แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Inquiry-Based Learning: Its Effect on Science Achievement and Social Skills of Grade IV Pupils

Organization : Adventist University of the Philippines
Email : rufinapf54@gmail.com

Organization : Adventist University of the Philippines
keyword: Science achievement
; social skills
; inquiry-based learning
Abstract: This study examined the effect of Inquiry-Based Learning (IBL) on the Science achievement and social skills of Grade IV Pupils. It discovered whether such kind of learning would have a significant effect on pupils’ Science achievement and social skills. The subjects of this study were Grade IV pupils. Two sections experienced two kinds of learning strategies in Science. One section experienced Inquiry-Based Learning and the other section experienced the traditional way of learning. The posttest showed that after 6 weeks of the experimental period, the Non Inquiry-Based Group remained in the low achieving level while the IBL Group moved from the low achieving level to the high achieving level. There was a significant difference between their levels in Science achievement. The result showed that the IBL group had a higher mean gain score than the Non IBL group. Based on the results, the IBL is more effective than the traditional way of learning. There was a significant difference in the posttest results of social skills. The Non-IBL Group remained in the moderate level while the IBL Group increased from moderate level to high level after the experiment in their social skills. Considering gender and socio-economic status, the use of IBL had no significant effect on Science achievement. However, there was a significant difference on the social skills of the pupils in the IBL group when the parents’ income was considered. It is recommended that pupils, teachers, teaching practices, and future researchers establish ways to find more systematic in the effective use of IBL at school, at institutions, and in research.
Library and Information Resource Center
Address: SARABURI
Email: dirlibr@apiu.edu
Created: 2562
Modified: 2019-08-14
Issued: 2019-08-14
Article/Proceeding
application/pdf
In 5th Internatioinal Scoholars' conference proceedings and full papers.
eng
©copyrights Asia-Pacific International University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Ramirez & Francisco.Inquiry.based.learning.pdf 619.98 KB10 2022-08-30 12:49:42
ใช้เวลา
0.047645 วินาที

Maricel A. RAMIREZ
Title Contributor Type
Inquiry-Based Learning: Its Effect on Science Achievement and Social Skills of Grade IV Pupils
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Maricel A. RAMIREZ ;Rufina P. Francisco

Article/Proceeding
Rufina P. Francisco
Title Contributor Type
Inquiry-Based Learning: Its Effect on Science Achievement and Social Skills of Grade IV Pupils
มหาวิทยาลัยนานาชาติเอเชีย-แปซิฟิก
Maricel A. RAMIREZ ;Rufina P. Francisco

Article/Proceeding
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,531
รวม 1,531 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 28,447 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 28,462 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33