แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
การสำรวจการใช้ดิกชันนารีเพื่อช่วยในการอ่านเพื่อความเข้าใจ

Organization : King Mongkut's University of Technology Thonburi. School of Liberal Arts. Applied Linguistics for English Language Teaching
keyword: Reading Comprehension
; Vocabulary
; การอ่านเพื่อความเข้าใจ
; คำศัพท์
Abstract: This research study was conducted to investigate the use of dictionaries to aid readingcomprehension. The focus of the study was to see the kind of dictionary the studentsprefer to use; the kind of information they look for, and how they use a dictionary inreading comprehension.The experiment was carried out with the first year students from the Faculty of Science,Mathematics Department, King Mongkut's University of Technology Thonburi(KMUTT). The subjects were divided into two groups. The first group contained 45subjects and the second group consisted of 16 subjects who were selected from thesubjects in the first group. The subjects in the first group were used to study generalperception of dictionary use, whereas another group was used to study in deeper details.The subjects in the second group were again divided into three sub-groups to use,different kinds of dictionary: (1) bilingualised, (2) bilingual, and (3) monolingualdictionaries. They were asked to read two reading passages, to do some exercises, andto make a record of the dictionary used in a task record sheet.From the results of the study, most students preferred to use a bilingual dictionary. Forthe information the subjects looked up most, it was found that they looked for meaningmost, perhaps because they focused on reading comprehension. When they used adictionary while performing the reading task, they used the dictionary in the first roundof reading since they wanted to get the meaning of words to help them comprehend thetext and to make sure of vocabulary meanings before reading intensively. The findingsreveal that the students used the dictionary inappropriately. They used it too often. Theydid not consider key words or use context clues to guess word meanings. The possiblefactor might be the insufficiency of vocabulary knowledge. From this finding, thesuggestions, thus, focus on how to improve vocabulary knowledge, classroom teaching,and extensive reading. Moreover, since the findings reveal that the students relied onThai translation, the use of monolingual dictionaries is encouraged.
King Mongkut's University Technology Thonburi. Library
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2004
Issued: 2007-12-17
Modified: 2013-11-25
วิทยานิพนธ์/Thesis
CallNumber: LNG279
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 LNG279.pdf 2.69 MB246 2024-01-31 17:58:57
2 LNG279ab.pdf 49.48 KB112 2024-01-31 17:59:02
3 LNG279ab.txt 2.54 KB100 2023-12-08 18:20:54
ใช้เวลา
0.036907 วินาที

Watcharee Paisart
Title Contributor Type
An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Watcharee Paisart
Saowaluck Tepsuriwong
Nuantip Tantisawetrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Challenges of mixed-ability class management
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Watcharee Paisart.

บทความ/Article
Saowaluck Tepsuriwong
Title Creator Type and Date Create
การใช้ทักษะหลักในการให้คำปรึกษาด้านการเรียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Dr.Saowaluck Tepsuriwong
จักรพันธ์ เรียมลิว
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Nuantip Tantisawetrat
Watcharee Paisart
วิทยานิพนธ์/Thesis
The reading strategies of proficient and less proficient readers
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Pornapit Darasawang
Thanaporn Sri-sunakrua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Goal Setting in Self-Access Counselling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Pornapit Darasawang;Saowaluck Tepsuriwong;พรนภิส ดาราสว่าง;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Wanida Wongbannakhom
วนิดา วงศ์บรรณาคม
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Extensive Reading to Enhance Students Perceptions of Their Reading Ability
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Jonathan C. W.Hull;Saowaluck Tepsuriwong;โจนาธาน ซี. ดับบลิว ฮอลล์;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Liem Do Huy
เลียม โด ฮุย
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Memetic Approach to Learning New Vocabulary Items
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard WatsonTodd;Saowaluck Tepsuriwong;เสาวลักษณ์ เทพสุริวงศ์
Punyapa Saengsri
ปุณยภา แสงศรี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using Concordances to Revise Vocabulary Use in Written Assignments
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Channarong Rachbuanoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of Vocabulary Learning Strategies Used by The Bangkok Metropolitan Administration(BMA) Primary School Students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Athom Muensom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Scaffolding in Computer-Based Self-Access Learning Materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Saowaluck Tepsuriwong
Samphao Duangkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Student Behaviors in Cooperative L2 Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Kitcha Thepsiri
Weraporn Carmesak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher's Instructions and Factors Influencing Decisions in Giving Instructions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Titaecha Promsu
ฑิเตชา พรมสุ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Communication Strategies Used by Nursing Students When Interacting With Foreign Patients in a Nursing Simulation
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Muntiya Chawana
มัณทิญา ชวนะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Design and Evaluation of A Leamer Contract in A Leamer's Package Facilitating Self-study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Bamrung Kanram
บำรุง กันรัมย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai students' recognition and production of English final consonant sounds
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Atthasit Kethumbonk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Native and non-native English speaking teachers' beliefs about writing feedback
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Parinda Jantori
ปรินดา จันโทริ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on students' perceptions of reading ability and use of reading strategies
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Dohuy Liem;Saowaluck Tepsuriwong
Hull, Jonathan
บทความ/Article
A narrative inquiry of individuals' development of English for professional communication
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Patpimol Phiphatchirakul
พัตรพิมล พิพัฒน์จิรกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
From Inland to Outland : Novice Filipino Teachers Identity Formation in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Remart Padua Dumlao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Scaffolding strategies used in teaching listening comprehension to young learners
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Albalawneh, Radi Mohammad Ali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word characteristics and strategies underpinning success in Lexical Inferencing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Nattapong Rutamornchai
ณัฐพงศ์ รุจอมรชัย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions about active learning in English Language Teaching of secondary school teachers in the Northeast of Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Pantakan Chanchaloem
พันธกานต์ ชาญเฉลิม
วิทยานิพนธ์/Thesis
In-service Teachers’ Self-concept, Motivation, and Investment in Professional Development
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong
Maytinee Kammayee
เมทินี กำมะหยี่
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nuantip Tantisawetrat
Title Creator Type and Date Create
An Investigation of Dictionary Use to Facilitate Reading Comprehension
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Saowaluck Tepsuriwong;Nuantip Tantisawetrat
Watcharee Paisart
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of E-mail Recasting on Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Sonthida Keyuravong;Nuantip Tantisawetrat
Vutha, Chan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Training in Using Sentence Analysis on Students' Reading Comprehension
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Nuantip Tantisawetrat;Nantha Gohwong;นวลทิพย์ ตันติเศวตรัตน์;นันทา โกวงศ์
Thanapom Pantawee
ธนาภรณ์ พันทวี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,783
รวม 1,787 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 59,829 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 25 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 59,866 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101