แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Deflection Behaviors of Geosynthetic-Reinforced Polymer-Modified Asphalt
พฤติกรรมของผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายด์แอสฟัลต์เสริมแรง


keyword: Flexible Pavement
Abstract: Behaviors of polymer modified asphalt (PMA) pavement reinforced with geosynthetic reinforcement were studied by performing a series of scaled-down physical model tests in the laboratory. In these tests, both subbase and base layers were modeled by cleaned uniform sand while the PMA pavement was prepared to be 6 cm thick, eitmy reinforced with geosynthetics or unreinforced. The modeled pavement was repeatedly compressed for 200 cycles by means of a 6 cm wide rigid rough footing placed at the center of the PMA pavement. The footing and surface settlements of PMA pavements were measured by laser displacement sensors. In addition, maximum strain distribution of the modeled subbase and base layers was determined by a photogrammetric analysis. Considering the permanent settlement of footing and surface settlements, the performance of PMA pavements improved when they were reinforced with geosynthetics for both new and overlayed pavements cases. Tmy is due to increase of the rigidity of reinforced PMA pavement. The maximum shear strain distribution of the modeled subbase and base layers reinforced with geosynthetics also decreased; because of the geosynthetic reinforcement effectively distributed stress to a much wider area supporting layer underneath. Then, the test results were also compared with the ones performed with HMA pavement previously. The permanent settlement of footing and maximum shear strain distribution in PMA pavements were substantially smaller than the ones in HMA pavements, both unreinforced and reinforced cases. These results indicated that replacing asphalt cement (AC) with polymer modified asphalt cement (PM-AC) could increase the stiffness of the pavement.
Abstract: การศึกษานี้เป็นการศึกษาพฤิตกรรมของผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายด์แอสฟัลต์ที่มีการเสริมแรงด้วยวัสดุ เสริมแรงสังเคราะห์โดยการสร้างแบบจำลองย่อส่วนโครงสร้างผิวทางในห้องปฎิบัตการ การจำลอง ชั้นพื้นทางและรองพื้นทางใช้ทรายที่ผ่านการปรับปรุงแล้ว ขณะที่ชั้นผิวทางจำลองโดยโพลิเมอร์ โมดิฟายด์แอสฟัลต์ที่มีความหนา 6 เซนติเมตร ซึ่งเสริมและไม่เสริมด้วยวัสดุเสริมแรงสังเคราะห์ การ ทดสอบทำโดยการให้แรงกระทำเป็นวัฎจักร จำนวน 200 รอบลงบนฐานรากขนาดกว้าง 6 เซนติเมตรที่ วางบนกึ่งกลางของผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายด์แอสฟัลต์ การวัดค่าการทรุดตัวของฐานรากและการเสีย รูปของผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายต์แอสฟัลต์ทำโดยเลเซอร์เซนเซอร์ พร้อมกับการหาการกระจายค่าความ เครียดเฉือนสูงสุดในชั้นพื้นทางและรองพื้นทาง จากการพิจารณาค่าการทรุดตัวของฐานรากและ การเสียรูปของผิวทางพบว่า ประสิทธิภาพของผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายด์แอสฟัลต์ดีขึ้นเมื่อนำวัสดุ เสริมแรงสังเคราะห์มาใช้ทั้งในกรณีผิวทางใหม่และกรณีผิวทางใหม่ทับผิวทางเดิม เห็นได้จากค่า ความแข็งแรงของผิวทางที่เพิ่มขึ้นเมื่อมีการเสริมแรง นอกจากนี้ค่าความเครียดเฉือนสูงสุดของทราย พื้นทางที่เสริงแรงยังมีค่าลดลง เพราะการเสริมแรงช่วยกระจายความเค้นลงไปบนชั้นพื้นทางด้านล่าง ได้อย่างมีประสิทธิภาพ และเป็นบริเวณที่กว้างกว่าเดิม เมื่อนำผลการทดสอบที่ได้ไปเปรียบเทียบผล การทดสอบกับผิวทางแอสฟัลต์ดิกคอนกรีตธรรมดา พบว่า ค่าการทรุดตัวของฐานรากและค่า ความเครียดเฉือนสูงสุดของชั้นพื้นทางและรองพื้นทางในผิวทางโพลิเมอร์โมดิฟายต์แอสฟัลต์มีค่า น้อยกว่าทั้งในกรณีที่เสริมและไม่เสริมแรง เนื่องจากการแทนที่แอสฟัลต์ซีเมนต์ด้วยโพลิเมอร์ โมดิฟายต์แอสฟัลต์ซีเมตร์ช่วยเพิ่มความแข็งแรงให้กับวัสดุผิวทาง
King Mongkut's University of Technology Thonburi. KMUTT Library
Address: BANGKOK
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisors
Created: 2011
Modified: 2012-06-21
Issued: 2012-05-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: CVE3054
eng
Descipline: Civil Engineering
©copyrights King Mongkut's University of Technology Thonburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CVE3054.pdf 5.36 MB15 2020-05-24 21:21:56
2 CVE3054ab.pdf 34.21 KB3 2020-05-24 21:22:16
ใช้เวลา
0.025069 วินาที

Thitapan Chantachot
Title Contributor Type
Effects of temperature on the elasto-viscoplastic properties of polymer geosynthetic reinforcements
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thitapan Chantachot;ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
Warat Kongkitkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Deflection Behaviors of Geosynthetic-Reinforced Polymer-Modified Asphalt
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thitapan Chantachot;ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
Warat Kongkitkul
Advisors
วิทยานิพนธ์/Thesis
ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
Title Contributor Type
