แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

FACTORS AFFECTING EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL (PRATHOMSUKSA 3) STUDENTS IN MEUNG DISTRICT NONTHABURI PROVINCE THAILAND
ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อความฉลาดทางอารมณ์ของนักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ 3 อำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี ประเทศไทย

LCSH: Emotional intelligence
LCSH: School environment
Abstract: In 2016 average of EQ level was about 45.12 (standard level of EQ was changed from 140 to 50). So the EQ problem of students in primary school has been increased dramatically. Not only that. A Cross-sectional study was carried from June- July 2017. The objectives of the study were 1) to study EQ level, 2) to assess factors and 3) to identify association of all factors that affecting to EQ level. The study had sample of 410 participants. Descriptive Statistics as well as Fisher’s Exact test, p-value 0.05 or 95% were used to explain relationship and significant difference between the variables. More than 78% were female, the most of students were age 9 years old. More than 350 students (85.4%) had GPA between 3.51 - 4.00. The majority of time spending with child per day on Monday – Friday and Saturday – Sunday were the same, there were 4 and more than 4 hours, it were 258 students (62.7%) and 268 students (65.4%) respectively. About the activity with your child when have leisure time the highest score they did entertain such as watch TV/listen to the radio were the same, too. The Democratic type of parenting was the highest score 358 families (87.3%). The school environment were good 342 students (83.4%). The total EQ level was the same direction, the most students had EQ with normal level 389 students (94.9%), too. For the association there were statistically significant difference between Socio-demographic factors, Time spending, Type of parents and EQ level (p<0.05). But there was no statistically significant difference between School environment and EQ level (p>0.05).
Abstract: ในปี พ.ศ. 2559 ระดับอีคิวเฉลี่ยของไทยอยู่ที่ 45.12 (ระดับอีคิวปกติเปลี่ยนแปลงจาก 140 เป็น 50) ดังนั้น ระดับอีคิวของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาถือเป็นปัญหาที่มีแนวโน้มเพิ่มขึ้นเรื่อยๆ อย่างต่อเนื่อง การศึกษาวิจัยนี้เป็นการวิจัยแบบตัดขวาง ระยะเวลาดำเนินการวิจัยระหว่างเดือนมิถุนายน – กรกฎาคม 2560 ศึกษา ณ อำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี ประเทศไทย วัตถุประสงค์ในการวิจัยมีดังนี้ 1) เพื่อศึกษาระดับอีคิว 2) เพื่อประเมินปัจจัยที่มีผลกับระดับอีคิว 3) เพื่อหาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัย การวิเคราะห์ข้อมูล ได้ใช้สถิติพรรณา และการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงกลุ่ม ที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนเกินร้อยละ 78 เป็นเพศหญิง ซึ่งอายุส่วนใหญ่อยู่ที่ 9 ขวบ นักเรียนจำนวน 350 คน(ร้อยละ 85.4) มีเกรดเฉลี่ยระหว่าง 3.51 - 4.00 สำหรับเวลาที่ใช้ร่วมกันในช่วงวันจันทร์- ศุกร์ วันเสาร์ – อาทิตย์ผลเป็นไปในทิศทางเดียวกัน คือ ใช้เวลาร่วมกันส่วนใหญ่ วันละ 4 ชั่วโมงขึ้นไป ดังนี้ 258 ครอบครัว (ร้อยละ 62.7) และ 268 ครอบครัว (ร้อยละ 65.4) ตามลำดับ กิจกรรมที่ทำร่วมกันส่วนใหญ่ได้แก่ ดูทีวี หรือฟังเพลง ตามลำดับ สำหรับปัจจัยรูปแบบการเลี้ยงดู พ่อแม่ส่วนใหญ่เลี้ยงดูนักเรียนแบบประชาธิปไตย จำนวน 358 ครอบครัว(ร้อยละ 87.3) ปัจจัยด้านสิ่งแวดล้อมในโรงเรียนส่วนใหญ่มีความสัมพันธ์ระดับดี จำนวน 342 คน(ร้อยละ 83.4) จากผลการวิจัยสรุปได้ว่า คะแนนอีคิวในภาพรวม นักเรียนส่วนใหญ่มีอีคิวอยู่ในระดับปกติ จำนวน 389 คน(ร้อยละ 94.9) ด้านความสัมพันธ์ของปัจจัยพบว่า ปัจจัยด้านสังคมกายภาพ(ผลการเรียน และรายได้ครอบครัว) เวลาที่ใช้ร่วมกัน รูปแบบการเลี้ยงดูของพ่อแม่ มีความสัมพันธ์กับระดับอีคิวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ส่วนสิ่งแวดล้อมในโรงเรียนไม่มีความสัมพันธ์กับระดับอีคิวอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2016
Modified: 2019-09-01
Issued: 2019-09-01
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55755
eng
Descipline: Public Health
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5978808053.pdf 5.75 MB2 2025-03-15 11:21:24
ใช้เวลา
0.035164 วินาที

