แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
การประเมินผลเนื้อหาและวัตถุประสงค์ในหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทางธุรกิจของมหาวิทยาลัยหอการค้าไทย

LCSH: English language -- Business English
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
Abstract: This present study was conducted to evaluate the English for Business Communication courses offered at Faculty of Humanities, the University of the Thai Chamber of Commerce. The evaluators, the subjects of the study, were categorized into three groups: 100 fourth-year students in the academic year 1995, 10 multi-national business firms representatives, and 5 English for Business Communication specialists. A questionnaire was administered to the students in order to investigate the needs and problems in learning Business English, and a semi-structured interview was conducted with the representatives and the specialists in order to evaluate the course contents and objectives. The reliability of the questionnaire was computed by using the SPSS sub-program (Cronbach Alpha) which was .917. The findings in the study are summarized as follows: 1. The students evaluated the whole picture of course contents and objectives of the two courses. The needs identified were in the range of "quite needed" up to "extremely needed." All of the students realized that they would have advantages in their future career if they were taught Fe contents and reached the objectives of the program provided. 2. The students also identified the extent of the problems or difficulties of the course contents and their objectives. The problems caused by teaching and learning ranged from "nit really problematical" to "moderately problematical." 3. The results of the evaluation of ten different business firms representatives indicated that the percentage of agreement among the interviewees was from 70% to 100% which were relatively high. Nevertheless, half of the evaluators in this group disagreed about including the lessons, "News Release" and "Telexes" in the course. 4. The English for Business Communication specialists approved of the majority of the course contents and their objectives. Their approval rating was 80% to 100%. However, most of them disagreed about having the lessons: Acknowledgement Letters, Credit Letters, News Release, and Telexes in the courses, since these lessons were considered too specialized for the students.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ในการประเมินเนื้อหา และ วัตถุประสงค์ในหลักสูตรภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ทางธุรกิจซึ่งเปิดสอนที่คณะมนุษยศาสตร์มหาวิทยาลัย หอการค้าไทย ผู้ประเมินหรือกลุ่มตัวอย่างประชากรใน งานวิจัยนี้ คือ นักศึกษาชั้นปีที่ 4 ในปีการศึกษา 2538 จำนวน 100 คน ผู้แทนของกลุ่มบริษัทข้ามชาติ จำนวน 10 คน และผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาอังกฤษเชิงธุรกิจ จำนวน 5 คน เครื่องมือที่ใช้ในงานวิจัยนี้ คือ แบบสอบถามสำหรับ นักศึกษาเพื่อทำการศึกษาความจำเป็น และปัญหาในการ เรียนหลักสูตรดังกล่าว เครื่องมืออีกชนิดหนึ่ง คือ แบบ สัมภาษณ์ ซึ่งใช้สำหรับกลุ่มผู้แทนกลุ่มบริษัทฯ และ กลุ่ม ผู้เชี่ยวชาญฯ ค่าความเชื่อถือได้ของเครื่องมือซึ่งได้ จากการประมวลผลด้วยคอมพิวเตอร์โดยใช้สูตร Cronbach Alpha คือ .917 ผลการประเมินสรุปได้ดังนี้ 1. นักศึกษาได้ประเมินภาพรวมของเนื้อหา และ วัตถุประสงค์ของหลักสูตรทั้งสองว่า เป็นสิ่งจำเป็นต่อการ ศึกษา ซึ่งมีระดับความจำเป็นตั้งแต่ "จำเป็นมาก" จนถึง "จำเป็นมากที่สุด" เพราะนักศึกษาตระหนักดีว่าสิ่งที่เรียน จะเป็นประโยชน์ต่อการประกอบอาชีพในอนาคต 2. นักศึกษาระบุปัญหาเกี่ยวกับเนื้อหาและวัตถุ ประสงค์ของหลักสูตรดังกล่าวว่า อยู่ในระดับน้อยมาก จนถึง ระดับปานกลาง 3. กลุ่มผู้แทนจากบริษัทข้ามชาติมีความเห็นตรงกัน ว่า นักศึกษาควรเรียนเนื้อหา และวัตถุประสงค์ของหลักสูตร อย่างไรก็ดี ผู้ประเมินครึ่งหนึ่งในกลุ่มนี้ไม่เห็นควรให้ กำหนดเนื้อหาเรื่อง "เอกสารเผยแพร่" (News Release)" และ "เทเลกซ์ (Telexes)" ลงในหลักสูตรเนื่องจากเห็นว่า ไม่มีความจำเป็นที่นักศึกษาต้องเรียนรู้เพื่อนำไปใช้งาน ในอนาคต 4. ผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ทางธุรกิจมีความเห็นว่านักศึกษาควรเรียน เนื้อหา และ วัตถุประสงค์ของทั้งสองหลักสูตร แต่ ผู้ประเมินส่วนมาก ในกลุ่มนี้ไม่เห็นด้วยที่จะบรรจุเรื่อง "การตอบรับการสั่ง สินค้า (Acknowledgement Letters)" "การให้ความ เชื่อถือ (Credit Letters)" "เอกสารเผยแพร่ (News Release)" และ "เทเลกซ์ (Telexes)" ลงในหลักสูตร เนื่องจากเนื้อหาดังกล่าวมีความจำเพาะ เจาะจงเกินไป
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 1996
Modified: 2017-12-12
Issued: 2017-12-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 10132636-eng.pdf 166.97 KB11 2021-11-09 16:41:40
2 10132636-tha.pdf 318.45 KB4 2021-11-09 16:43:04
3 10132636.pdf 39.37 MB12 2021-11-09 16:43:48
ใช้เวลา
0.303554 วินาที

Sumeth Munchinda
Anchalee Pongpun
Title Creator Type and Date Create
An investigation of the current status of and problems in implementing computer-assisted language learning in state universities in Thailand and recommendations for future development
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rogers, Graham K;Anchalee Pongpun;Niramol Pachinburavan
Yaowalak Poolthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the role and importance of English in Thai business communication
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kusumal Rajatanun;Broughton, Maurice M
Songyut Akkakoson
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of linguistic and cultural difficulties encountered by Thai graduate students in their use of English when studying overseas
มหาวิทยาลัยมหิดล
Broughton, Maurice M.;Anchalee Pongpun
Juthamas Thongsongsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
A rationale for a proposed English course for first year dental technician students, Faculty of Dentistry, Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Voralak Snidwongse;Horsfield, Elizabeth
Sayamon Singto
วิทยานิพนธ์/Thesis
A rationale for scientific writing course in English for Graduate Science students at Faculty of Science, Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Martin, William M.;Voralak Snidwongse;Anchalee Pongpun
Chantarath Hongboontri