Effects of temperature on the elasto-viscoplastic properties of polymer geosynthetic reinforcements
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thitapan Chantachot;ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
Warat Kongkitkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Deflection Behaviors of Geosynthetic-Reinforced Polymer-Modified Asphalt
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Thitapan Chantachot;ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
Warat Kongkitkul
Advisors
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warat Kongkitkul
Title Creator Type and Date Create
Behavior of cemented rubber tire with sand under cyclic loading condition
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Kamondid Tarapoom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a Prototype Falling Weight Deflectometer for Evaluation of Different Surface Stiffness Conditions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Thitikorn Posribink
ฐิกิกร โพธิ์ศรีบิ้ง
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anisotropic Strength and Stiffness Properties of Hot-Mixed Asphaltic Concrete (HMA)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Noppadon Musika
นพดล มุสิกะ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Ambient Temperature on the Elastic Property of Polymer Geogrids
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Watthano Tabsombut
วัฑฒโณ ทับสมบัติ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of Ground Base and Asphaltic Concrete Stiffness Values by Falling Weight Deflectometer (FWD) and Plate Load Test (PLT)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Saravut Moryadee
สราวุธ หมอยาดี
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of temperature and mixing time on strength and deformation properties of asphalt concrete
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Siriporn Onlamun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yielding characteristics of KMUTT sand by shearing in triaxial compression test
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Kawee Srithranon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Deformation behaviours of thin-asphalt pavement evalulated by model field test and linear elastic analyses
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Thitikorn Posribink
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of creep strain of polymer geogrids by their stress relaxation behaviour
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Nuttapol Nuntapanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of geogrid-encasement on the strength and ductility behaviours of cement-mixed clay
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Komwut Kaewsresai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of rapid cone penetrometer for sounding of strength of compacted soil
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Potchara Pratiab-in
วิทยานิพนธ์/Thesis
Applications of base reinforcement for reduction of permanent deformation of reinforced pavement
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Anupat Suppasilwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Strength and deformation properties of sand-EPS bead mixture
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Agawit Thaothip
เอกวิทย์ เถาว์ทิพย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of temperature on the elasto-viscoplastic properties of polymer geosynthetic reinforcements
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Thitapan Chantachot
ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of aggregate gradation specified by Bailey's method on the performance of asphalt
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Supawita Khamsoy
สุภาวิตา คำสร้อย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of pavement structure strains by deflection basin parameters via empirical relations obtained from linear elastic analysis
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Chattawat Wantanagun
ฉัฐวัฒน์ วรรธนกันย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of temperature change histories on load-strain-time behaviours of polymer geosynthetic reinforcements
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Bhubehj Terum
ภูเบศวร์ เตรัมย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Deflection Behaviors of Geosynthetic-Reinforced Polymer-Modified Asphalt
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul;Advisors
Thitapan Chantachot
ฐิตาพรรณ ฉันทโชติ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anisotropic Elastic Properties of Polymer-Modified Asphalt
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul;Advisors
Chaloemchai Tongnuapad
เฉลิมชัย ทองเนื้อแปด
วิทยานิพนธ์/Thesis
Small-strain and Rate-dependent Behaviors of Hot-mixed Asphaltic Concrete (HMA)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul;Advisor
