales per month (Including product costs) between THB 50,000-THB 90,000. Fashion products sold are women’s fashion products. The duration of operation is 2-4 years and there are approximately 1-3 employees. From the analysis of the interview data, most of the answers of entrepreneurs have created marketing mix. Which consists of 6 P’s including products, prices, distribution, marketing promotions, privacy, and personal services. Most entrepreneurs use Facebook as a means of online communication via Social Media. Entrepreneurs focus on selling a variety of products for customers to choose according to their own needs. Setting the price without shipping by calculating the actual delivery cost in selling products, there will be product details and shipping charges to the customer. And notify customers to transfer money before sending products. Company will have promotions on various months and festivals or have games for customers to enjoy by maintaining privacy, will ask for customer information as necessary to be used as shipping information only. For personal reviews, store owners should respond to their own messages so they know the problem and can quickly resolve it and monitor the delivery situation to the individual customers. From the information obtained, it can be developed and supported by other operators to respond to consumers more and is a way to use in business online for the art component.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2019
Modified: 2020-04-20
Issued: 2020-04-20
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 1686-7165
BibliograpyCitation : Journal of global business review. Vol 21, No 2 (Jul.-Dec. 2019), p. 23-39
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 gbr21n2p23-39.pdf 591.18 KB12 2025-02-24 10:58:05
ใช้เวลา
0.018623 วินาที

Pijitar Nongyai
Title Contributor Type
Guidelines for using marketing mix and social media marketing of small online businesses: A case study of fashion products in the EEC Region
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pijitar Nongyai;Sirinya Wiroonrath

บทความ/Article
Sirinya Wiroonrath
Title Contributor Type
Business competitiveness for Thai whey protein supplement products of the whey protein business in Chonburi
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ponrat Rodkaew;Sirinya wiroonrath

บทความ/Article
Guidelines for using marketing mix and social media marketing of small online businesses: A case study of fashion products in the EEC Region
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pijitar Nongyai;Sirinya Wiroonrath

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,282
รวม 3,283 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 63,027 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 15 ครั้ง
รวม 63,084 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124