แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
ภาษาอังกฤษธุรกิจเพื่อการพูดสื่อสารสำหรับเจ้าหน้าที่แผนกบริการ ลูกค้าของธนาคารนานาชาติ: จากการวิเคราะห์ความต้องการของผู้เรียนสู่การพัฒนารายวิชา

LCSH: International Banks -- Employees
LCSH: English language -- Spoken english
LCSH: Verbal ability
Abstract: The study proposed, designed and evaluated a methodology for developing an English course for business oral communication of customer-services staff in international banks by translating the actual learners' needs into course development. The objectives of the study were to identify learners' needs and issues in using English in order to develop a specific English course, and, to evaluate the effectiveness of the course whether it could enhance learners' English oral proficiency, banking vocabulary knowledge and self-confidence in speaking English. The instruments for needs analysis included 174 questionnaires, 14 interviews with customer-services staffs in international banks, 6 interviews with the management in charge and 22 site observations. The course has been validated by 5 experts and the piloted with a group of learner having similar characteristics of the main study group. Both quantitative data were collected for course evaluation. Instruments for quantitative analysis included an oral/speaking test, the use of observed banking vocabulary in context measured by a number of observed vocabulary items used during the oral pre- and post-tests self-assessment of learners' confidence levels and teacher's class observations. Each test and assessment was performed twice i.e. at the beginning of the course and at the end of the course. The teacher's class observation regarding participants' confidence level was conducted in every class. Instruments for qualitative analysis were teacher's log and learners' logs. Both teacher and learners kept records in their logs at the end of each class. The analytical results from t-test revealed that learners gained higher levels of English oral proficiency, increased use of observed banking vocabulary in context, and increased confidence in speaking English at a significant level of 0.05. It was also observed that motivation had a significant role in enabling learners to achieve higher levels of English proficiency. Learners and their management demonstrated positive attitudes towards the learning and the course.
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายที่จะพัฒนารายวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการพูดสื่อสาร สำหรับเจ้าหน้าที่แผนกบริการ ลูกค้าของธนาคารนานาชาติ ที่ตอบสนองความต้องการของผู้เรียน โดยการพัฒนารายวิชาดังกล่าวมีที่มา จากการวิเคราะห์ความต้องการที่แท้จริงของผู้เรียน วัตถุประสงค์ในการวิจัยคือเพื่อรวบรวมปัญหา และ ความต้องการในการใช้ภาษาอังกฤษของผู้เรียน และศึกษาว่าบทเรียนและรายวิชาที่สร้างขึ้นจาก การรวบรวมข้อมูลดังกล่าว สามารถเพิ่มพูนพัฒนาความรู้ ความสามารถของผู้เรียนในการใช้ภาษาอังกฤษ เพื่อการพูดสื่อสาร คำศัพท์ภาษาอังกฤษเฉพาะทาง และความมั่นใจในการใช้ภาษาอังกฤษให้กับผู้เรียน ได้อย่างมีนัยสำคัญหรือไม่ โดยเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลประกอบด้วยแบบสอบถามจำนวน 174 ชุด การสัมภาษณ์เจ้าหน้าที่แผนกบริการลูกค้าของธนาคารนานาชาติ จำนวน 14 ท่าน และผู้บริหารจำนวน 6 ท่าน การสังเกตุการณ์การปฏิบัติงานที่สถานที่จริง จำนวน 22 ครั้ง โดยมีผู้เชี่ยวชาญจำนวน 5 ท่าน ตรวจสอบบทเรียนที่ได้รับการจัดเตรียมจากการเก็บข้อมูลดังกล่าว และได้มีการนำบทเรียนไปทดลองสอน กับผู้เรียนกลุ่มทดลองที่มีลักษณะงานคล้ายคลึงกับผู้เรียนของกลุ่มเรียนจริง เครื่องมือที่ใช้ในการประเมิน รายวิชา ประกอบด้วย เครื่องมือเพื่อเก็บข้อมูลทั้งทางด้านสถิติและด้านคุณภาพ โดยข้อมูลทางด้านสถิติ จะรวบรวมจากการทดสอบการพูดภาษาอังกฤษ จำนวนคำศัพท์ภาษาอังกฤษเฉพาะทางธนาคารที่นำมาใช้ โดยประเมินจากการทดสอบการพูดภาษาอังกฤษที่ได้รับการถอดเทปโดยการทดสอบและการ ประเมิน ดังกล่าว ถูกจัดทำขึ้นอย่างละ 2 ครั้ง คือ ก่อนและหลังการอบรมรายวิชา การประเมินระดับความมั่นใจ ในการใช้ภาษาอังกฤษของผู้เรียนจากการประเมินด้วยตนเอง และจากครูผู้สอน โดยที่ผู้เรียนประเมินตนเอง 2 ครั้ง คือ ก่อนและหลังการอบรมรายวิชา ส่วนครูผู้สอนประเมินจากการเรียนในแต่ละครั้ง และแบบประเมิน รายวิชาหลังเรียน จำนวน 1 ครั้ง ส่วนเครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลทางด้านคุณภาพ ประกอบด้วย บันทึกของผู้สอน และบันทึกของผู้เรียน ผลจากการทดลองสรุปเป็นประเด็นหลัก คือผลสัมฤทธิ์จากการเรียน ในด้านความสามารถในการใช้ภาษาอังกฤษเพื่อการพูดสื่อสาร จำนวนคำศัพท์เฉพาะทางธนาคารที่นำมา ในด้านผลสัมฤทธิ์จากการเรียน ผลจากการวิเคราะห์ ค่า t-test ที่ระดับค่านัยสำคัญที่ 0.05 พบว่าผู้เรียนมี คะแนนเฉลี่ยสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญในทุกแบบทดสอบ ด้านกระบวนการเรียนรู้ พบว่าแรงกระตุ้น (motivation) ของผู้เรียนที่ต้องการเพิ่มพูนความรู้ความสามารถมีส่วนช่วยให้ผู้เรียนมีผล สมฤทธิ์จากการ เรียนที่ดีขึ้น ผู้เรียนและผู้บริหารมีทัศนคติที่ดีต่อการเรียนและต่อรายวิชา
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2560-08-30
Issued: 2017-06-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9741420234
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 apiraporn_va.pdf 1.91 MB24 2024-09-24 17:23:05
ใช้เวลา
0.035156 วินาที

Apiraporn Vasavakul
Title Contributor Type
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apiraporn Vasavakul
Sumalee Chinokul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between success and failure attributions and self-efficacy of Chinese EFL junior high school students with different English proficiency levels
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Tingyuan Shi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating L2 motivation self system and autonomous English learning ability of senior high school EFL Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Shasha Zhao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students\' attitudes towards teacher written feedback : a case study of Chinese secondary vocational school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Deng Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of online vocabulary instruction using nano authentic videos on young Chinese EFL learners vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Li Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Foreign language anxiety of rural EFL junior middle school Chinese students : a case study of a school in east China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Min Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of the MOOC-based flipped classroom with collaborative writing on Chinese EFL learners argumentative writing abilities
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Luo Yuanzheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of mediated prompts as dynamic assessment intervention to assist storytelling tasks on young students English speaking ability
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hanlu Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigation of the role of grit and willingness to communicate in English of Chinese graduate students in English medium instruction academic context
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Dongli Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11,010
รวม 11,012 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 345,400 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 414 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 15 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 345,830 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104