Patcharee Issaro
พัชรี อิสสะโร
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of gradiations of basalt aggregate on engineering properties of asphalt concrete
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Manassawee Faungfu
มนัสวี เฟื่องฟู
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impact of irregularity in subgrade on strains in pavement structure by physical model tests
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Chanawat Siripuksa
ชนาวรรธน์ สิริพฤกษา
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of grid shape, convering ratio and vertical spacing of geogrid on the compressive strength of reinforced sand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Suraphan Sutjai
สุรพันธ์ สุดใจ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Geotechnical engineering properties of high-expansive polyurethane foam
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Tamonwan Seubpong
ธมนวรรณ สืบพงศ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of loading direction on the structural responses and residual deformation initiated by cyclic lateral loading on physical-modelled pile groups
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Pongsatorn Krajangphon
พงศธร กระจ่างผล
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tensile strength and spacing of geogrids on the compressive strength and deformation of reinforced sand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Onanong Sumanuschai
อรอนง สุมะนัสชัย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of creep behaviour from stress relaxation of a clean sand under triaxial compression test
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Kosit Jariyatatsakorn
โฆษิต จริยาทัศน์กร
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of lateral cyclic loading directions on p-y curves of single pile and piles in groups
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Pongpak Suebthawinkul
พงศ์ภัค สืบถวิลกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
Elastic behaviour of pavement structure materials in one-dimensional and triaxial compressions and its layered elastic analysis
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Sawanya Dararat
สวรรยา ดารารัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Correlations between resistivity and properties of soils
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Warut Sakulpojworachai
วรัชญ์ สกุลพจน์วรชัย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Estimation of long-term cyclic residual strain of a polypropylene geogrid Using stepped isothermal method
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Worakamol Buasaengchan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Performance of a lateritic soil improved with cement and polymer admixture
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Nattawut Wiksitcharoenkul
ณัฐวุธ วิกสิตเจริญกุล
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of fibre and geogrid reinforcement on mechanical properties of sand in triaxial compression test
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Panjapanon Chaiwanichaya
ปัญจพาณ์นนท์ ชัยวาณิชยา
วิทยานิพนธ์/Thesis
Three-dimensional analysis of pile-soil-pile interaction under lateral loading in sand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Thawatwong Phatsak
ธวัชวงศ์ ผัดศักดิ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of impact load method for evaluation of stiffness of granular materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Thanarut Khwancharernsup
ธนรัฐ ขวัญเจริญทรัพย์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prediction of creep behaviour from temperature-accelerated stress relaxation behaviour of polypropylene geogrid
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Rawiwan Eakintumas
รวิวาร เอกอินทุมาศ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Stress-strain-time characteristic of dried sand affected by temperature
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Yodphao Punya-in
ยอดเผ่า ปัญญาอินทร์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Temperature Effects on the Rate-Dependent Stress-Strain Behaviours of Air-Dried Sands
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Warat Kongkitkul
Kosit Jariyatatsakorn
โฆษิต จริยาทัศน์กร
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 37
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,358
รวม 3,395 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 145,313 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,554 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 449 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 76 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
รวม 147,433 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212