แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

ผลของบทบาทที่ครูกำหนดต่อการปฎิสัมพันธ์ของนักเรียนในการทำงานกลุ่ม
The Effects of Assigned Roles on Students' Interaction in Groupwork

Organization : มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี

keyword: Groupwork
; Number of utterances
; Length ofutterances
; The nature of exchanges
; Functions of utterances
Abstract: This classroom-based research study aims at investigating the effects of assigned roles on students' interaction in groupwork with specific foci on comparing numbers of utterances, lengths of utterances, the nature of exchanges, and functions of utterances.The students who took part in this study were 49 M.4 students fiom Wat-Puttabucha School. The four subjects were selected for close study concerning their performances in groupwork i.e. one dominating student, two students with average performance, and one passive student.The students did two activities in this experiment. They did the first activity without roles while roles were assigned to them in the second activity. The roles assigned to the subjects were a secretary for the dominating student, participants for students with average performance, and a chairperson for the passive student.The research instruments used for gathering data were video and audiorecording. The materials used in the experiment were two problem solving activities, which required the subjects to discuss for a group consensus. It was expected that roles assigned would help to equalize the subjects' interaction in groupwork.The findings of the data revealed that roles could only help in reducing the dominating student's interaction, but could not help to increase the passive student's interaction. Moreover, it was found that the domination of speaking shifted to the other two students with average performance in the second activity, which was not as expected. Two possible reasons supported the consistently low interaction of the passive student, namely, not enough time for training roles and teacher's lack of concern about students' learning styles were discussed.The researcher raised two directions for further study in the same field:there should be more than one role assigned to the students, and the students should be interviewed after watching the video of their own interaction. The results can help teachers examine in more details about students' learning styles, the reasons for unexpected performances and students' attitudes towards the roles assigned to them. Finally, the teachers will be able to identify clearly which role is appropriate to students' learning styles and which role can activate more interaction for passive students.
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Address: กรุงเทพมหานคร
Email: info.lib@mail.kmutt.ac.th
Role: Advisor
Created: 2543
Issued: 2005-09-12
Modified: 2556-03-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
ISBN: 9746281208
CallNumber: EST229
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 EST229.pdf 3.36 MB79 2023-06-28 19:10:35
2 EST229ab.pdf 170.27 KB47 2024-07-07 14:16:29
3 EST229ab.txt 2.71 KB26 2024-07-07 14:16:57
ใช้เวลา
0.022995 วินาที

