แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
ความเข้าใจและการประยุกต์แนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของครูในโรงเรียนมัธยมศึกษา ในเขตพื้นที่การศึกษาจังหวัดนครปฐม

LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: High school teachers
LCSH: English teachers
Abstract: To examine English teachers' understanding and application of communicative language teaching. The population of the study was 242 English secondary school teachers in schools in Nakhonpathom educational service area. The study consisted of two phases: survey and observation, the participants of the study were divided into two groups as well. In the survey, all 242 teachers completed the communicative language teaching knowledge and understanding test. The test was adapted from Uraiwan Saringkanan (1983). It consisted of 22 multiple choice items. The test was used to assess the participants' understanding of communicative language teaching in six aspects: objectives, content, teaching and learning activities, teachers' and learners' roles, materials and assessment. Then, the researcher observed four classes of four participants from the survey phase. COLT was used as an observation checklist. An interview was conducted after each observation. The observation and interview were used to examine the participants' application of communicative language teaching in their classes. The test results showed that teachers in Nakhonpathom understood the concept of communicative language teaching well. The average score was 17.63 (S.D. = 2.53). The total score was 22 points. The participants appear to understand the objective of communicative language teaching the best whereas they understood the aspect of teachers' and learners' roles worst. The results from the observations showed that the participants who had better understanding of communicative language teaching applied the approach more than those who had poorer understanding.
Abstract: ศึกษาความเข้าใจเกี่ยวกับแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ของครูภาษาอังกฤษในโรงเรียนมัธยมศึกษาในจังหวัดนครปฐม และศึกษาการนำแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ไปประยุกต์ใช้ของครูภาษาอังกฤษในโรงเรียนมัธยมศึกษาในจังหวัดนครปฐม ประชากรของการวิจัยครั้งนี้คือ ครูภาษาอังกฤษ 242 คน ในโรงเรียนมัธยมศึกษาในเขตพื้นที่การศึกษาจังหวัดนครปฐม การวิจัยนี้ประกอบด้วยการสำรวจและสังเกตชั้นเรียน ครูทั้ง 242 คนได้ทำแบบวัดความรู้ความเข้าใจแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร ซึ่งแบบวัดปรับแก้ไขจากนางสาวอุไรวรรณ ศฤงคาร์นันต์ (2526) แบบวัดประกอบด้วยข้อคำถามแบบเลือกตอบ 22 ข้อ ใช้วัดความเข้าใจของครูเกี่ยวกับแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร 6 ด้าน ได้แก่ ด้านจุดประสงค์ เนื้อหา การจัดกิจกรรมการเรียนการสอน บทบาทของครูและผู้เรียน สื่อการสอนและการวัดและประเมินผล นอกจากนี้ ผู้วิจัยได้เข้าสังเกตชั้นเรียนของครูที่เป็นประชากร จำนวน 4 คน และสัมภาษณ์ครู ทั้ง 4 คนหลังการสังเกตชั้นเรียนแต่ละครั้ง เพื่อศึกษาการประยุกต์ใช้แนวคิดการสอนภาษาอังกฤษ เพื่อการสื่อสารของครูทั้ง 4 คน ผลจากแบบวัดแสดงว่า ครูภาษาอังกฤษในจังหวัดนครปฐมมีความรู้ความเข้าใจ แนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อสื่อสารอยู่ในเกณฑ์ดี ค่าคะแนนเฉลี่ยคือ 17.63 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน 2.63 จากคะแนนเต็ม 22 คะแนน และพบว่าครูมีความเข้าใจในด้านจุดประสงค์ของแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารมากที่สุด และมีความเข้าใจในด้านบทบาทของครูและผู้เรียนน้อยที่สุด จากการสังเกตชั้นเรียนพบว่าครูที่มีความเข้าใจแนวคิดการสอนภาษาอังกฤษเพื่อสื่อสาร นำแนวคิดไปประยุกต์ใช้ได้มากกว่าครูที่มีความเข้าใจน้อยกว่า
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: co-advisor
Created: 2006
Modified: 2560-08-30
Issued: 2017-06-22
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Ploysongsang.pdf 1.09 MB33 2025-12-15 10:40:58
ใช้เวลา
0.034912 วินาที

Ploysongsang Panpothong
Title Contributor Type
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ploysongsang Panpothong
Jutarat Vibulphol
Brooks, David
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Brooks, David
Title Creator Type and Date Create
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 20
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,755
รวม 3,775 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 378,713 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 825 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 789 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 126 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 30 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 15 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 9 ครั้ง
รวม 380,516 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104