แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
海外代购营销模式和传统营销模式的比较研究 以泰国代购为例

LCSH: Strategic planning -- Thailand -- Case studies
LCSH: Relationship marketing -- Thailand
LCSH: Social marketing
Abstract: Overseas purchasing marketing is an innovation and development based on the network marketing model􀀑 It is the demand of the fast-developing Internet market economy and the inevitable result of today's social and economic globalization􀀑 Through a convenient network platform, the new marketing model of overseas purchasing has been rapidly established and developed, forming a situation that is currently scaled and threatens the traditional marketing model􀀑 This paper analyzes the changes in the marketing methods of Thai purchasing, and states the similarities and differences between overseas purchasing and traditional marketing models, studies the development prospects of the two marketing models and also derives their main points􀀑This study is based on the four aspects of the value proposition, internal operational activities, external market and financial benefits of the Business Model Canvas proposed by Osterwalder & Pigneur (2010)􀀑 The in-depth interviews are used to obtain information, and the value proposition, key activities and key points for Thai individual purchasing􀀑 The nine key elements of resources, key partners, target audience, customer relationships, access, revenue sources and cost structure are analyzed in depth􀀑If overseas purchasing and traditional marketing methods can be effectively integrated, the advantages of the two marketing models will be complemented􀀑 The mutual integration of the traditional marketing model and the overseas purchasing marketing model can facilitate the rapid and convenient purchase of goods by consumers, and will not weaken the profit margin of the traditional marketing model, thereby enabling the commodity consumer market to achieve healthy competition
Abstract: 海外代购营销是基于网络营销模式的一种创新和发展,是如今高速发达的互 联网市场经济的需求,也是当今社会经济全球化的必然结果。通过便利的网络平 台,海外代购这项新型的营销模式迅速建立并且发展起来,形成了目前有规模并 且对传统营销模式有威胁的局面。本文通过分析研究泰国代购的营销方式的改 变,以及陈述海外代购和传统营销模式的异同之处和相互影响关系,研究两种营 销模式的发展前景并且也衍生出自己的主要观点。 本研究依据Osterwalder 和Pigneur(2010)所提出Business Model Canvas 的 价值主张、内部营运活动、外部市场和财务效益等四大方面,通过深度访谈获取 资料,针对泰国个体代购的价值主张、关键活动、关键资源、关键合作伙伴、目 标客层、顾客关系、通路、收入来源及成本结构等九大要素进行深入分析。 海外代购和传统营销方式如果可以进行有效的整合,从而会达到两种营销模 式的优势互补。传统营销模式和海外代购营销模式的相互整合可以在方便消费者 可以快速、方便购买商品的同时,也会不削弱传统营销模式中门店的利润空间, 从而使商品消费市场实现良性竞争。
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2018
Modified: 2023-11-15
Issued: 2020-01-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
Spatial: Thailand
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Shaoxian Pan.pdf 1.26 MB6 2025-03-04 15:34:19
ใช้เวลา
0.093907 วินาที

Shaoxian Pan
Title Contributor Type
A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Shaoxian Pan
Yang Shu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yang Shu Chen
Title Creator Type and Date Create
The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Huang Xinxin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer purchasing motivation on customer purchasing intention :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Yun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on development of Thai young Chinese Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Songluo Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of oversea surrogate shopping model and traditional marketing model : a case of surrogate shopping in Thailand
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shaoxian Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The study of experiential marketing in Chinese tea E-commerce : the case of Guangxi Yihealth Tea Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Peiyu Mo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the customer service quality through importance performance analysis : the case of China Telecom DL Branch
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Shiyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation and improvement of the service quality of tile industry in China : a case study of company G
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Xiangyu Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influence of perceived value on the purchase intention in online tourism using product type and demographic as moderating variables
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Lin Junhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analysis on the difference of willingness to use third-party mobile payment : a case study of Thailand and China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marketing business model for the automobile spare parts market in China : a case study of company A
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Qian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of abusive supervision on the silence behavior
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Wenjian Duan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between spiritual leadership and innovative behavior in Chinese Drone Companies : the mediating effect of employee engagement
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Siya Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of customer experience on online game purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Zhiyang Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of employee self-expectation on turnover intention : taking occupational loneliness as a moderator variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Ziqiang Tian
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the influence of brand awareness and service quality on purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Binghui Su
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on the customer satisfaction of B training institution based on Servquel and IPA model
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Chao Ruan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brand marketing strategy of new energy vehicles in the Chinese market : taking tesla as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Yang Shu Chen
Jinrun Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of the Harvard analytical framework : a case study of Want Want China Holdings Limited
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ting Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on marketing strategy based on Chinese SUV market Take Saic-Gm-Wuling Automobile Co., Ltd. as an example
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Sijie Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of mindful leadership on knowledge workers work motivation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Xiaohui Ling
วิทยานิพนธ์/Thesis
The management model for small and medium-sized mining companies in the epidemic era : a case study of company W
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc.Prof. Yang Shu Chen
Piyun Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between restricted stock plan management and loyalty management from the perspective of corporate governance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Junchun Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the influencing factors of customer satisfaction of Alipay platform commercial insurance
มหาวิทยาลัยรังสิต
Assoc. Prof. Yang Shu Chen
Ruocheng Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 16
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,549
รวม 4,565 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 249,575 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,248 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 65 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 19 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 250,921 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33