ยุพาภรณ์ ศรีตระการ
Title Contributor Type
ผลของบทบาทที่ครูกำหนดต่อการปฎิสัมพันธ์ของนักเรียนในการทำงานกลุ่ม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ยุพาภรณ์ ศรีตระการ ;Yupaporn Sritrakarn
Richard Watson Todd
วิทยานิพนธ์/Thesis
Yupaporn Sritrakarn
Title Contributor Type
ผลของบทบาทที่ครูกำหนดต่อการปฎิสัมพันธ์ของนักเรียนในการทำงานกลุ่ม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ยุพาภรณ์ ศรีตระการ ;Yupaporn Sritrakarn
Richard Watson Todd
วิทยานิพนธ์/Thesis
Richard Watson Todd
Title Creator Type and Date Create
การพัฒนาความสามารถทางกลยุทธ์ในทางการพูดของนักศึกษา โดยการใช้ยุทธวิธีการสื่อสารโดยมุ่งเน้นวิธีการบรรยายโดยการใช้คำหรือ ใช้ท่าทางแทนคำ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
ผศ. วิลักษณา ศรีมาวิน;Richard Watson Todd
ศิริพร นิ่มทิพย์รัตน์
Siriporn Nimtiparat
วิทยานิพนธ์/Thesis
การฝึกให้นักศึกษาสามารถบ่งชี้คำที่มีความหมายสำคัญในการฟังโดยการใช้เทคนิคติดโตกลอส
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;รัศมี ชุติมา
วรีสิริ สิงหศิริ
Wareesiri Singhasiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
การฝึกให้ผู้เรียนมีกลวิธีในการจำคำศัพท์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
รัศมี ชุติมา;Richard Watson Todd
ฐาปนีย์ อังศิริกุลธำรง
Thapanee Angsirikulthumrong
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การบ้านแบบใหม่ เพื่อเพิ่มแรงจูงใจของนักศึกษาในการทำการบ้าน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Harvey Lee Johnson
ณมน ศรีธิพันธุ์
Namon Srithiphan
วิทยานิพนธ์/Thesis
การเปลี่ยนทัศนคติของนักเรียนที่มีต่อการพูดโดยการเพิ่มความตระหนัก
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Harvey Johnson;Richard Watson Todd
Montha Songsiri
มณฑา ทรงศิริ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Invest the Effectiveness of Training in Vocabulary Guessing Through Derivational Morphology on Students' Word Attack Skills
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Harvey Lee Johnson
Marisa Singhaphan
มาริสา สิงหพันธ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสอดคล้องของเนื้อเรื่องในงานเขียนจดหมายอิเล็กทรอนิกส์ของนักเรียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
ณัตจิรี หนูจ้อย
Natjiree Nujoy
วิทยานิพนธ์/Thesis
ผลของบทบาทที่ครูกำหนดต่อการปฎิสัมพันธ์ของนักเรียนในการทำงานกลุ่ม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
ยุพาภรณ์ ศรีตระการ
Yupaporn Sritrakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
ผลของการเปรียบเทียบการแปลแบบตามตัวอักษรกับการแปลแบบเอาความในงานเขียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
กัญทิมา เตชาดิศัย
Kantima Techadisai
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประยุกต์ใช้การวิเคราะห์แบบอิงเนื้อหากับงานเขียน
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Assoc.Prof. Richard Watson Todd
ภัทร์ธีรา เทียนเพิ่มพูล
วิทยานิพนธ์/Thesis
การสำรวจทัศนคติของนักเรียนมัธยมศึกษาที่มีต่อการเรียนรู้แบบพึ่งตนเองจาก การใช้สื่อการเรียนรู้แบบพึ่งตนเอง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
ประสิทธิ์ มูซอ
Prasit Musaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของผู้เรียนและการเลือกมุมการเรียนรู้แบบพึ่งตนเองที่พึงใจ
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
ปรียา คำเจริญ
Precya Khamcharoe
วิทยานิพนธ์/Thesis
การวิเคราะห์ปฏิสัมพันธ์ในขณะทำงานกลุ่ม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Wilaksana Srimavin
อรรถวุฒิ บุญทวี
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษารูปแบบที่แตกต่างกันของงานเขียนสะท้อนความคิดในกระบวนการประเมินตนเองที่มีต่อการส่งเสริมการสะท้อนความคิดของนักศึกษา
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Wilaksana Srimavin;Richard Watson Todd
ฉัตรชัย พาลาด
Chatchai Palard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating the Problems of Connectedness in Students' Written Work
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Pornapit Darasawang;พรนภิส ดาราสว่าง
Somreudee Khongput
สมฤดี คงพุฒ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing the Placement Test for Use in SEARs
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Punnee Buato;พรรณีย์ บัวโต
Parinun Tepparat
ปรินันท์ เทพรัตน์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Using Scaffolded Guidance on Students' Writing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Suvalee Chinkumtomwong;สุวลี ชินกำธรวงศ์
Sompom Srirattanakul
สมพร ศรีรัตนากูล
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Survey of Secondary School Evaluation Procedures Focusing on Continuous Assessmen
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Kanittha Piboonkanarax
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Using Creative Writing Activities on Students' Attitudes Towards Learning English
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Kanjana Wutthisak
วิทยานิพนธ์/Thesis
How does the "Student Weekly" Manifest the Process and Product Objectives of the Thailand National Education Act of 1999 and the National Education Standards?
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Kanchana Soonsawad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Increasing Learners' Awareness Through The Use of Post-lesson Check Questions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Pornpan Sricharas
พรพรรณ ศรีจรัส
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Survey of Secondary School Evaluation Procedures Focusing on Continuous Assessment
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Kanittha Piboonkanarax
ขนิษฐา พิบูลย์คณารักษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
Feedback on teaching practice in TESOL : The congruence of trainers' beliefs and practice
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Stephen Louw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing a model of second language spelling
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Thomas Hamilton
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Content Analysis of Thai and International Research Articles in ELT
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Advisors
Woravut Jaroongkhongdach
วรวุฒิ จรุงคงเดช
วิทยานิพนธ์/Thesis
A theory of keywords
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Punjaporn Pojanapunya
ปัญจพร พจนปัญญา
วิทยานิพนธ์/Thesis
Conceptual references and orientations in sequential discourse
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Sayamol Panseeta
ศยามล พันสีทา
วิทยานิพนธ์/Thesis
Variations in language patterns in Cameroon Pidgin English
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Eric A. Ambele
วิทยานิพนธ์/Thesis
From sect to cult to destructive cult : a corpus-based study of sermons
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd
Raymund Tapacal Palayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Soft Skills for Education and Work: Developing an Innovative Test of Critical Thinking
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Richard Watson Todd;Natjiree Jaturapitakkul
Khagendra Raj Dhakal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,923
รวม 3,949 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 144,671 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,128 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 100 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 12 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 145,949 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.46