แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การทดสอบสมรรถนะของเซลล์เชื้อเพลิงแบบเกลือคาร์บอเนตหลอม
Performance and Characteristic Testing of Molten Carbonate Fuel Cell

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
keyword: Performance
; MCFC
; Humidifier
Abstract: The tendency of using fuel cell seems to be much accepted for the energy sources in the nearly future, therefore, the primary study for the molten carbonate fuel cell or MCFC in Thailand is necessary for fuel cell development. This special research project is the study of the performance and characteristic of molten carbonate fuel cell which aims to investigate the effect of anode and cathode gases. Firstly, the ASPEN PLUS 10.2 was used to determine the amount of moisture which flow with the anode gas before feeding to the fuel cell in order to prevent the carbon formation. Secondly, the 10 ?10 cm cell was operated at 650 ?C and 1 atm. At anode, flowrate of H2 was varied and it was found that the cell voltage and power density are increased when raising the H2 flowrate whereas the cell polarization decreased. In addition, the H2:CO2 ratio was varied between 30:70 and 90:10 at constant total flowrate. It was found that the high H2:CO2 results in higher cell voltage and power density than that of low H2:CO2 at the same current density. Furthermore, at constant ratio of H2:CO2 the high total flow produces higher current density than thatof low total flow. At the condition of low utilization or excess H2, the power density does not increase with the H2:CO2 ratio because of the limitation of fuel cell active area. At cathode, the flowrate of CO2 was adjusted at constant O2 flowrate. It was found that the high CO2 flowrate results in higher power density than that of low CO2 flowrate at the same current density. In addition, the power density is also increased with the increasing the flowrate of O2 at constant CO2 flowrate. Nevertheless, the power density is affected by N2 at low utilization. In other word, the power density decreased when the N2 increased because N2 occupied the active area and the reaction of O2 and CO2 is blocked. As a result, the ohmic loss is the main factor that reduces the cell voltage and power density. Moreover, steam reforming process in the CH4 biogas plant which produces high ratio of H2:CO2 may be the most suitable process when compare to the autothermal and partial oxidation processes which produces the lower H2:CO2 as a feed in molten carbonate fuel cell.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร (Bangkok)
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Supervisor
Created: 2546
Issued: 2005-10-12
Modified: 2006-05-09
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9741837623
CHE1462
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 CHE1462.pdf 4.52 MB59 2019-04-21 16:59:11
2 CHE1462ab.pdf 74.71 KB7 2018-06-21 10:44:41
3 CHE1462ab.txt 2.5 KB4 2018-05-13 04:18:06
ใช้เวลา
0.032148 วินาที

วลีรส สุวรรณเอนก
Title Contributor Type
การทดสอบสมรรถนะของเซลล์เชื้อเพลิงแบบเกลือคาร์บอเนตหลอม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
วลีรส สุวรรณเอนก
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
Title Creator Type and Date Create
การวินิจฉัยปรากฎการผันกลับของหอเซลล์เชื้อเพลิงแบบเยื่อแผ่นแลกเปลี่ยนโปรตอน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
สายใจ สว่างเดือนเพ็ญ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การจำลองเซลล์เชื้อเพลิงแบบเกลือคาร์บอเนตหลอม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
ขัติมนต์ โพธิยพ
วิทยานิพนธ์/Thesis
การจำลองแบบเซลล์เชื้อเพลิงแบบเมมเบรนแลกเปลี่ยนโปรตอน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
ประภาภรณ์ รักต้นตระกูล
วิทยานิพนธ์/Thesis
การทดสอบสมรรถนะของเซลล์เชื้อเพลิงแบบเกลือคาร์บอเนตหลอม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
วลีรส สุวรรณเอนก
วิทยานิพนธ์/Thesis
การเตรียมและการวิเคราะห์ลักษณะเฉพาะของพื้นผิวตัวเร่งปฏิกิริยาของขั้วอิเลคโทรดเซลล์เชื้อเพลิงแบบเมมเบรนแลกเปลี่ยนโปรตอน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Apichai Therdthianwong
ปวีนา สุรียธนาภาส
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,461
รวม 3,473 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 136,176 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 68 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 57 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 20 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 136,327 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.124