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of language needs for communication by Thai engineers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Rogers, Graham K.;Niramol Pachinburavan;Anchalee Pongpun
Manee Jiranapakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanchana Prapphal
Title Creator Type and Date Create
Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sudthida Pavavijar
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Nisa Vongpadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of alternative reading assessment techniques and English language ability on reading comprehension of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Duangchai Chongthanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of language ability and engineering background knowledge on ESP reading ability of Thai graduate students, their test taking strategies and attitudes towards the test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Natjiree Jaturapitakkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Tanyaporn Arya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Computer-mediated simulation test as a diagnostic tool in assessing communicative ability of tour guide trainees
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Varisa Titanantabutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of teachers' opinions on technical English Book 1 and their basic understanding of the communicative approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Boosakorn Vijchulata
Prasit Ruangjuntra
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of controlled and free writing english compositions of M.6 students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Dhanan Chantrupanth;Kanittha Vanikieti
Naiyana Ponim
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Zhou Chaorun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of English language ability and types of communications strategies on oral communication ability of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Suttinee Chuanchaisit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing pragmatic ability of Thai hotel management and tourism students in the context of hotel front office department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sonporn Sirikhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of computer-mediated listening-speaking test tasks on the oral abilities of first year Buriram Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Saowarot Ruangpaisan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proposed ESP course design for paramedical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Amara Chingharanon;Kanchana Prapphal;Burgess Robert H
Nongpanga Suwattananand
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of e-mail writing ability of Chiangrai Rajabhat University 4th year tourism industry students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Natthaphon Santhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Punyapa Saengsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Naddhaporn Kammasorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of trait factors of oral language ability in a computer-based speaking test for Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal;Bachman, Lyle f.
Sutthirak Sapsirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Kanchana Prapphal;Rene Paulin
Ratchumas Lappayawichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of general and ESP tests for first year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Boonsakorn Vijchulata;Prapha Vittayarungrangsri
Phennapha Thammarakkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of the M.A. courses in applied linguistics at Mahidol University 1981-1984
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Sorani Wongbiasaj
Wiwat Puntai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the effects of self-correction in combination with peer correctin on students writing proficiency and their attitudes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Prapha Vittayarungrangsri
Supasiri Hongrittipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of web-based speaking test in English for tourism (WBST-EFT) task types and English proficiency levels on students speaking performance and an investigation of their attitudes and test taking strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Malinee Phaiboonnugulkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of raters background knowledge, rater training and other factors affecting their decision making in rating Thai plots English speaking proficiency
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sutas Dejkunjorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between learning strategies and English computer-based listening test performance of Thai University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Chatraporn Piamsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation on Listening Proficiency Levels in English for Service and Hospitality of Thai Students in Public and Private Universities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Wannana Soontornnaruerangsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships among test-takers' variables and English reading comprehension ability of Thai university students using a computer-based test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Prateep Kiratibodee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Allen, Christopher B.
Title Creator Type and Date Create
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,464
รวม 4,475 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 108,180 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1,488 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 237 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 53 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 17 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 3 ครั้ง
รวม 109,987 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.212