แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Students' misbehavior in college EFL classes students' and teachers' perspectives
พฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ของนักเรียนในชั้นเรียนภาษาอังกฤษระดับมหาวิทยาลัย ความคิดเห็นต่างมุมมองของนักศึกษาและอาจารย์

LCSH: Classroom management.
LCSH: Problem children -- Behavior modification.
LCSH: Motivation in education.
LCSH: Teacher-student relationships.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความคิดเห็นของนักศึกษาว่ามีพฤติกรรมใดของนักศึกษา ในชั้นเรียนที่ไม่เป็นที่พึงประสงค์เกิดขึ้นบ้าง 2) ศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการแสดงออกซึ่งพฤติกรรมของนักศึกษา ที่ไม่พึงประสงค์นั้น และ 3)ศึกษากลยุทธ์ของอาจารย์ในการจัดการกับพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ต่างๆ งานวิจัยนี้เก็บข้อมูล ณ มหาวิทยาลัยกอร์เรีย (นามสมมุติ) ประเทศไทย โดยใช้ 1) แบบสอบถามเก็บข้อมูลจาก นักศึกษาจำนวน 400 คน 2) การสังเกตการณ์ห้องเรียนจำนวน 8 ห้อง และ 3) การสัมภาษณ์อาจารย์ 5 คน และ นักศึกษา 15 คนจากกลุ่มผู้ตอบแบบสอบถาม ผลการวิเคราะห์ข้อมูลแสดงให้เห็นว่าระหว่างที่อาจารย์กำลังสอน นักศึกษาแสดงพฤติกรรมที่ ไม่พึงประสงค์ เรียงตามลำดับมากน้อยดังนี้ 1)ใช้อุปกรณ์สื่อสารต่างๆ 2) พูดคุยกันกับเพื่อนร่วมชั้นเรียน 3) หลับ 4)เข้าชั้นเรียนสาย และ 5)ส่งเสียงดัง สำหรับสาเหตุของการแสดงออกซึ่งพฤติกรรม ดังกล่าวได้แก่ 1) สภาพแวดล้อมในห้องเรียน 2) สื่อการเรียนการสอน 3) ตัวนักศึกษา (เช่น บุคลิกลักษณะ ประสบการณ์ และ ทัศนคติ) 4) ตัวอาจารย์ผู้สอน (เช่น บุคลิกลักษณะ ทักษะการจัดการห้องเรียน และรูปแบบการสอน) 5) ปัจจัย อื่นๆ เช่นการเพิกเฉยต่อพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์นั้น หรือการไม่สามารถอธิบายถึงเหตุผลของการแสดงออก นั้น หรือการไม่ตระหนักถึงพฤติกรรมดังกล่าวว่าเป็นปัญหา ผลการวิเคราะห์ข้อมูลยังชี้ให้เห็นอีกว่าพฤติกรรม ต่าง ๆ มีความสัมพันธ์เชื่อมโยง และเป็นเหตุเป็นผลให้เกิดพฤติกรรมอื่น ๆ ตามมา สำหรับประเด็นการจัดการ กับพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ ผลการวิเคราะห์ข้อมูลแสดงให้เห็นว่า อาจารย์ผู้เข้าร่วมในงานวิจัยนี้ใช้กลยุทธ์ ที่ไม่ใช้วาจา เช่นการใช้สายตา หรือการใช้ภาษากาย มากกว่าการใช้กลยุทธ์ที่ใช้วาจา เช่นการขอให้นักศึกษา หยุดพฤติกรรมที่ไม่พึงประสงค์ต่างๆ อาจารย์จะใช้วาจาก็ต่อเมื่อการไม่ใช้วาจาจัดการกับพฤติกรรมที่ไม่พึง ประสงค์นั้นไม่ได้ผล
Abstract: The aims of the study are to examine students’ disruptive or undesirable behavior, to determine the reasons why the students behave in problematic ways, and to identify the strategies EFL teachers use to deal with that behavior at Gloria University (pseudonym), Thailand. Mix-methods were employed to collect data from 1) 400 students who completed questionnaires on undesirable behavior in class; 2) eight classroom observations, and 3) five EFL teachers and fifteen students who joined the semi-structured interviews. Results show that, while the teachers were teaching, the five most undesirable behavior of students were found to occur. These were using technological devices such as mobile phones or tablets, talking with classmates, sleeping, coming to class late, and making some noise. The reasons for the students to behave undesirably were found to be concerned with classroom environment, teaching materials, students’ factors (their characteristics, experience, and attitudes), teachers’ factors (their characteristics, classroom management skills, and teaching styles), and other factors (ignorance of some behaviors, no explanation of some behavior, and being unaware). To cope with students’ undesirable behavior, data indicated that all participating teachers employed more non-verbal strategies, such as eyecontact and body language than verbal strategies such as direct requests.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2013
Modified: 2019-11-12
Issued: 2019-11-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH D812s 2013
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5238019.pdf 17.29 MB
ใช้เวลา
0.318231 วินาที

Duangjit Sukhapabsuk.
Title Contributor Type
Students' misbehavior in college EFL classes students' and teachers' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Duangjit Sukhapabsuk.
Kornsiri Boonyaprakob
Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kornsiri Boonyaprakob
Title Creator Type and Date Create
Student teachers' reflective thinking : an exploration on collaborative teaching of experienced and inexperienced efl student teachers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob
Sudarat Srirak
วิทยานิพนธ์/Thesis
A structural move analysis of MA thesis discussion sections in applied linguistics
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob
Chawalee Rasmeenin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Readiness for autonomous language learing : Thai University learners' beliefs about EFL learning and use of learning strategies
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob
Anchana Rukthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting learner use of a self-access center
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob
Apinya Chaythong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' misbehavior in college EFL classes students' and teachers' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob;Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn
Duangjit Sukhapabsuk.
วิทยานิพนธ์/Thesis
English-Thai time expressions used by Thai efl learners
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rungpat Roengpitya;Kornsiri Boonyaprakob
Khanita Limhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' perceptions of Thai teachers in an international program at public Thai university
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob;Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn;Rungpat Roengpitya
Prommin Songsirisak.
วิทยานิพนธ์/Thesis
An assessment of Vietnamese ESL learners' receptive knowledge of academic verb-noun collocations
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wiwat Puntai;Kornsiri Boonyaprakob
Hoang, Tran Minh, 1984-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors contributing to willingness to communicate in English among Thai undergraduate students in the immersion program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Natthapong Chanyoo;Kornsiri Boonyaprakob;Tanporn Trakantalerngsak
Nitchamon Suvongse
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn
Title Creator Type and Date Create
Students' misbehavior in college EFL classes students' and teachers' perspectives
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob;Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn
Duangjit Sukhapabsuk.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students' perceptions of Thai teachers in an international program at public Thai university
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kornsiri Boonyaprakob;Chirasiri Kasemsin Vivekmetakorn;Rungpat Roengpitya
Prommin Songsirisak.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,804
รวม 2,805 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,649 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 29 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 16 ครั้ง
รวม 67,710 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124