Phattraporn Thewaaksorn
Title Contributor Type
FACTORS AFFECTING EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL (PRATHOMSUKSA 3) STUDENTS IN MEUNG DISTRICT NONTHABURI PROVINCE THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Phattraporn Thewaaksorn
ภัทราพร เทวอักษร
Montakarn Chuemchit
วิทยานิพนธ์/Thesis
ภัทราพร เทวอักษร
Title Creator Type and Date Create
FACTORS AFFECTING EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL (PRATHOMSUKSA 3) STUDENTS IN MEUNG DISTRICT NONTHABURI PROVINCE THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ภัทราพร เทวอักษร;Montakarn Chuemchit
Phattraporn Thewaaksorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Montakarn Chuemchit
Title Creator Type and Date Create
Knowledge belief and practice of menstrual hygiene management among in-school adolescents in Katsina State Nigeria
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Stella Ifeoma Okafor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prevalence and Factors Associated with Sexual Activites among High School Students in Kendal Regency, Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Peter Xenos;Montakarn Chuemchit
Ekha Rifki Fauzi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Social Stigmatization Affecting Access to Healthcare Services and Service Satisfaction Among Transgender Persons A Qualitative Study at Thai Red Cross AIDS Research Center - TANGERINE COMMUNITY HEALTH CENTER
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Chanathip Laphon
วิทยานิพนธ์/Thesis
KNOWLEDGE ATTITUDE AND PRACTICE OF PSYCHOLOGICAL FIRST AID AMONG HEALTH PROFESSIONALS WORKING IN ACCIDENT & EMERGENCY DEPARTMENT IN BRUNEI DARUSSALAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Khairunnisa Zakaria
วิทยานิพนธ์/Thesis
FACTORS AFFECTING EMOTIONAL INTELLIGENCE OF PRIMARY SCHOOL (PRATHOMSUKSA 3) STUDENTS IN MEUNG DISTRICT NONTHABURI PROVINCE THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ภัทราพร เทวอักษร;Montakarn Chuemchit
Phattraporn Thewaaksorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge, attitudes and practices (KAP) of birth preparedness and complication readiness in relation to skilled birth attendant among delivered women in Svay Rieng Province, Cambodia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Montakarn Chuemchit
Takahashi, Yuko
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting contraceptive utilization in Myanmar youth migrants in Samutsakhon Province, Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Myat Thwe
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge, Attitude, and Preventive Practices concerning HIV/AIDS among Men who have Sex with Men in Yangon, Myanmar
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Nan Ei Moh Moh Kyi
วิทยานิพนธ์/Thesis
FACTORS INFLUENCING THE UTILIZATION OF INTERMITTENTPREVENTIVE TREATMENT FOR MALARIA CONTROL DURING PREGNANCY AMONG MOTHERS OF UNDER ONE CHILDREN IN RURAL LILONGWE, MALAWI
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Taonga Mafuleka
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge attitude and practice (kap) of long term care services for the elderly among trained caregivers in Sisaket province Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Kamonthip Doungjan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Breast self-examination Among Akha women in Chiang Rai province Thailand: policy recommendations based on the formative research study design
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Montakarn Chuemchit
Sirinan Suwannaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Undernutrition and its determinants among under-five children of indigenous Thami Population in Dolakha District, Nepal
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Keshav Dahal
วิทยานิพนธ์/Thesis
The utilization of institutional delivery service among mothers of under 2 years old children in Gambella region Ethiopia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Menna Okok Ojulu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Depression and domestic violence experiences among postpartum women in Nepal
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Pallavi Koirala
วิทยานิพนธ์/Thesis
Experiences of menstrual exiles (Chaupadi) and its consequences among women in Nepal
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Smriti Lama
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perception and experiences of sexual harassment among LGBTQ students in universities, Bangkok Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Montakarn Chuemchit
Jiratchaya Rungrote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,761
รวม 4,774 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 241,985 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,245 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 53 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 243,312 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33